Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla vain ystäviä?

Vierailija
26.01.2026 |

Olin kuvitellut näin mutta kun sanoin miespuoliselle ystävälle että arvostan sitä ettei koskaan ole yrittänyt mitään tai yrittäisi minun suuntaan niin hänen kiinnostus pitää yhteyttä muuttui käytännössä olemattomaksi. 
En keksi muuta syytä tuohon etääntymiseen, mutta toisaalta tuo syykin tuntuu inhottavalta. 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen syvästi, että miksi ei voi. Mulla on kymmeniä miehiä kavereina. Yhteisiä kavereita mieheni kanssa. Outoa on jos ei voi olla kavereita.

Ystävä on eri asia kuin kaveri.

Vierailija
22/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja naisen ystävyys on käytännössä sitä, että mies on ihastunut ja nainen hyväksikäyttäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, tottakai.

Ihan parastahan se on kun voi nussia jonkun kanssa ja bonuksena hän on vielä ystäväkin.

Yleensä menee niin, että naiset sijoittavat ystäväkategoriaan miehet, joita he eivät pidä fyysisesti puoleensavetävinä.

Itselleni nainen, johon olin kovasti rakastunut ja jonka kanssa olimme tapailleet, lausui hilpeästi: "En tiedä, oletko sinä minusta fyysisesti kiinnostunut, mutta minä en ole sinusta!" Hän sitten silminnähden pettyi, kun en halunnut jatkaa keskustelua asiasta. Olin niin järkyttynyt, että vaihdoin puheenaihetta. 

Vierailija
24/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä luulen että meillä orastava suhde päättyi nimenomaan siihen, että ei ehditty sekstailemaan eli miehen kiinnostus varmaan lopahti. Ehdotin ystävyyttä ja mies sanoi sille ei. Olisipa sanonut joo sillä mulle olisi kelvannut fwb-suhdekin. Nyt en kehtaa sellaista ehdottaa. N

Vierailija
25/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisten ystävyydellä ole mitään arvoa :D. Huvittaa, että naiset luulevat joidenkin miesten olevan heidän "kavereitaan" hyvän seuran tms takia. Jos ei hommat etene petipuuhiin, niin moisen turhan "kaveri"suhteen jokainen itsetunnon omaava mies kyllä lopettaa.

Vierailija
26/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokkajankkis kirjoitti:

Tottakai voi miksi ihmeessä ei voisi

Lapsena yksi parhaista ystävistäni oli poika ja pojat melkein onkin jollain tavalla parempia kavereita kuin tytöt

On mulla tosin ollut tyttöjäkin myös kavereina silloin kun kaverisuhteita joskus vielä oli 

Lapsuuden kaverisuhteet ovat ihan eri asia kuin aikuisuuden.

Vierailija
27/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä nykyään aika skeptinen asian suhteen. Olen miesvaltaisella alalla ja siten jatkuvasti tekemisissä melko läheisestikin miesten kanssa. Olen löytänyt vuosikymmenten varrella muutaman helmen joiden kanssa olen jopa ystävystynyt, mutta yhtä oikeaa ystävämiestä kohden on ollut aina kymmeniä miehiä jotka ovat esittäneet minulle kaveria kunnes ovat yrittäneet saada seksiä tai halunneet alkaa parisuhteeseen.

Eli minun näkemykseni mukaan voi olla ystäviä, mutta toimivan ja platonisen ystävyyssuhteen löytäminen on hyvin harvinaista. Ja jos tällaisen miehen onnistuu elämäänsä löytämään, niin lähes joka kerta sitten miehen (uusi) puoliso tekee yhteydenpidosta mahdotonta.

Vierailija
28/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Ja varsinkin seksi pitää ymmärtää ystävyyteen kuuluvaksi.

Vierailija
29/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja sen huomaakin et vaan kavereita. En edes jaksa seurustella se vaatii ihan liikaa.

Vierailija
30/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan muslimimaissa voi olla.

Vierailija
31/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta se ei ole kovin usein vilpitöntä, poikkeuksia toki on.

Aika usein monet haluavat olla juuri sen nätin naisen kaveri, eikä heitä kiinnosta lainkaan tutustua siihen tavallisen pulleaan työkaveriin, ihan nyt vain esimerkkinä.

Vierailija
32/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon kans mun kaikille homokavereille, että arvostan heitä suuresti siitä että homoudestaan huolimatta ovat pitäneet kynttiläänsä vakan alla sen suhteen että haluaisivat panna mua.

T. Pure hetero jota kaikki haluaa, homotkin.

M43

Vierailija
33/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta helposti voi ystävyyteen tulla jännitteitä joko omilta kumppaneilta tai sitten toisella osapuolella on piiloagenda siitä että ehkä tästä voi tulla jotain enemmän. Tai toinen osapuoli on salaa seksuaalisesti kiinnostunut (yleensä mies),

Mutta esim. itsellä on kaksi hyvää miespuolista ystävää. Toisen kanssa oli teininä jotain säätöä, mutta ei oltu yhtään match ja sitten ajan myötä ollaan saatu rakennettua tosi hyvä ystävyys eikä mitään jännitteitä ole. Toinen on työn kautta tullut, onnellisesti naimisissa oleva mies. Meillä vaan jutut natsaa ja miehen vaimo on ok meidän ystävyydestä, mutta toki siinä on tiettyjä rajoja joita pitää kunnioittaa.

Vierailija
34/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat, toiset eivät. Minulla ystäväpiirin jakauma on noin 50/50. En voi sanoa, että aidosti ymmärrän, miksei se onnistu toisilta, mutta yritän olla tuomitsematta. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
35/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mutta se ei ole kovin usein vilpitöntä, poikkeuksia toki on.

Aika usein monet haluavat olla juuri sen nätin naisen kaveri, eikä heitä kiinnosta lainkaan tutustua siihen tavallisen pulleaan työkaveriin, ihan nyt vain esimerkkinä.

Kyllä mä voin olla pulskan kaveri, kyntömies ei palkkaa rakoo!

T. Se viereisen loossin sinkku insinöörimies

Vierailija
36/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Ja töissä mun paras kaveri ja kollega, kenen kanssa ensimmäisenä haluan jotain yhteistyöjuttuja tehdä, on nainen. Jotenkin vaan natsaa sen kanssa parhaiten.

Alussa (vuosia sitten) oli tossa mukana myös jotakin "kipinää" . Onhan se outoa, kun yhtäkkiä tulee kaunis nainen työkaveriksi ja sen kanssa jotenkin kemiat kohtaa. Ei siinä oikein mahda alitajunnalle mitään, vaan kyllä sitä vaan fantasioi kaikenlaista...

Mutta ei mitään sen isompaa tapahtunut. Jossain pikkujouluissa vedetiin hitaita tansseja yms. ja tuntui koko ajan olevan ihan veitsenterällä se, mihin suuntaan homma kääntyy. Kumpikin on perheellinen ja onnellisessa parisuhteessa, eikä varmaan mitään halua ole moista rikkoa. Sitä sitten vaan siinä tanssiessa katsottiin toisia silmiin ja jotenkin tuli tunne, että siinä sanattomasti sovittiin, ettei tätä voi viedä tän pidemmälle, vaikka halua olis.

Nyt on vuosia oltu kollegoita ja enemmän jääneet taka-alalle nuo romanttisemmat tunteet. Hauskaa meillä on kahdestaan ja edelleen mieluiten kaikista valitsen hänet työpariksi, jos sellaiseen tarvettta tulee. Enää ei ole mitään tarvetta yrittää mitään "iskemistä" tai vaikutusta tehdä. Hänen kanssa on vaan helppo puhua ja ymmärretään toisia ihan puolikkaista sanoista. 

Eli lyhyesti: Minun mielestä nainen ja mies voivat olla vain ystäviä. Ilman, että tekisi kipeää olla VAIN ystäviä.

Vierailija
37/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Jotkut voi. Jotkut ei. Ei tähän ole mitään mustavalkoista kyllä/ei vastausta.

Vierailija
38/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ikinä voi olla kaveri, koska kaveri on miessukupuolinen henkilö, joka kaveeraa toisen miehen kanssa.

Kun nainen on nuori, hoikka ja muutenkin hemaiseva ja ilman tatuointeja, niin hänen kannaltaan hän voi olla ystävä tai ystävätär minulle.  Sellainen nainen on minun kannaltani haaste/mahdollisuus. Jos tämä nainen poissulkee mahdollisuuden, niin minä poissuljen naisen.

Vierailija
39/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi. Ei minulla tule heteronaisena naiskavereiden kesken minkäänlaista "kipinää" mitä monet ovat täällä kokeneet muka platonisten ystävämiesten kanssa :D

Vierailija
40/56 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kysyä miehenkullilta, mies jakullinsa ovat ikään kuin erilliset entiteetit. Jos miehenkyrpä keulii kaverille, hän panisi tätä heti kun vihreää valoa näytettäisiin. Tästä samasta syystä mies myös valehtelee lähes asiasta kuin asiasta, koska kullilaittaa hänet valehtelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi