Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita "KESÄKEIJUJA" ?

26.09.2008 |

Km:jälkeen toisesta kierrosta plussa:). Kovasti epävarma olo on, mutta pakko se on uskoa, kun tänäänkin haalean selkeän viivan rfsu-testiin sain. Täytyypi varmaan varhaisultraa varailla. Km:n jälkeen on entistä hermostuttavampaa tää alkuraskaus. Laskettuaika ois vauvan laskurin mukaan 2.6, joka on mun syntymäpäivä :)

Muita alkuraskaushermoilijoita odotteleva

nau rv 4+3

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lisää =) Aivan uskomattomilla fiiliksillä! Meillä kolmas kullanmuru tulossa. Kaksi ekaa raskautta antaneet odotuttaa vuoden päivät, endometrioosistani johtuen, ja nyt tärppäsi muutaman tjot-kierron jälkeen...

Meillä vauvan laskuri näyttää lasketuksi ajaksi 3.6. Sama kuin esikoisella aikanaan. Olo on todella epätodellinen... Kunpa vaan kaikki menisi hyvin!

Vierailija
22/37 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun kurkkaamaan tänne, vaikka vasta huomenna "virallisesti" tiedän testituloksen kun menen labraan. Aika haipakkaa ollut tämän alun kanssa, kun useita testejä tehnyt haaleina ja haalean haaleina, vasta perjantaina tuli vahvempi, mutta silti kontrolliviivaa haaleampi plussa. Ja lisäksi oon viikon verran tuhruttanut epämääräisesti välillä ruskeaa tuhrua, jota näkyy lähinnä tulevan yön aikana ja aamusta, ihan vaan paperiin pyyhkäistessä (tätä ei ehkä edes huomaisi jos ei oikein kyyläisi paperia..) paitsi perjantaina iltapäivällä tipahti pari tummaa veritippaa pönttöön, olin jo valmis heittämään hanskat tiskiin että tässäpä tämä oli, mutta eipä muuta sitten tullutkaan enää. Nyt viikonlopun ollut kokonaan ilman tuhruja taikka muita, vaikka aika paljon oon rasittanut itseäni kiireillä. No, ei voi kuin toivoa että tuo tuhruaika oli tuossa eikä mitään muuta pelottavaa enää ilmene. Tää raskaus sai alkunsa nyt kolmannesta yrityskierrosta, edelliset 3 muksua ilmoitelleet itsestään yk.2-7 eli suht pian tämä onnistui tälläkin kertaa. Vajaa vuosi sitten olin viimeksi raskaana, tuli yhdestä ehkäisyttömästä kerrasta, mutta meni kesken rv.6+5 ja sen jälkeen ei yritettykään ennenkuin nyt kesän lopulla uudestaan. Laskettu aika, jos kaikki menee niinkuin pitäisi, tulee 3.6. Voi kuinka toivon sydämeni pohjasta että tällä kertaa tämä vaavi haluaa tulla maailmaan!!

*helene rv.4+4*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkiin aikoihin kirjoitellut tällä sivustolla, mutta nyt ajattelin yrittää, vieläkö osaan tätä käyttää.

Meillä on takana 2.5 vuoden lapsettomuustaival, kaksi mikrohedelmöityshoitoa ja yksi pakastealkionsiirto (2 kpl siirrettiin). Tuosta siirrosta ei ole kuin vasta 11 päivää, mutta jo pari päivää sitten sain selvät mutta haaleahkot viivat tikkuun. Eilen viiva oli hieman vahvistunut. Huomenna ajattelin soitella terveyskeskukseen, jos pääsisin veritestiin.

Viime hoidosta plussasin myös, mutta se meni kesken ihan alkuunsa (4+1 tai 4+2). Sen vuoksi nyt pelottaa kovasti ensi viikko, selvitäänkö siitä... Ja jos sitä pidemmälle päästään, jännitän varmaan jatkossakin koko ajan.

Mahaa vihlaisee välillä kovastikin, pari päivää sitten olin varma, että ne olivat menkkakipuja. Lämpöä (hieman päälle 37) on ollut nelisen päivää, tosin päivä ennen plussaa oli ihan kuumettakin yli 38 astetta. En sitten tiedä, johtuuko tämä jostain flunssasta vai raskaudesta (?).

Päällimmäiset tunteet ovat siis pelko, huoli, jännitys ja niiden alta pilkistävä toivo.

Vierailija
24/37 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen plussattu ja neljäs lapsukainen tulossa. Esikkoa aikoinaan yritettiin 6 vuotta,kakkonen napsahti heti,kolmosta yli 2 vuotta ja nyt Tjotilla menty 10kk kun plussa tuli.Oikeastaan pikkuinen ylläri ,kun imetän edelleen montakertaa päivässä.

Pelottaa hiukan kun 3xkm tuli ennen kolmosta,toivotaan että tämä pitää lujasti kiinni.

Tari rv 4+3

Vierailija
25/37 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidetaankin Tari olla tuttuja myös toisaalta ;)

Vierailija
26/37 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä hyvinkin ollaan :D ;)

Mä oon miettinytkin missä mä oon sun nikkis muuallakin nähnyt,niin täällähän se oli.

Vierailija
27/37 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo aloittamassa itse kesäkuisten keskustelua, mutta sitten silmiini sattui tämä.

Minullahan plussaa näytti to 25 pvä ja pe vielä varmistin toisella testillä. Omien laskujen mukaan la on 1.6 ( siis oma syntymäpäiväni) mutta eilen löysin vanhan kiekon josta laskeskelin ajankohtaa ja siinä näytti 2.6. Eli ei nyt kaukaa heitä.

Millaisia tuntemuksia teillä on.

Minulla on nyt tänä aamuna tuntunut huonoo oloa..ei kuitenkaan niin pahasti kuin esikoisellani. Todennäköisesti tämä tästä vielä voimistuu. Samaten eilen laitoin pojalle kaakaota illalla niin rupesi se kaakaon haju etoo...aika huolestuttavaa. Suklaa kyllä silti maistuu.

Aurinkoista päivää kaikille.

Vierailija
28/37 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrassa virallistettu tulos tänään, eli uskottava se on nyt. Roikun osittain yhä tuolla kuumeilijoidenkin puolella, kun ei osaa kunnolla sisäistää raskautta, kun sitä tuhruttelua oli viime viikolla. Eilen tunsin ensimmäiset kuvotuksen aallot ja kuopuksen kakkapotan tyhjentäminen teki todella pahaa.. Yksi merkillinen oire on jumalaton ryynimakkaran himo! En ole noita voinut syödä vuosikausiin kun satuin lukemaan sisällysluettelon, ja eilen tuli niin kova mieliteko niihin että oli kipaistava lähikauppaan hakemaan :D Rinnoissa on pientä pistelyä, jostain syystä enempi iltaisin kuin aamulla tai päivällä ja pissalla saa juosta usein. Väsymys on myös ihan valtavaa, oon joka päivä nukkunut 1-2 tunnin päikkärit ja sittenkin oon jo illalla klo 21 nukkumassa!! Mitenköhän näiden oireiden käy vielä, kun jo näin alussa on noin niin parin viikon päästä ilmeisesti vaan voin pahoin ja nukun, ja haaveilen ryynimakkarasta (ja savusilakoista..) :D

*helene 4+5*

Vierailija
29/37 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä uskaltaisi myös kirjoitella tänne.

Eli lauantaina 27.9. testi näytti plussaa. La:sta ei ole hajuakaan, sillä lopetin imettämisen 4.9. ja menkkoja ei ehtinyt tähän väliin tulla (ja hyvä niin). Huimausta oli vähäsen, josta osasin vähän aavistella tätä plussaa, muita oireita ei ole. (Eipä pahemmin ollut esikoisestakaan).

T:Fay

Vierailija
30/37 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Miltäs kesäkeijuja odottavien olo tuntuu näin alkumetreillä?

Mulla ne pahimmat alkuvihlaisut alavatsalla on hiukan vähentyneet, rinnat silleen sykähdyksittäin aristelee ja kuumottaa. Mies on jo havainnut rintojen hiukan kasvaneen ;) Koko ajan tekis mieli laittaa jotain suuhun. Kun verensokeri laskee ja vatsa tyhjenee, alkaa huimaus, närästys ja lievä kuvotus. Hajut tuntuu nenässä, mut ei ainakaan vielä yökitytä. Olo on kuitenkin ihan reipas. Ulkona on hyvä olla sisällä hiukan heikottaa. Lenkilläkin olen pärjännyt, vaikka syke nouseekin ihan omiin sfääreihin. Kevyesti olen uskaltanut kokeilla ja joogassakin yritän vielä käydä. Mä olen viime keväästä pudottanut n. 5 kg hissukseen ja terveellisesti. Hiukan ottaa pattiin, että jo nyt on tullut kilo lisää, kun ei ihan niin tarkkaan ole voinut syömisiä tarkkailla. Yritän ihan todenteolla, että säästyisin tässä raskaudessa niiltä liiolta kiloilta, joita kahdessa aiemmassa on tullut enemmän kuin tarpeeksi.

4,5 v. poikamme tuolla nätisti laulaa pikkukakkosen Siinan johdolla syyslaulua, liikutuin ihan kyyneliin, kun sivusta seurasin.. Herkässä on siis tunnepuoli ;)

- Elviriina rv 5 + jotain??

Vierailija
31/37 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samatilanne kun olen yrittänyt kovasti viime keväänä ja kesänä pudottaa painoa ja 8kg sain pois tammikuusta. keskenmeno elokuussa niin masennukseen "lääkkeenä" joka päivä suklaalevy. Nyt sen kyllä huomaa. muutamassa viikossa nousi kolmekiloa paino. Huh. Kysyin neuvolasta että voisinko syödä vähä hiilihydraattisella ruokavaliolla raskauden ajan kun se oli ainut dietti jolla sain turvotuksen pois nilkoistani. Mutta vastaus oli ei. Raskausaikana kun ei saa laihduttaa...tätä en nyt ihan tarkoittanutkaan vaan se että painoa ei tulisi 15kg niinkuin esikoiseltani vaan ehkä jotain 7kg.

Suositteli että raskausajan voisi syödä diapeetikon ruokaohjeen mukaan niin näin painoa ei paljon kerry.

Täytyy nyt oikeesti miettiä itseni kohdalla ruokavaliota, kun olen jo nyt ylipainoinen. Mutta toisaalta onko järkeä ottaa tästä paineita. Onhan minulla koko loppuelämä aikaa laihdutella...jos luoja näin suo. Ja tämä raskaus on kuitenkin minun viimeiseni niin miksi en voisi nauttia tästä ajasta.

Raikasta pakkaspäivää kaikille

Vierailija
32/37 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pelko vahveni, kun huomasin verituhrua vessareissulla. Yöllä ja nyt aamulla sitä ei ole enää tullut. Soitin äsken eilisen hCG-arvon, ja se oli 253, mikä on kai hyvä. Pelon ja toivon sekaisin tuntein tässä nyt edetään...

Vierailija
33/37 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan nyt kovasti että kaikki menee hyvin. voimia sinulle ja perheellesi.

Vierailija
34/37 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabam, en ymmärrä, miten voit pysyä tuossa jännityksessä nahoissasi. Tsemppiä jännityksen aikoihin. Jotain selviää ennen pitkää ja sen jälkeen alkaa jännittää taas toisenlaiset jutut.

Tuohon painoasiaa vielä, että en minäkään painoa ole raskausaikana tiputtamassa, mutta jospas onnistuisi estämään sen hurjan nousun mikä mulla ainakin niin helposti tulee ihan pienistä asioista, nyt kun sallii itselleen enemmän herkkuja ja löhöilyä. Olen tässä jo usemman vuoden elellyt hiilaritietoisella ruokavaliolla, stressit ym. vain ovat aina välillä aiheuttaneet kausia, milloin herkuttelu vie mennessään. Hiilaritietoisella tarkoitan sitä, että valitsen mahdollisimman paljon täysjyvätuotteita, en yritä rajoittaa hiilareiden saantia, mutta pitää kuitenkin proteiinien saannin melko hyvänä, tämä kasvispainotteisesti. Syön siis melko vähän lihaa. Uskoisin, ettei tällaisesta ole vaaraa vatsassani kehittyvälle lapselle, kun ei äärimmäisyyksiin mene.

Hassua, kun olo on edelleen tosi hyvä.. Kahdessa aiemmassa raskaudessa muistaakseni vellotus alkoi (en ole kummassakaan kunnolla oksennellut) alkoi miltei heti plussatestin jälkeen. Mieliala kyllä ailahtelee ihan hirmuisesti, pelkään, että paljastun jo kohta työkavereillekin ;)

Iloista tiistaipäivän jatkoa teille muille kesäkeijulaisille

- elviriina rv 5 + jotain

Vierailija
35/37 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti on kesäkeijuja jo ilmestynyt :).

Oireita ei kauheesti oo. Pientä nipistelyä ja palelua ja hermot tiukalla;). Iltaisin lievää huonoa oloa. Esikoisesta huono olo lisääntyi vasta rv7, joten saa nähdä mitä tuleman pitää.

Varhaisultraa en oo vielä saanut aikaiseksi varattua. Huomenna ehkä vois soitella, jos parin viikon päähän sais. Ois sitten jo rv7 ja varmasti pitäis jotain näkyä. Neuvolaankin vois kohta soitella.

Painoa on mullakin kertynyt ylimääräistä. Täytyy herkutella kohtuudella ja masukinkin takia syödä terveellisesti. Viime raskaudessa jouduin painoindeksin perusteella sokerirasitustestiin, mut ei onneks ollut raskausdiapetestä. Vähän koholla oli joku arvo ja piti olla syömättä makeaa tyhjään vatsaan.

Hyviä vointeja kaikille!

nau rv5

Vierailija
36/37 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitanpa minäkin!

Eli sunnuntai-aamuna testasin siis haalean plussan ja tänään piti vielä testailla uudelleen, vaikka aikas vahvalta sunnuntainkin tulos näytti. No tänään tuli sitten selvä tulos, joten uskottavahan se on :)

Kakkosta siis odotetaan ja laskettu aika näyttäisi olevan 5.6. Oireita ei kovinkaan paljon, rinnat aavistuksen verran arat ja vatsan satunnaiset vihlailut ovat vähentyneet. Muistan ekasta raskaudesta, että silloin viikko menkkojen jäämisen jälkeen oli aika oireetoon. rv5 alkoi sitten lievä kuvotus ja kaamee väsymys, joka asteittain paheni. Toivon, etten tällä kertaa joutus kokee niin kovaa pahoinvointia, mutta toisaalta siitäpä sitä tosissaan tiesi olevansa raskaana :D

M rv 4+4

Vierailija
37/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava kun tulee lisää kesäkuisia.

Millä viikolla teillä on ensimmäinen neuvola? Minä kun soitin ma aikaa itselleni niin antoivat minulle ajan 27.10. Siellä henkilö sanoi että on hyvä kun ensimmäinen käynti on viikolla 8. Nyt kuitenkin laskujeni mukaan ajankohta on jo viikolla 10. Siis neuvolassa menivät laskuissa sekaisin. No vakavasta asiastahan ei ole kyse, mutta malttamattomana olisi jo ollut kiva päästä. Minulla katsotaan tarkka laskettuaika ultralla nyt kun keskenmenon takia ei ollut kuukautisia välissä.

Maha alkaa olemaan jo turvoksissa. Vanhat housut eivät tahdo mennä kunnolla kiinni. Koskahan pitäisi kertoa sukulaisille!?

Itse ajattelin että pidän sen niin kauan salaisuutena kuin vain mahdollista. Tietysti esikoiselle täytyy kertoa ennen kuin muut saa tietää...mutta 6v poika kun voi puhua asiasta sitten isovanhemmille jne vaikka kuinka kiellettäisiin. Sen ikäinen kun ei oikein ymmärrä vielä.

Minulla on tällä hetkellä ihmeen hyvä olo. Ei kuvota eikä oikeen muutakaan...rinnat vain ovat kuin dolly partonilla ja kipeät.