Päästättekö työmiehiä kotiinne yleisavaimella jos ette ole kotona?
Jos täytyy työmiesten tulla jotain tekemään, niin annatteko luvan tulla yleisavaimella, kun ette ole itse kotona? Suurin osa varmasti ihan kelpoja mutta kyllähän se aina vähän mietityttää mitä ihme tyyppejä saattaakin olla... Tosin etenkin nykypäivänä pelko siitä, että jossakin on jokin kamera kuvaamassa, luulisi ehkäisevän monien mahdollisia töllön töitä...
Itselleni on aikoinaan jäänyt huono maku, kun kaksi työäijää tulivat keittiön putkia katsomaan, kun niissä oli jotakin vikaa. Olivat avanneet ne putket sieltä alta ja tunkeneet sinne väliin keittiössä olleen keittiörättini, siis sinne paskaisiin putkiin "tukkeeksi". Ja sitten töiden jälkeen huuhdelleet sen ja laittaneet rätin takaisin hanan päälle kuten se oli alkujaan ollut. Kyllä vitutti että rätti millä pyyhin pöytiä puhtaaksi, oli tungettu sinne paskaputkeen tuolla tavalla. No koska tiesin tämän, niin toki heitin rätin mäkeen, mutta jos en olisi tiennyt, olisin sitä paskaista rättiä käyttänyt ja ties mitä pöpöjä saanut. (Ja näin siis heidän käyttäneen rättiä noin, koska piipahtivat kesken töiden jossakin, ja minä kävin sillä välin äkkiä vilkaisemassa keittiötä. Tätä eivät tienneet koska sanoin että teen toisessa huoneessa etätöitä ja minulla kiire).
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Miksi en päästäisi? Kyllähän mä tiedän mistä firmasta ne tulee. Aika idiootti pitäisi työmiehen olla että alkaisi mitään epämääräistä työkeikalla puuhaamaan, kun jäisi heti kiinni - eikä minkään höpöhöpökameran takia - vaan siksi että kaikki tietää kuka siellä on käynyt. Kuinka kiinnostavia te kameroita asentelevat luulette olevanne?
Kameroilla kuvataan vain ulkopuolisia. Kamera kuvaa jatkuvasti talon pihaa. Kun poistumme kotona, niin käynnistämme kamerat talon sisällä.
Me emme ole mielenkiintoisia, mutta kusipäisten "remonttireiskojen" älyvapaa käytös on huvittavaa. Video jakoon somessa tai whatsapissa. Monet hyvät naurut on saatu viimeksi kuluneiden 15 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, tuosta rättijutusta tuli mieleen, kun kylppärissä putkimies otti pyyhenaulakosta kalliit uudet pyyheet ja moppasi niillä paskavettä lattialta. Lensivät roskiin tuon jälkeen.
Oltiin kyllä kotona (omakotitalo kun on), mutta ei seisoskeltu kylppärin ovella vahtimassa. Tyyppi ei edes vaivautunut kysymään, olisiko jotain rättejä kuivaamiseen.
No, kymmenen pistettä oma-aloitteisuudesta, tai jotain.
Eikö teillä ole pesukonetta? Köyhiä vai uusavuttomia? Heitetäänkö teillä vauvan vaatteetkin roskiin aina kun niihin tulee kakkaa?
Ei tietenkään. Mutta se että vaatteessa on "vähän kakkaa" on vähän eri asia kuin se, että valkoiset pyyhkeet on liotettu kokonaan ruskeassa viemärivedessä.
Itsellä ei edes tulee kakkaa muualle kuin pönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, ja jatkoa aiempaan: kolmas työkaveri kävi kämpässä johon oli kannettu muuttotavarat sisään, mutta kukaan ei koskaan muuttanut kämppään ja vuokrat jäi maksamatta, tuli häätö. Ennen häätöpäätöstä hän kävi pöllimässä tavaroita asunnosta. Tätä ennen isännöitsijä oli käynyt tämän idiootin tietämättä kuvaamassa kämpän tavarat.
Isännöitsijä joutui jostain syystä vielä uudestaan käymään kämpässä ja ihmetteli että mihin tavaroita on hävinnyt. Talkkari sitten palautti ne eikä tilanteesta noussut hässäkkää.
Myöhemmin selvisi että muuttanut henkilö oli joutunut sairaalaan heti muuton yhteydessä. Sairaalareissun jälkeen hän pääsi kämppäänsä. Onneksi ei tavaroita ehditty hävittää.
Vähän kyllä kummallista ettei kukaan tietäisi tällaisesta asiasta ja toisaalta häätöä ei kyllä tehdä ihan vain yhden maksamattoman vuokran takia.
Ei ole luvallista tulla asuntoon jos asunnon omistaja ei ole paikalla!jäljistä voi päätellä onko asunnossa oltu luvatta?ilmoittakaa poliisille välittömästi jos on pienintäkään epäilystä asiat selviävät kun sormenjäljet löytyvät ja rikosrekisteristä löytyvät tiedot luvatta vierailijoista!!!
Naapurikorttelin ongelmateini törmäsi kerran mopolla meidän seinään. Pakeni paikalta, mutta jätti jälkeensä mopon osia (osat irtosivat koska törmäys oli kova). Olimme kotona kun jysähti. Onneksi tilanne jäi myös valvontakameran kuviin. Ei muuta kuin ilmoitus poliisille ja vakuutusyhtiölle. Mopon osat keräsin pois ja heitin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ulko-ovellani on kyltti: Hymyile, olet piilokamerassa!
Itse mieluummin ottaisin selvää mitä puuhaavat kun luulevat, että kukaan ei katso. Itse hygienian ja periaatteiden lisäksi minulla on oikeasti myös arvotavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, tuosta rättijutusta tuli mieleen, kun kylppärissä putkimies otti pyyhenaulakosta kalliit uudet pyyheet ja moppasi niillä paskavettä lattialta. Lensivät roskiin tuon jälkeen.
Oltiin kyllä kotona (omakotitalo kun on), mutta ei seisoskeltu kylppärin ovella vahtimassa. Tyyppi ei edes vaivautunut kysymään, olisiko jotain rättejä kuivaamiseen.
No, kymmenen pistettä oma-aloitteisuudesta, tai jotain.
Nuo eivät ikinä siivoa jälkiään myöskään. Kaikki sahanpurit jätetään, jos siirretään tavaroita ei siirretä takaisin. Oksettavaa käytöstä.
Kaikki miehet pitäisi tppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuo "koira ei laske sisälle". Jostain kuulin/luin, et koira (oisko ollut schaefer?) laskee kyllä vieraan sisälle, muttei ulos! :)))
....
Maalla joskus koitin kouluttaa s-pystistä - haukkui aina vieraat pystyyn, kun ne tuli sisään, mutta kohta antoi jo niille tassua! :) Sanoin sille, et sinähän nyt vahtikoira olet, rosvo silittää, niin kellahdat lattialle makaamaan! :) Vastasi siihen: Murrr! :)
Hyvin harvassa ovat itse asiassa sellaiset vahtikoirat jotka eivät oikealla käsittelyllä olisi kutsumattomankin vieraan kavereita melko pian. Yleensä siihen riittää makkara ja lepertely. Laumanvartijakoirat ovat asia erikseen mutta niitä on harvoin kerrostalossa.
Hmmh, on niitä aika monta ihan tavallista koirarotua, joihin ei lepertely auta. Rottweilerit ja saksanpaimenkoirat ovat yleensä tehokk
Eli mitä ne siellä siis vahtii? Jotain teidän huumekätköjä? Vai sun kalsareita. Ei kai tuollaisia mahdollisimman kuumottavia koiria ole nykyään muilla kuin narkeilla.
Tietenkin saavat tulla yleisavaimella, en mä voi aina olla kotona kun huoltomiehet käyvät. Koskaan ei ole ollut ongelmia.
Vuonna 2024 jäi meillä kameraan mies, joka varasti tavaroita terassilta. Tein ilmoituksen huoltoyhtiölle. Vielä viime kesänäkin sama mies kävi "kostamassa" eli norkoilemassa talon pihalla. Hän selvästi vihaa sitä, että jäi kiinni ensimmäisellä kerralla. Tuli vielä varmistamaan, että naama jää UUDESTAAN kameraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en päästäisi? Kyllähän mä tiedän mistä firmasta ne tulee. Aika idiootti pitäisi työmiehen olla että alkaisi mitään epämääräistä työkeikalla puuhaamaan, kun jäisi heti kiinni - eikä minkään höpöhöpökameran takia - vaan siksi että kaikki tietää kuka siellä on käynyt. Kuinka kiinnostavia te kameroita asentelevat luulette olevanne?
Kameroilla kuvataan vain ulkopuolisia. Kamera kuvaa jatkuvasti talon pihaa. Kun poistumme kotona, niin käynnistämme kamerat talon sisällä.
Me emme ole mielenkiintoisia, mutta kusipäisten "remonttireiskojen" älyvapaa käytös on huvittavaa. Video jakoon somessa tai whatsapissa. Monet hyvät naurut on saatu viimeksi kuluneiden 15 vuoden aikana.
Jaa. Itse keskisin kyllä halvempiakin huveja.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2024 jäi meillä kameraan mies, joka varasti tavaroita terassilta. Tein ilmoituksen huoltoyhtiölle. Vielä viime kesänäkin sama mies kävi "kostamassa" eli norkoilemassa talon pihalla. Hän selvästi vihaa sitä, että jäi kiinni ensimmäisellä kerralla. Tuli vielä varmistamaan, että naama jää UUDESTAAN kameraan.
Ai huoltomies?
Mikään ei ole niin vihainen kuin mies, joka on jäänyt kiinni lain rikkomisesta ja joutunut siitä vastuuseen. Itse jatkaisin kameravalvontaa 20 vuotta sen jälkeen, kun ilkivallantekijä on saatu kiinni.
"Eli mitä ne siellä siis vahtii? Jotain teidän huumekätköjä? Vai sun kalsareita. Ei kai tuollaisia mahdollisimman kuumottavia koiria ole nykyään muilla kuin narkeilla."
Miksi keskustelut on täällä nykyään näin oudon haastavia ja aggressiivisia? Minä vastasin vain tuohon väitteeseen, että harvassa on vahtikoirat, joita ei makkaralla ja lepertelyllä saa kaveriksi.
Kyllä täällä tavallisella omakotitaloalueella on ihan lapsiperheillä saksanpaimenkoiria ja rottweilereita.
Minulla oli dobermanni. Ei vahtinut huumekätköjä eikä kalsareita, oli ihan lemmikki vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai huoltomies?
Kyllä. Oliko sinulle yllätys, että kaikki huoltomiehet eivät ole suoraselkäisiä ja täysjärkisiä miehiä? Katkera duunari päätti varastaa meidän lasten tavaroita. Ei tajunnut olevansa kotirauhan suojaamalla alueella ja kameran näkökentässä.
Talossa on isompi lvi-remontti. Ilman muuta urakoitsijan miehet menevät ja tulevat ja elikot on järjestetty pois. Kilauttavat kelloa ja rupeavat hommiin. Olen yleensä lähtenyt
Kotoa pois tieltä pyörimästä. Vahvat ammattilaiset isossa yrityksessä, ei heitä varmaaan kiinnosta kaapit tai astiat
Vierailija kirjoitti:
"Eli mitä ne siellä siis vahtii? Jotain teidän huumekätköjä? Vai sun kalsareita. Ei kai tuollaisia mahdollisimman kuumottavia koiria ole nykyään muilla kuin narkeilla."
Miksi keskustelut on täällä nykyään näin oudon haastavia ja aggressiivisia? Minä vastasin vain tuohon väitteeseen, että harvassa on vahtikoirat, joita ei makkaralla ja lepertelyllä saa kaveriksi.
Kyllä täällä tavallisella omakotitaloalueella on ihan lapsiperheillä saksanpaimenkoiria ja rottweilereita.
Minulla oli dobermanni. Ei vahtinut huumekätköjä eikä kalsareita, oli ihan lemmikki vain.
Onhan toi nyt ihan wt-juttuja, rottweilerit ja harhaisuus.
En tiedä millainen sanktio asukkaalle ha tuleeko poliisit jos kerrostalon sovittuun hommaan ( sähkö, vesi, lämpö, ilmastointi jne) asukas laske sisään tai on pannut omat lukot.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin vihainen kuin mies, joka on jäänyt kiinni lain rikkomisesta ja joutunut siitä vastuuseen. Itse jatkaisin kameravalvontaa 20 vuotta sen jälkeen, kun ilkivallantekijä on saatu kiinni.
SAMA! Hullu voi hautoa kostoa vaikka 50 vuotta putkeen. Siksi ei kannata koskaan luopua kameravalvonnasta kun se on kerran aloitettu.
Ulko-ovellani on kyltti: Hymyile, olet piilokamerassa!