Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla vain ystäviä?

Vierailija
26.01.2026 |

Olin kuvitellut näin mutta kun sanoin miespuoliselle ystävälle että arvostan sitä ettei koskaan ole yrittänyt mitään tai yrittäisi minun suuntaan niin hänen kiinnostus pitää yhteyttä muuttui käytännössä olemattomaksi. 
En keksi muuta syytä tuohon etääntymiseen, mutta toisaalta tuo syykin tuntuu inhottavalta. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Ja töissä mun paras kaveri ja kollega, kenen kanssa ensimmäisenä haluan jotain yhteistyöjuttuja tehdä, on nainen. Jotenkin vaan natsaa sen kanssa parhaiten.

Alussa (vuosia sitten) oli tossa mukana myös jotakin "kipinää" . Onhan se outoa, kun yhtäkkiä tulee kaunis nainen työkaveriksi ja sen kanssa jotenkin kemiat kohtaa. Ei siinä oikein mahda alitajunnalle mitään, vaan kyllä sitä vaan fantasioi kaikenlaista...

Mutta ei mitään sen isompaa tapahtunut. Jossain pikkujouluissa vedetiin hitaita tansseja yms. ja tuntui koko ajan olevan ihan veitsenterällä se, mihin suuntaan homma kääntyy. Kumpikin on perheellinen ja onnellisessa parisuhteessa, eikä varmaan mitään halua ole moista rikkoa. Sitä sitten vaan siinä tanssiessa katsottiin toisia silmiin ja jotenkin tuli tunne, että siinä sanattomasti sovittiin, ettei tätä voi viedä tän pidemmälle, vaikka halua olis.

Nyt on vuosia oltu kollegoita

Ootkohan sinä minun työkaveri? Tuntu jotenkin niin tutulta tuo sinun kirjoitus. 

Vierailija
42/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväviä pystyy olemaan, mutta käytännössä tiettyjä rajotteita. Esimerksi tosi hyvä kaverinainen, jonka kanssa ei ole mitään sen kummempaa juttua, mutta jutut ja huumori sopii yhteen. 

Mutta en ikimaailmassa kehtaisi pyytää häntä esimerksi mökille kalareissulle kalareissulle vaikka ei olisi mitään sen kummempia taka-ajatuksia. Miespuolisen kaverin kanssa voi ihan hyvin lähteä kalalle, mutta jos naisen ottaisi mukaan niin varmasti alkais toiset jotain suhdejuttua juoruamaan ja varmasti naisen mies saattaisi tulla mustasukkaiseksi vaikka ei siihen taipuvainen muuten olekaan.

Harmilillinen juttu kyllä, mutta ihan kaikkia asioita ei pysty kaverinaisen kanssa tekemään ilman että ulkopuoliset alkais keksimään kaikkia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisten ystävyydellä ole mitään arvoa :D. Huvittaa, että naiset luulevat joidenkin miesten olevan heidän "kavereitaan" hyvän seuran tms takia. Jos ei hommat etene petipuuhiin, niin moisen turhan "kaveri"suhteen jokainen itsetunnon omaava mies kyllä lopettaa.

Ahaa. En sitten bi-miehenä voi olla kenenkään kaveri. Pitää lopettaa yhteydenpito ystäviin kun palstalla joku sanoi näin...

Vierailija
44/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea keksiä pahempaa loukkausta miehelle. Käytännössä sanoit hänelle, että hän on fyysisesti etova tai muuten vain täysin seksitön. Ei se hyvältä tunnu.

Vierailija
45/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän asia on niin kun naiseni miespuolisia uusia (työ)kavereita (ovat töissä ovat tavanneet, liikkuva työ ja uusia tuttavuuksia tulee väkisin) näen niin pystyn kyllä heti sanomaan mitä herroilla on mielessä. 9/10 happanee kun näkee mut vaikka en mikään salaisuus ole. Näistä yhdellä on naisystävä. Ei jää mitään epäselvää mitä ovat vailla. Vastaus on ei voi olla.

Vierailija
46/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn olemaan kaveri varattujen naisten kanssa. Sinkkujen kanssa en.

Vierailija
47/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikaan ei ole toisesta kiinnostunut romanttisessa mielessä niin voi. Muuten ei.

Vierailija
48/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella monta ystävää, jotka on miehiä. Ketään heistä en ole sänkyyn vienyt enkä viekään.

N

Vierailija
49/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan hyvin, mutta minulla on kyllä ollut seksiä kaikkien ystävämiesteni kanssa. 

Vierailija
50/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies. Ja töissä mun paras kaveri ja kollega, kenen kanssa ensimmäisenä haluan jotain yhteistyöjuttuja tehdä, on nainen. Jotenkin vaan natsaa sen kanssa parhaiten.

Alussa (vuosia sitten) oli tossa mukana myös jotakin "kipinää" . Onhan se outoa, kun yhtäkkiä tulee kaunis nainen työkaveriksi ja sen kanssa jotenkin kemiat kohtaa. Ei siinä oikein mahda alitajunnalle mitään, vaan kyllä sitä vaan fantasioi kaikenlaista...

Mutta ei mitään sen isompaa tapahtunut. Jossain pikkujouluissa vedetiin hitaita tansseja yms. ja tuntui koko ajan olevan ihan veitsenterällä se, mihin suuntaan homma kääntyy. Kumpikin on perheellinen ja onnellisessa parisuhteessa, eikä varmaan mitään halua ole moista rikkoa. Sitä sitten vaan siinä tanssiessa katsottiin toisia silmiin ja jotenkin tuli tunne, että siinä sanattomasti sovittiin, ettei tätä voi viedä tän pidemmälle, vaikka halua olis.

Nyt on vuosia oltu kollegoita

Onpa kyllä melkoisen epäkunnioittavaa toimintaa puolisoita kohtaan. Eikä se ole mitään aitoa ystävyyttä jos hinkataan hitaita ja tuijotellaan silmiin kun on niin mahtavaa kipinää ja tekisi mieli puuhata kaikkea muutakin. Voihan sitä ystävyydeksi kutsua, mutta ei se sitä ole.

Vierailija
51/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi! Olen läpeensä hurmaantunut ja rakastunut naiseen, joka on kaunis kuin jumalatar ja myöskin mitä ihanin persoona. Koska hän ei huoli minua parisuhteeseen, ystävyyskin käy vallan hyvin. 

M27

Vierailija
52/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ihastuu naisiin helposti. Useampi mies ollut mun ystävä ja aina jossain vaiheessa tunnustavat rakkauttaan. 

Vierailija
53/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri 37 vuotta vääntyi aina istumaan niin lähelle että oli pakkp sanoa seis. 

Itse eläkeläinen ,mutta kyllä se vieläkin auttaa jos apua tarvin. Sievä nuori mies, kumma kun ei löydä seuralaista. Fiksu ja komea ja kohta valmistuu insinööriksi. Voi kun voisin laittaa kuvan tähän, siinä ainesta kelle tahansa joka haluaa perheen perustaa. 

Vierailija
54/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. 

Vierailija
55/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ei. Miehet haluaa aina jossain vaiheessa sitten muutakin kuin kaveruutta.

Vierailija
56/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat naiset ja homomiehet pystyy,ei muut.Miehellä ei ole motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa.

Vierailija
57/57 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen syvästi, että miksi ei voi. Mulla on kymmeniä miehiä kavereina. Yhteisiä kavereita mieheni kanssa. Outoa on jos ei voi olla kavereita.

Ystävä on eri asia kuin kaveri.

Usein naisille kysyttäessä näyttää olevan miespuolinen "ystävä" joku työkaverimies jota eivät koskaan tapaa vapaa-ajalla.Se ei ole "ystävä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi