Työt loppuu. Saankohan tässä tapauksessa ansiosidonnaista?
Sain tänään tietää että olen työtön n kahden kk päästä. Olen opiskellut ja opiskelen edelleen töiden ohella. Tulenkohan saamaan ansiosidonnaista päivärahaa kun myös opiskelen? Onko kokemuksia? Jos en saa ansiosidonnaista niin mitä tukia voin hakea?
Kommentit (32)
Työttömyyskassa osaa vastata. Täällä vain vittuillaan
Vierailija kirjoitti:
Et mikäli opiskelu katsotaan päätoimiseksi.
Milloin se katsotaan päätoimiseksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käytännössä kaikki opiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ollut, että jos olet 6 kk opiskellut työn ohella niin katsotaan sivutoimiseksi. En muista, pitikö olla kokopäiväinen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö onko mahdollista saada mitään muuta tukea jos ei ansiosidonnaista? Pelottaa miten tulen jatkossa toimeen, joudunko lopettamaan opiskelun että selviän pakollisista kuluista...pelottaa tulevaisuus. Ap
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ollut, että jos olet 6 kk opiskellut työn ohella niin katsotaan sivutoimiseksi. En muista, pitikö olla kokopäiväinen työ
Olen opiskellut pidempään. Kokoaikainen työ, läsnäolopäivät olen saanut palkatonta vapaata. Ap
Silloin kun itse opiskelin niin oli jokin opintopistemäärä per kk, joka tuli täyteen niin oli päätoimista työkkärin mukaan. Ei ollut edes kovin iso, 3/5 per kk ehkä. En tiedä onko vielä sama kriteeri.
Onko ketään joka olisi nyt samassa tilanteessa?
Kannattaa tosiaan kysellä keskustelupalstalta jossa on varmaan Suomen typerimmät käyttäjät. Jospa otat yhteyttä sinne alueesi työllisyyspalveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö onko mahdollista saada mitään muuta tukea jos ei ansiosidonnaista? Pelottaa miten tulen jatkossa toimeen, joudunko lopettamaan opiskelun että selviän pakollisista kuluista...pelottaa tulevaisuus. Ap
Suurim osa joutuu / on joutunut tuossa tilanteessa lopettamaan opinnot. Niin minäkin. Työkkäri haluaa todistuksen että olet oikrasti lopettanut opinnot eli pitää luopua opiskelupaikasta. Sucks. Jos mitenkään saat rahoituksen järjestymään vaikka osa-sikaisilla töillä niin suosittelen sitä. Opintotuki tietysti vaihtoehto jos sitä saat.
Sehän riippuu siitäkin, miten pitkään olet opiskellut ja miten paljon opintoja on vielä jäljellä.
Itse opiskelin uuden ammatin ansiosidonnaisella. Kysy omasta liitosta.
Siis jos tarkoitus on rahoittaa opiskelua, etkö voi tehdä mitä tahansa työtä? Eikös nyt jotain edes löydy, jos mikä vaan rehellinen työ käy?
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään joka olisi nyt samassa tilanteessa?
Max 5 pistettä saa opiskella kuussa anssilla, työkkärin kanssa pitää sopia etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos tarkoitus on rahoittaa opiskelua, etkö voi tehdä mitä tahansa työtä? Eikös nyt jotain edes löydy, jos mikä vaan rehellinen työ käy?
Onko taas ihan mahdotonta tajuta, että moni tötön on täysin vastoin tahtoaan työtön.
Ja maamme hallutus onbtehnyt sen rumasana vaikeaksi, jos työtön haluaa työttömyysaikanaan opiskella jotain muuta kuin sitä, mihin työkkäri myöntyy..
Tai sen, että voisi vaikkabottaa "vähäisen" työpaikan, jonka tuloilla rahoittaa opiskelu, koska palkansuojaosan poistoteki sen, etrei tehellisesti tehty "vähäarvoisemoi työ" kanbata sanalka tavoin kuin vielä enne nyk. Kok-pers hallituksen lijausta poistaa plan *ns) suojaosa
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelin uuden ammatin ansiosidonnaisella. Kysy omasta liitosta.
Tämän päättää työkkäri, ei liitto. Työkkäriin hakemus perusteluineen, kun olet saanut opiskelupaikan.