L/over ikuisesti minun
Kolme ensimmäistä jaksoa MTV Katsomossa katsottavissa.
Mielipiteitä?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän Volasesta, hyvin esittää narsistista limanuljaskaa.
Sen sijaan Krista on väärä valinta vaimon rooliin, eivät ole uskottava pari. Esim. Laura Birn sopisi paremmin.
Jos ohjaaja halusi kertoa että vahvakin nainen (mies) voi joutua narsistin (mies/nainen kumpi vaan) uhriksi? Niinhän se todellisuudessa onkin.
Se siinä onkin outoa, että ainakin oman kokemuksen perusteella narsisti tuntuu nimenomaan usein myös kiinnostuvan siitä vahvasta, menestyvästä, hyväntuulisesta ja itsevarman oloisesta ihmisestä, mutta sitten yhtäaikaa narsisti on kauhean katkera kaikesta mitä toisella on. Ehkä se liittyy siihen, että ensin uhri on narsistille näyttelyesine ja palkinto saalistamisesta, mutta sitten kun se uhri siinä vain on niinkuin normaalissa suhteessa, alkaa narsistia ärsyttää kaikki mikä toisella on hyvin, koska itse kokee koko ajan että kaikki on pielessä ja hän ei saa tarpeeksi kaikkea mitä ikinä haluaakaan. Sitten alkaa se kostaminen, maton alta vetäminen, nöyryyttäminen, kun sinäkään et tehnyt minua onnelliseksi!
Itselleni on aina pahimmat kohtaamiset ja uudet suhteet joissa olen tajunnut vähän ajan päästä toisen olevan narsisti alkanut kun olen ollut todella hyvässä paikassa elämässäni. Narsisti tunkee siihen ikäänkuin följyyn, luulee pääsevänsä johonkin kivan elämän makuun joka kuuluu hänellekin ja sitten kun jokainen meistä onkin kuitenkin tavallinen tallaaja, niin alkaa se armoton lyttääminen ja itsensä viihdyttäminen toista rääkkäämällä. Mutta tosiaan, ei aina ole hurmausvaihetta, vaan usein on ihan tavallista pienin epäilyin varustettua tutustumista. Se hurmaaminen tulee varmaan myös siitä, että telkkarissa toimii paremmin vahvat kontrastit kuin jatkuva "Mitä helvettiä tuo taas horisee, no ehkä ylireagoin".
Ei ole se naapuri joka viestittelee teinipojalle. Uskon että se naapuri on ratkaisevassa roolissa et Roosa pääsee Juhasta irti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole se naapuri joka viestittelee teinipojalle. Uskon että se naapuri on ratkaisevassa roolissa et Roosa pääsee Juhasta irti.
No kukas sitten, vedätystä.
Naapuri esittää olevansa toope tietokoneen kanssa ja pyytää poikaa auttamaan ja maksaa pojalle auttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuin pisteenä iin päälle ikävä temppu oli miten Roosa yllätettiin, kaikki muut juhlallisesti ja siististi pukeutuneina, niin myös Juha. Roosa tuli siis itselleen ja lapselleen tärkeään tilaisuuteen hikisenä, tukka auki ja sekaisin, arkivaatteet yllään. Kuvia otettiin ja ne jää elämään tulevaisuuteen. Aina kun Roosa katsoo kuvia, hän tulee muistamaan miten paha olo hänellä oli, miten kurjaa hänen elämänsä oli. Juha nauttii tilanteessa missä hän näyttäytyy Roosan iloisesti yllättävänä ihanana, hyväntuulisena puolisona.
...puoliso tykkää yllättää. Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että tykkäävät yllättää. Useimmat eivät pidä yllätyksistä ollenkaan.
Olipa jotenkin juosten kustu tuo viimeinen jakso 😒
Siis periaatteessa hyvä sarja... Itsellänikin on traumaattinen kokemus vähän vastaavasta suhteesta, kyllä tämä sillä tavalla oli uskottava.
MUTTA: tapahtumat etenivät sarjassa vähän liian nopeasti jotta päähenkilöihin olisi päässyt kiinni kunnolla. Siis nopeastihan nuo narskut haluavatkin edetä, ei siinä mitään, mutta katsojana olisi kaivannut vähän syvempää/pidempää alustusta etenkin esim. naisen persoonaan ja hieman pidempään kestänyttä hyvää jaksoa. Joku muukin kirjoitti aiemmin ihan samaa, että esim. koko ensimmäinen jakso olisi saanut olla sitä alustavaa ja hyvää vaihetta.
Minusta tästä olisi saanut vaikka 8-osasisen sarjan, jolloin se narskuihin liittyvä syklisyys olisi tullut paremmin jotenkin esiin. Nyt mentiin alusta lähtien vähä vähältä pahempaan päin ja tuntui epäuskottavalta että fiksu nainen meni heti jotenkin tuohon ansaan.
Tietynlainen viipyilevämpi ote olisi siis mielestäni toiminut tässä sarjassa paremmin. Ja samaa mieltä että viimeinen jakso oli jotenkin erityisen juosten kustu.
Mutta ihan hyvä sarja silti, sanotaan 3,5/5.
Se on Juha joka viestittelee ja lavastaa naapuria, ettei naapuri pääsisi sairaan perhekuvion väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo talo ole joku asuntomessujen talo jokunen vuosi sitten?
Ei varmasti ole, tuo on vuosikymmeniä vanha rakennus, 60-luvun arkkitehtuuria.. Ihan karmea laatikko, jonka isoista ikkunoista näkee vain suljetulle atrium-pihalle ja osassa huoneista ns. putka-ikkunat, jotka pitäisi kieltää lailla.
Mä luulin sitä Tommy Hellstenin taloksi, esitelty Iltiksessä, mutta on vain samantapainen.
Nyt minäkin katsoin koko sarjan loppuun, kun katsoin putkeen jaksot 46. Oli ihan hyvä, mutta mielestäni kolme ensimmäistä jaksoa olivat melko tylsiä ja kolmessa viimeisessä sitten kaikki rajummat juonenkäänteet kertarysäyksellä. Olisin pitänyt siitä, että olisi ollut tasaisemmin toimintaa. Toki niinhän se oikeassakin elämässä menee, että outoudet alkavat pikkuhiljaa, mutta kolme ekaa jaksoa tuntui vain siltä, että Roosa ja Juha kettuilevat toisilleen.
Todella paljon muistuttaa narsistista vanhempaani ja tällaisia voi olla myös naiset.
Ihan hyvä sarja ollut. Hyvin kuvataan narsistin aiheuttamaa henkistä väkivaltaa ja kaaosta. Hyvä että näitä asioita tuodaan esille. Ja hyvä että ainakin tänään tulleen jakson lopussa oli numero mihin voi soittaa jos on itse vastaavassa tilanteessa.
Mun mielestä tämä tarina on juuri hyvä näin. Aina nämä tilanteet ja ihmiset ei ole yksi yhteen. Tällä hahmolla on selkeästi myös psykopaattisia piirteitä. Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. Lampaan pakkosyöttäminen aika psykopaattista toimintaa. Psykopaatit ei myöskään aina välttämättä sosiaalisesti niin hurmaavia kuin narsistit. Voivat olla aika ilmeettömiä ja eleettömiä ja tietyllä tapaa sosiaalisesti kömpelöitä, mutta osaavat kietoa tällaiseen kummaan verkkoon, johan jää jumii heti alussa. Ihmisillä on myös muita yksiköllisiä piirteitä narsisimin tai psykopatian lisäksi, toiset on sosiaalisempi kuin toiset ja toiset puheliaampia, toiset hiljaisempia. Psykopatia/narsismi voi kätkeytyä aika monenlaisten ulkokuorten alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän Volasesta, hyvin esittää narsistista limanuljaskaa.
Sen sijaan Krista on väärä valinta vaimon rooliin, eivät ole uskottava pari. Esim. Laura Birn sopisi paremmin.
Jos ohjaaja halusi kertoa että vahvakin nainen (mies) voi joutua narsistin (mies/nainen kumpi vaan) uhriksi? Niinhän se todellisuudessa onkin.
Se siinä onkin outoa, että ainakin oman kokemuksen perusteella narsisti tuntuu nimenomaan usein myös kiinnostuvan siitä vahvasta, menestyvästä, hyväntuulisesta ja itsevarman oloisesta ihmisestä, mutta sitten yhtäaikaa narsisti on kauhean katkera kaikesta mitä toisella on. Ehkä se liittyy siihen, että ensin uhri on narsistille näyttelyesine ja palkinto saalistamisesta, mutta sitten kun se uhri siinä vain on niinkuin normaalissa suhteessa, alkaa narsisti
Toi ihan kaikesta ja kaikille kateellisuus on tyypillistä narskuille. Mua suorastaan okseti exässä tuo. Kaikki kävelylenkit hän valitti ihmisetn taloista ja pihoista ja miten niillä on muka varaa tuohon ja tuohon. Yritin sanoa moneen kertaan, että aina löytyy parempia, jos vertaamaan lähtee. Pitäis olla tyytyväinen omaan elämäänsä, mutta ei. Se ei tehonnut lainkaan. Raskasta oli elää sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole koskaan mihinkään tyytyväinen vaan valittaa, arvostelee ihan kaikkea ja aivan koko ajan.
Lopussa hänelle ei riittänyt mikään. Kaikki, mitä minä tein oli huonoa. Ja hän alkoi sabotoimaan esimerkiksi ruokailuhetkiä niin, ettei tullut syömään, kun ruoka oli valmis. Hän viivytti ja viivytti joskus yli tunninkin, kunnes ruoka oli pilalla. Ja sitten alkoi valitus, miten tää on taas näin huonoa. Mulle psykiatri neuvoi, että älä odota. Ala syömään lasten kanssa ja tulee jos tulee ja syö jos syö. Hän vielä sanoi, että toihan on kuin teini-ikäisen kapinoivan lapsen käytöstä. Ja varoitteli, että toi sitten menee vaan pahemmaksi. Haluatko sinä lapsillesi tällaisen lapsuuden. En halunnut, lusikat meni jakoon puolen vuoden päästä siitä, kun tämä keskustelu käytiin.
Olen puolessa välissä 4 jaksoa.
Ainoat asiat mitkä itsellä olisi tähän mennessä saanut ihmetystä oli vessaan lukitseminen. Muuten ajattelisin että rakkaudesta tekee nämä kaikki.
Oon huolestunut miten pidän näitä asioita aiva normaaleina suhteessa. Miten tässä iässä eä edes oppii mikä on normaalia ja mikä ei
Jos aidosti et tunnista tuossa ohjelmassa epätervettä vuorovaikutusta, suosittelen että käyt juttelemassa jonkun ulkopuolisen kanssa. Aina on mahdollisuus oppia ymmärtämään niin itsen kuin toisen toimintaa ns. ulkopuolisen silmin.
Elämä on niin paljon parempaa, mutkattomampaa ja kaikin tavoin turvallista terveessä suhteessa.
Olen katsonut tätä sarjaa ja neljäs jakso nyt menossa. En voi ymmärtää miten tuolla naisella ei ole mitään omaa tahtoa, aivan lapaseksi muuttunut. Ja miksi aikuisen ihmisen pitää antaa toiselle puhelin vapaasti käyttöön. Aivan älytöntä. Ihan kuin olisi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut tätä sarjaa ja neljäs jakso nyt menossa. En voi ymmärtää miten tuolla naisella ei ole mitään omaa tahtoa, aivan lapaseksi muuttunut. Ja miksi aikuisen ihmisen pitää antaa toiselle puhelin vapaasti käyttöön. Aivan älytöntä. Ihan kuin olisi lapsi.
Kiveenkin tulee reikä jos siihen tiputtaaa vettä riittävän kauan.
Jos päivästä toiseen useita kertoja normaalit rajat ylitetään ja sua mitätöidään ja kaasuvalotetaan ihan kaikesta, alat epäilemään itseäsi ja yrität pienentää itseäsi, ettei kateellinen narsku saa lisää aihetta toksiseen käytökseensä.
Menee vuosia kun pääsee eroon narskusta, että se oma luonne ja persoona palautuu ennalleen. Jos palautuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen puolessa välissä 4 jaksoa.
Ainoat asiat mitkä itsellä olisi tähän mennessä saanut ihmetystä oli vessaan lukitseminen. Muuten ajattelisin että rakkaudesta tekee nämä kaikki.
Oon huolestunut miten pidän näitä asioita aiva normaaleina suhteessa. Miten tässä iässä eä edes oppii mikä on normaalia ja mikä ei
Aika lailla samaa mieltä. Ei ole sattumaa, että päädyin narsistisen miehen kanssa yhteen. En narskun, vaan narsistisen. Se oli juuri huolenpitoa, mitä ei itse nähnyt kontrolliksi. Kaikki oli hyvin niin kauan kuin oli hänen kanssaan samaa mieltä.
Narskun jälkeen en luota kehenkään tai mihinkään. Itsetunto meni täysin