Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

L/over ikuisesti minun

Vierailija
27.01.2026 |

Kolme ensimmäistä jaksoa MTV Katsomossa katsottavissa. 

Mielipiteitä? 

Kommentit (650)

Vierailija
181/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sydämeen koskee, järkyttävää

Vierailija
182/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha on niin sekopää. Sairas tyyppi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän Volasesta, hyvin esittää narsistista limanuljaskaa. 

Sen sijaan Krista on väärä valinta vaimon rooliin, eivät ole uskottava pari. Esim. Laura Birn sopisi paremmin. 

Jos ohjaaja halusi kertoa että vahvakin nainen (mies) voi joutua narsistin (mies/nainen kumpi vaan) uhriksi? Niinhän se todellisuudessa onkin. 

Se siinä onkin outoa, että ainakin oman kokemuksen perusteella narsisti tuntuu nimenomaan usein myös kiinnostuvan siitä vahvasta, menestyvästä, hyväntuulisesta ja itsevarman oloisesta ihmisestä, mutta sitten yhtäaikaa narsisti on kauhean katkera kaikesta mitä toisella on. Ehkä se liittyy siihen, että ensin uhri on narsistille näyttelyesine ja palkinto saalistamisesta, mutta sitten kun se uhri siinä vain on niinkuin normaalissa suhteessa, alkaa narsisti

Narsisti haluaa murentaa uhrikseen ottamansa itsetunnon. Se on heidän vietti.

Vierailija
184/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa 4. jakso hurja. Volasen esittämä henkilö on todellisen oloinen tekoineen ja puolison mielenterveyttä kyseenalaistavine puheineen. Kauhulla ajattelen, millaiseksi helvetiksi elämäni olisi muuttunut, jollen olisi ajoissa lopettanut suhdetta narsistisesti käyttäytyvän miehen kanssa. Tosin suhteen jälkeen sain häneltä tappouhkauksia ja minut hulluksi leimaavia viestejä. Tässä TV-sarjassa on todella tärkeä aihe. On totta, että narsistisen tyypin puoliso alkaa pienentää itseään, kuten Roosa tekee, vaikka aiemmin on ollut vahva ja itsenäinen ihminen. 

Vierailija
185/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole se naapuri joka viestittelee teinipojalle. Uskon että se naapuri on ratkaisevassa roolissa et Roosa pääsee Juhasta irti. 

Omituinen ukko on, työntää nenänsä heidän asioihin, tulee sisälle ovikelloa soittamatta, kuten eka jaksossa. Friikki, vaikka esittää ystävää. Mistä sinne yht'äkkiä joku ennennäkemätön roolihahmo ilmestyisi. Ohjelmassa seurataan samalla miten pedarit lyöttäyttyy seuraan, pitkään paljastumatta. Roosa ei helposti uskoisi naapuristaan mitään pahaa, niin ystävällinen mies, ei vaikka poikansa näkisi tuosta ukosta kohta sen sairaan puolen. 

Vierailija
186/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole se naapuri joka viestittelee teinipojalle. Uskon että se naapuri on ratkaisevassa roolissa et Roosa pääsee Juhasta irti. 

Narsistista vaan on vaikea päästä irti jos on lapsia sen kanssa.

Vierailija
187/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Juha joka viestittelee ja lavastaa naapuria, ettei naapuri pääsisi sairaan perhekuvion väliin

Juhalla oli sitten harvinaisen turvonneet ja lyhyet sormet ja kämmenselät...:D Älä nyt viitsi. Turpean vanhan miehen kädet oli.

Vierailija
188/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin ne pedofiilit saa pitkään temmeltää ja tuhota elämiä. On aina ihmisiä jotka näkee vain pinnan. Juhaan ja tähän naapuriin sopii sanonta, kyllä koira aina toisen koiran tuntee. Nämä molemmat tunnistavat toisissaan pahuuden, eivät edes halua tutustua toisiinsa. Roosa ja poikansa ovat puun ja kuoren välissä, kahden pahan ihmisen ansassa.

Vierailija
189/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa pahoin pelkään, että siitä naapurista paljastuu jotain ikävää. 

Vierailija
190/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistista vaan on vaikea päästä irti jos on lapsia sen kanssa.

Niinpä, narsistikin on vanhempi. Nyt alkoi silti se väkivallalla uhkailu, vauvalle huutaminen, lapsen jätti myös yksin, Roosa ei voi enää koskaan jättää vauvaa hoitoon miehelleen kun tämä on niin äkkipikainen ja väkivaltainen, nyt tuli seinään ammottava reikä, seuraavalla kerralla se voi olla vauva vaarassa.

Vierailija
191/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta annas olla kun ehdotat narsistin uhrille että kannattaisi erota, niin suuttuvat verisesti, vaikka olisivat itse jo aiemmin puhuneet erosta.

Liian moni lähtee tuollaisesta suhteesta vasta puupalttoossa.

Vierailija
192/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on narsisti ja nainen on mahdollistaja.

Vierailija
193/650 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut alistetaan vain jos suostut alistettavaksi.

Vierailija
194/650 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Näiden narskujen mieli on niin musta ja kiero, ettei normaali ihminen pysty sitä alussa edes tajuamaan. Sitä kyllä tuntee, että kaikki ei suhteessa ole hyvin, mutta ei pysty tajuamaan sitä kieroutta ja pelaamista siellä kulisseissa. Sitä haluaa uskoa hyvää ja selittelee itselleen kaiken johtuvan sattumista. Itsekin ajattelin eroa sen tuhat kertaa, mutta kuvittein, että se olisi pikkumaista. Ilkeitä tekoja tulee hiljakseen ja ainakin omalla kohdalla selän takana. Et tiedä, kuka niitä tehtailee.

Pikkuhiljaa sinulta viedään oma tahto ja mielenterveys. Ja vasta sitten alkaa nämä karuimmat henkiset pahoinpitelyt. 

Tämä sarja on niin valtavasti nopeutettu. Oikeasti noihin pahoinpitelyn askeleisiin menee vuosia. Narskulla on hyvä tuntuma siihen, miten pitkälle hän voi sairaudessaan mennä.

Ja yleensä narskuun jää kiinni empaattinen ihminen. Hän käyttää tätä ominaisuutta hyväkseen.

Vierailija
195/650 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Näiden narskujen mieli on niin musta ja kiero, ettei normaali ihminen pysty sitä alussa edes tajuamaan. Sitä kyllä tuntee, että kaikki ei suhteessa ole hyvin, mutta ei pysty tajuamaan sitä kieroutta ja pelaamista siellä kulisseissa. Sitä haluaa uskoa hyvää ja selittelee itselleen kaiken johtuvan sattumista. Itsekin ajattelin eroa sen tuhat kertaa, mutta kuvittein, että se olisi pikkumaista. Ilkeitä tekoja tulee hiljakseen ja ainakin omalla kohdalla selän takana. Et tiedä, kuka niitä tehtailee.

Pikkuhiljaa sinulta viedään oma tahto ja mielenterveys. Ja vasta sitten alkaa nämä karuimmat henkiset pahoinpitelyt. 

Tämä sarja on niin valtavasti nopeutettu. Oikeasti noihin pahoinpitelyn askeleisiin menee vuosia. Narskulla on hyvä tuntuma siihen, miten pitkälle hän voi sairaudessaan menn

Noin se menee. Jos ei ole itse kokenut sitä kuinka sairasta, välinpitämätöntä ja totaalisen julmaa narsistin toiminta voi olla, niin ei sitä ns.normaali ihminen voi uskoa. Välttämättä siihen ei kulu vuosia, parissa vuodessa kuten tuossa sarjassa voi olla juuri kuvatun kaltainen helvetti.

Vierailija
196/650 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa 4. jakso hurja. Volasen esittämä henkilö on todellisen oloinen tekoineen ja puolison mielenterveyttä kyseenalaistavine puheineen. Kauhulla ajattelen, millaiseksi helvetiksi elämäni olisi muuttunut, jollen olisi ajoissa lopettanut suhdetta narsistisesti käyttäytyvän miehen kanssa. Tosin suhteen jälkeen sain häneltä tappouhkauksia ja minut hulluksi leimaavia viestejä. Tässä TV-sarjassa on todella tärkeä aihe. On totta, että narsistisen tyypin puoliso alkaa pienentää itseään, kuten Roosa tekee, vaikka aiemmin on ollut vahva ja itsenäinen ihminen. 

*Tosin suhteen jälkeen sain häneltä tappouhkauksia ja minut hulluksi leimaavia viestejä.*

Narsistien käytös on usein hyvin samankaltaista. Tuo suhteen päättymisen jälkeen alkava uhkailu ja hulluksi leimaaminen on yksi niistä.

Vierailija
197/650 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä totta. Itse eli narsistisessa avioliitossa ja kyllä minun osuuteni  oli se, että alistuin. Tai sanoisin pikemminkin, että mietin aina omaa osuuttani ja katsoin peiliin. Se ei ollut suoranaista alistumista, vaan joustavuutta ja mukautuvaisuutta, perherauhan asettamista kaikista tärkeimmäksi. Eli ihan itse niin tein. 

Vierailija
198/650 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla trikkeröi tää sarja. 

Just katsoin sen neljännen jakson ja siinä noi valokuvaamiset. Mun exä on onneks ajoilta joilloin ei puhelimissa ollut kameroita, mutta hänkin kuvas ahkerasti aina kun ensin oli saanut minut raivon partaalle. Mulla on niitä kuvia ihan vaan muistuttamassa, että jos näkyy pientäkin manipuloinita suhteessa, niin mä lähden enkä taakseni katso.

Samoin sarjassa vaan hyvin nopeasti kannabiskohtauksessa näkyi, miten nainen keinutti itseään. Mulla alkoi tulla tuota samaa ylistressaantumismerkkeiä ja keinuttamista silloin kun hän rääkkäsi ihan silmittömästoi ja silloin kun hän ei vaan lähtenyt pois, vaikka kuinka sanoin, että haluan erota. Roikkui ja rääkkäsi kuukaudesta toiseen. 

Toi keinuttaminen on äärimmäisen stressin merkki ja ihminen yrittää sillä rauhoittaa hajovaa mieltään.

Mä olin tuossa suhteessa reilusti yli 10 vuotta. Silloin ei narsismista puhuttu, tokkopa edes paljoa tiedettiin. Onneks tietoa nykyään on. Noin pitkä kidutus jättää massiiviset jäljet sieluun.

Vierailija
199/650 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Roosassakin narsismia? 

Vierailija
200/650 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on narsisti ja nainen on mahdollistaja.

Tarkoitat: molemmissa on yhtä paljon syytä katsoa peiliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi