L/over ikuisesti minun
Kolme ensimmäistä jaksoa MTV Katsomossa katsottavissa.
Mielipiteitä?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisuhde hömpää ei hirveesti kiinosta, pitää olla kauhua tai trilleri tai tomintaa.tämä sarja pelkää lässytystä ja suhde elämää ja muuta diipa daapaa.😒😒
Väkivaltainen parisuhde on kauhua aidoimmillaan.
Miten vieraantuneita jotkut onkin oikeasta elämästä?
Höpö höpö vaan omia valintoja miksi valitsit sekopää narsistin mieheksi, olisit valinnut eri miehen elämä on valintoja ja valinnoista voi syyttää vaan itseään olisit valinnut toisin.🤔🤔😀
Jollain tavalla käsikirjoitus ( ilmeisesti) on pomppivaa ja asiasta toiseen menevää ilman joustavaa siirtymistä.
Paulan satunnainen miesystävä pompsahti mukaan 5. jaksossa. Onko sitten 6. eli viimeisessä jaksossa jokin merkittävä osuus hänellä.
Paljon asioita, vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin käsikirjoittaja olisi kirjoittanut omasta elämästäni. Onneksi aikaa on kulunut sen verran paljon tuhoisan parisuhteeni päättymisestä, että sarjaa voi katsoa toteavasti. On hyvin todentuntuinen sarja. Volanen osaa hyvin näytellä pelkällä katseen tiukentamisella narsistimiehen ailahtelevia mielialoja. Painajaismaisen suhteeni alussa hiljensin intuitioni, joka sanoi, että kaikki miehessä ei ole ok. Intuitiotaan on syytä kuunnella.
Niin paitsi että eihän meillä kenelläkään taida olla "kaikki ok". Ollaan kaikki enemmän tai vähemmän ryvetty elämän katuojissa ja jättäähän se jäljet meihin. Mulla on ihana puoliso, mutta huomaan kyllä appivanhempieni todella omituisen kasvatuksen hänessä aina välillä.
Mietin myös sitä naapurin lastenlääkäriä, että kirjoitteleeko hän tälle teinille aikuisen sormista päätellen, jotka on näytetty näppäimillä olevan. Ehkä selviää viimeisessä jaksossa.
Katsoin jo viidennen jakson. Ymmärtääkö muut kaiken sen mitä katsotaan? Minulla on eksä joka narsisti, saanut siitä virallisen diagnoosin joten nämä sarjassa näytetyt kohtaukset vastaavasta on tuttuja. Nämä narsistimaiset kohtaukset otan kokemuksen kautta ja ne eivät mitenkään yllätä. En yksinkertaisesti pysy ohjelman mukana. Se poika meni metsään jossa hakkasi kaveriaan, mihin se liittyi? Pitää katsoa sarja heti uudestaan kun tulee viimeinen jakso. Tässä jää niin paljon aukkoja kun pompitaan sinne tänne. Vai onko tarkoitus, että sarja on yhtä sekava kun narsisti ettei uhrille tai katsojalle jää selkeää käsitystä mistään.
Jäi edellisestä viestistä vielä sekin, että Krista Kosonen on tähän rooliin todella huono valinta. Ihan kuin hän ei ymmärtäisi yhtään mitä näyttelee toisin kuin Volanen joka ihan loisto valinta tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisuhde hömpää ei hirveesti kiinosta, pitää olla kauhua tai trilleri tai tomintaa.tämä sarja pelkää lässytystä ja suhde elämää ja muuta diipa daapaa.😒😒
Höpö höpö vaan omia valintoja miksi valitsit sekopää narsistin mieheksi, olisit valinnut eri miehen elämä on valintoja ja valinnoista voi syyttää vaan itseään olisit valinnut toisin.🤔🤔😀
Sinua ei ainakaan valitse kukaan. Et osaa edes välimerkkejä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei ainakaan valitse kukaan. Et osaa edes välimerkkejä käyttää.
On valinnut jo 14 yhdessä ja kaksi lasta yhdessä😀😀😍mutta sinua välimerkki katkera akka ei kukaan huoli.🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Katson vitos jaksoa. Pakko pistää välillä pauselle, kun ahdistus nousee pintaan. Eipä oo tällaista tapahtunut ennen.
Jos lopettaisit katsomisen?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo talo ole joku asuntomessujen talo jokunen vuosi sitten?
Ei varmasti ole, tuo on vuosikymmeniä vanha rakennus, 60-luvun arkkitehtuuria.. Ihan karmea laatikko, jonka isoista ikkunoista näkee vain suljetulle atrium-pihalle ja osassa huoneista ns. putka-ikkunat, jotka pitäisi kieltää lailla.
Aivan kuin Emmerdalesta seuraisi Bellen ja Tomin tarinaa, todella paljon samoja/samanlaisia tapahtumia.
Veikkaan, että naapuri-lastenlääkäri on vain niin h-tin yksinäinen ja syrjäytynyt, ettei oikeasti tajua, miksi pyytelee pojalta kuvia ja maksaa tietokoneen avauksesta. Ei olekaan pedo oikeasti.
Jani Volasen esittämä mieshahmo on superärsyttävä. :/
Samalla muistuttaa narsistiexääni.
Mikä tässä on ideana. Molemmat päähenkilöt outoja. Eihän noilla ole muuta kun halu vittuilla toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Odotin sarjasta paljon. Olen itse elänyt narsistisessa suhteessa ja kuinka pikkuhiljaa minusta vietiin kaikki. Kaikki lähti alussa niin pikkuhiljaa, ettei sitä edes tajunnut. Kunnes oli niin huonossa kunnossa, ettei enää kyennyt lähtemään.
Toki tälläistä narsismia on vaikea saada valkokankaalle. Kaikki anteeksi ja sumutus sarjat pystyivät tähän paremmin.
Tässä ei. Ja se, että lisäksi sarjaan on sotkettu vanha mies joka tykkää lapsista- on ihan turha. Koko sarjassa se vie enemmän kiinnostusta kuin itse aihe narsismista.
Pettymys koko sarja.
Samoin, odotin enemmän. Vastanäyttelijät huonot ja etenkin Volanen ei uskottava. Aiheesta olisi saanut niin paljon. Itsellä kokemusta piilonarsistista, oikein seurakunnan ihminen. Sarjassa sellainen josta kaikki sanoo aluksi että ei olisi ikinä uskonut. Ihan järkyttävä ihminen ja tuhoamistyö oli käynnissä. Siihen liittyi myös ovelasti piilotettua väkivaltaa. Ensin psyykkistä sitte fyysistä. Onneksi pääsin ehjänä pois ajoissa. Tämän jälkeen en ikinä epäile etteikö noin hirveitä ihmisiä ole olemassa siis keskuudessamme, ihan ns normitöissä . Ja päällisin puolin näyttävät oikein kunnon ihmisiltä. Se oli niin sairaan kieroa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämän ohjelman nähdä kirjautumatta johonkin palveluun?
Televisiosta. Tosin ainakin kaksi jaksoa on jo esitetty, ellei tule myöhemmin uusintana.
Aha! minä kyllä ymmärrän kaiken...välillä on kulunut aikaa, ja asetelmat ovat muuttuneet. Siitä tulee aukkoja. Jep! joillekin ihan tällaiset perussetit on liian vaikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Jani Volasen esittämä mieshahmo on superärsyttävä. :/
Samalla muistuttaa narsistiexääni.
mutta todella hyvin näyttelee tota narsistia, kokemusta täälläkin, yötä myöten asioista keskustelut tahallaan valvottamiset, vainoharhaiseksi ja mielenterveyshäiriöiseksi väittämiset etc. Onneksi sain reilu 7v sitten lähdetty, mutta kyllä tällainen sarja edelleen sykettä nostaa.
Olen aiemmin langennut näihin narsistimiehiin, johtuen että se oli lapsuuteni kasvuympäristö ja se oli mitä luulin aiemmin normaaliksi elämäksi.
Sarja on mielestäni todentuntuinen ja juuri niin ristiriitainen kuin narskun kanssa elämä on. Olen katsonut nyt nämä 3 ensimmäistä jaksoa ja siinä on hyvin nähtävissä, miten Roosan mieliala ja itsetunto alkaa pikkuhiljaa murenemaan. Narsistin kanssa suhteen alku ei välttämättä ole yhtään sen romanttisempi kuin ns normaalissa suhteessa, mutta siihen jää nopeasti jumiin ja tunne-elämä on heti alusta jotenkin äärimmäinen, joka saattaa harhauttaa luulemaan että kyse on rakkaudesta ja sielunkumppanuudesta. Manipulation ja sumutuksen taitava kumppani osaa koukuttaa uhrinsa.
Eikä elämä narsistin kanssa aina ole ihan pelkkää helvettiä, jonka takia sen tunnistaminen on alkuvaiheessa todella vaikeaa. Myöhemmin irtipääsy on sitten vaikeaa.
Hyvä sarja. Nostaa itselläni haavoja ja tuntoja pintaan.
Minä olen lukenut tuhansia kirjoja.