Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mihin ravintolaruaon kottinkuljetusta tarvitaan, oikeasti?

Vierailija
27.01.2026 |

Eli jengi tilaa, sanotaan vaikka maakaraperunat grillilta Woltin kotiinkuljetuksella. Lopputulos: saa kotiin tai toimistolle haalean väljähtäneen annoksen, älyttömien resurssien tuhlauksen seurauksena. Ja hintaa tällä annoksella loppukäyttäjälle joku 15€. Sitä mitkä on oikeat kustannukset yhteskunnalle siitä että se wolt-kuski on kolmansista maista tullut yhteiskunnan tukia monissa muodoissa nostanut ja nostava henkilö, ei uskalla edes alkaa laskemaan. 

Perunat ja muut juurekset pilkottuina uuniin makkaran kanssa, hinta max. 2€. Paljon terveellisempää, halvempaa, ympäristöystvällisempää. Ja todella helppoa.

Kommentit (213)

Vierailija
181/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelua ei olisi, jos sille ei olisi kysyntää. Moni wolttaa työpaikoille lounaat tai perjantai-illan paremmat ruuat. On kummallista, että jotkut haluavat kieltää kannattavan liiketoiminnan. Kukaan ei kuriireja pakota työhön ja vaihtoehto monille heidän kaltaisilleen kielitaidottomille ei ole parempi työ vaan työttömyys ja köyhyys. En ymmärrä millainen idiootti sitä haluaa lisätä nykypäivän Suomessa. 

Näitä kavereita ei tarvita suomeen ollenkaan. 

Vierailija
182/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kerrankin viikossa tilaisi ruoan valmiina kotiin jää siinä 6 päivällistä silti viikossa ja lisäksi viikonloppuisin lounaskin yhdessä syötäväksi. Eiköhän perheet ehdi yhdessäkin viettää aikaa vaikka ihan jokaista kertaa ei kertakaikkiaan jaksa tehdä ruokaa :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua käydä kaupassa

2. En halua kokata

3. Ei kauheasti kiinnosta ilmastoasiat, kun naapurissa ajetaan tankeilla pskarinkiä

4. En saa rahaa arkkuun mukaan, joten ihan sama onko kallista vai ei

Siinä syitä

Vierailija
184/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelua ei olisi, jos sille ei olisi kysyntää. Moni wolttaa työpaikoille lounaat tai perjantai-illan paremmat ruuat. On kummallista, että jotkut haluavat kieltää kannattavan liiketoiminnan. Kukaan ei kuriireja pakota työhön ja vaihtoehto monille heidän kaltaisilleen kielitaidottomille ei ole parempi työ vaan työttömyys ja köyhyys. En ymmärrä millainen idiootti sitä haluaa lisätä nykypäivän Suomessa. 

Tässä on kyllä niin moni asia pielessä että ei edes tiedä mistä aloittaa. Mutta aloitetaan vaikka siitä että miten ne kuriirit olisi Suomessa työttöminä, jos ne ei olisi alun alkaenkaan tulleet Suomeen kuriireiksi? Eli siis nyt on luotu ongelma ja sitten ihmetellään että tämmöinen ongelma on, eikä mitään voi tehdä. Voi tehdä sen ettei niitä henkilöitä alun alkaenkaan oteta Suomeen, jos ei heillä ole edellytyksiä huolehtia itsestään itsenäisesti. Toisekseen, jos se henkilö nyt on jo Suomessa eikä pois saada lähetettyä, niin miksi hän on kielitaidoton? Itse ulkomailla asuessa olen oppinut paikallisen kielen puolessa vuodessa, toki ei vielä siinä ajassa täydellisesti, mutta kuitenkin riittävästi. Tähän pääsee sillä että itse opiskelee, eikä vain määritä itseään joksikin "kielitaidottomaksi". Lisäksi minulta vaaditaan toisessa EU-maassa todistukset siitä että pystyn elättämään itseni enkä aio tulla sossutukien varaan elämään. Eli käytännössä todistus vakityöpaikasta jossa riittävä palkka, tai tiliote omalta tililläni jossa on rahaa riittävästi ajaksi x. Mitä näiltä wolt-kuskeilta on vaadittu maahan tullessa?

Vierailija
185/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kätevää

Tosin haluaisin tilata ruuat edelleen silleen että soitan sinne pitseriaan ja ne tuo mulle eväät kotiin x ajan päästä

Appyläiset on pyllystä. 

Nim: Appiallergia.

Ja niin. Eilenkin keitin pottuja ja jauhelihakasstikkeen. Ei se oo sama kun joku kantaa mulle kunnon mättöpitsaa valmiiksi pöytään. Vaikka kesken poikain saunaillan ja olusten. 

Vierailija
186/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kätevää

Tosin haluaisin tilata ruuat edelleen silleen että soitan sinne pitseriaan ja ne tuo mulle eväät kotiin x ajan päästä

Appyläiset on pyllystä. 

Ja niin. Eilenkin keitin pottuja ja jauhelihakasstikkeen. Ei se oo sama kun joku kantaa mulle kunnon mättöpitsaa valmiiksi pöytään. Vaikka kesken poikain saunaillan ja olusten. 

Ps. En käytä ravintolaruuan kotiinkuljetusta käytännössä ollenkaan. Viime kesänä tilattiin just ne pitsat kun ei asuntoautoreissulla jaksettu yhtenä päivänä kokata. 

Vierailija
187/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kätevää

Appyläiset on pyllystä. 

Miksi se itse tehty ruoka pitää aina olla joku keitetyt perunat ja läskisoosi? Eikö ihmiset osaa kokata normaalia ruokaa? Aina on vaihtoehtona joku läskisoosi tai woltattu mättöpitsa. Ihan älytöntä.

Vierailija
188/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kätevää

Appyläiset on pyllystä. 

Miksi se itse tehty ruoka pitää aina olla joku keitetyt perunat ja läskisoosi? Eikö ihmiset osaa kokata normaalia ruokaa? Aina on vaihtoehtona joku läskisoosi tai woltattu mättöpitsa. Ihan älytöntä.

Osaan mä. Mutta nyt me haluttiin Jauhelihakastiketta ja perunaa. Silloin tehdään jauhelihakastiketta ja Perunaa. 

Mikä vika siinä? Arkiruokaa joka maistuu lähes takuu varmasti. EIkä ollut 20% sikanautaa tämä liha... 

Ja mättöpitsaa tarvitaan just sinne poikain saunailtaan. Kokeile vaikka

Vierailija
189/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kätevää

Appyläiset on pyllystä. 

Osaan mä. Mutta nyt me haluttiin Jauhelihakastiketta ja perunaa. Silloin tehdään jauhelihakastiketta ja Perunaa. 

Mikä vika siinä? Arkiruo

En kyllä ymmärrä mihin keitettyjä perunoita tarvii. En ole keittänyt perunoita varmaan 15 vuoteen, ellei perunamuusiin keittämistä lasketa. Perunat paljon parempia uunissa paahdettuna muiden juuresten kanssa.

Vierailija
190/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän sairaidenkin ja muiden reppanoiden syödä, myös niiden, jotka eivät uskalla tulla ulos luukustaan muiden ihmisten seuraan.

Vierailija
191/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon näemmä löytyy oman laiskuuden puolustelijoita. Ja sitten hyvesignaloidaan miten muka ollaan niin ympäristötietoisia, mutta samalla tuhlataan resursseja tämmöiseen valmiin ruoan kuskaamiseen ristiin rastiin. Aivan älytöntä.

Kuukaudessa on n. 30 päivää, jos kahtena iltana wolttaa per kuu perheelle kunnon ruuat niin mitä laiskuutta tai pahaa siinä on?

Vierailija
192/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi nyt sekoittaa keskenään ruokakaupasta ostosten tilaamisen ja ravintolasta valmiiden annosten kuskauksen. Ensimmäinen on ihan suht järkevää monesti, jälkimmäinen taas ei.

Vierailija
193/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina sinne ravintolaan ei ehdi/jaksa mennä itse eikä huvita kokata. Ehkä sinua olla aina aikaa ja kiinnostusta kokata, mutta monella ei ole. Ainoastaan kerran elämässäni olen saanut kotiinkuljetuksella kylmän pitsan ja silloin sain rahani takaisin kuljetusfirmalta. Useimmat ruuat kestää kuljetusta ihan ok, esim sushi on muutenkin kylmää ja jokin intialainen ja kiinalainen on helppo laittaa vaikka mikroon jos tuntuu että ei ole tarpeeksi lämmintä. 

Vierailija
194/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon näemmä löytyy oman laiskuuden puolustelijoita. Ja sitten hyvesignaloidaan miten muka ollaan niin ympäristötietoisia, mutta samalla tuhlataan resursseja tämmöiseen valmiin ruoan kuskaamiseen ristiin rastiin. Aivan älytöntä.

Kuukaudessa on n. 30 päivää, jos kahtena iltana wolttaa per kuu perheelle kunnon ruuat niin mitä laiskuutta tai pahaa siinä on?

Mitä pahaa on siinä että minä heitän roskat maahan ja kaadan öljyt mereen vain kahtena päivänä kuukaudessa? Eihän sillä ole mitään merkitystä mitä yksi ihminen tekee.

Vierailija
195/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ja muut juurekset pilkottuina uuniin makkaran kanssa, hinta max. 2€.

Minä lasken arvon ja hinnan myös sille ajalle, jota joudun käyttämään siihen kokkaukseen. Esim. just jonkun sushin tekeminen on todella aikaa vievää puuhaa, samaten minulla ei ole kiviuunia kotona pizzan tekoa varten.

Vierailija
196/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lasken arvon ja hinnan myös sille ajalle, jota joudun käyttämään siihen kokkaukseen. Esim. just jonkun sushin tekeminen on todella aikaa vievää puuhaa, samaten minulla ei ole kiviuunia kotona pizzan tekoa varten.

Onko se kokkailu vapaa-ajalla pois jostakin mistä muuten saisit rahaa? Lasketko hinnan myös vaikkapa instagramin selailulle? Ta television katsomiselle? Paljonko tienaat noista töistä? Kuinka monessa pizzeriassa luulet etä  Suomessa on kiviuuni? 99,9% ravintoloista se on sähköuuni sielläkin.

Vierailija
197/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on siinä että minä heitän roskat maahan ja kaadan öljyt mereen vain kahtena päivänä kuukaudessa? Eihän sillä ole mitään merkitystä mitä yksi ihminen tekee.

Onko sulla kaikki kotona? Miten öljyt liittyy mitenkään ravintolaruuan tilaamiseen?

Vierailija
198/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kokkailu vapaa-ajalla pois jostakin mistä muuten saisit rahaa? Lasketko hinnan myös vaikkapa instagramin selailulle? Ta television katsomiselle? Paljonko tienaat noista töistä? Kuinka monessa pizzeriassa luulet etä  Suomessa on kiviuuni? 99,9% ravintoloista se on sähköuuni sielläkin.

Onhan se pois vaikka urheilulta, lapsen kanssa leikiltä tai kirjan lukemisesta. 

Vierailija
199/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurekset kuorii , pilkkoo ja maustaa 5 minuutissa. Sitten vain uuniin. Ei sitä tarvi uunin edessä seisoa ja katsoa kypsymistä, vaan voi tehdä jotain muuta sillä aikaa. Eli tässä siis tienasi 15-2=13€. 5 minuutin työllä tuntipalkaksi tulee siis n. 156€. Toki miinus vielä se että menee siihen Woltista tilaamiseenkin, maksamiseen ja vastaanottoon aikaa. Aika kova tuntipalkka sulla jos paremmin tienaat. Varsinkin jos tuon tekee vapaa-ajalla josta ei muutenkaan saisi rahaa.

Vierailija
200/213 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi nyt sekoittaa keskenään ruokakaupasta ostosten tilaamisen ja ravintolasta valmiiden annosten kuskauksen. Ensimmäinen on ihan suht järkevää monesti, jälkimmäinen taas ei.

Miksi valmiiden annosten tilaaminen ravintolasta ei olisi järkevää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi