Kommentit (4745)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joonaksen olis pitänyt antaa Martinan itse lukea post-it-laput. Jokainen saa lukea omansa. Kyllä niistä olisi saanut selvää. Tuossakin Joonas halusi viedä toisen tilaa.
Jos toinen ei osaa lukea ni ihan oikein toimi.
"En oikein saa tästä selvää" -> Nönnönnöööö, et osaa lukea!!!
Ketkä nyt voitti kun mikään media ei uutisoi asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Seiska raporrtoi Martinasta koko ajan mutta nyt sitten vaikeni ja alkoi hehkuttamaan Ernaa grillit tulessa sarjassa. Iltalehden toimittaja Karoliina taas teki kehumis- ja valkopesujutun Sofia Belorfista. Sellainen juttu että melkein hävettäisi jos ei olisi tietoinen että Iltalehdessä ollaan Belorfin suuria faneja, kuten Seiskassakin.
Vierailija kirjoitti:
Uutisoi kyllä. Iltasanomat niin, että varoittavat juonipaljastuksista, mutta kuva kertoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joonaksen olis pitänyt antaa Martinan itse lukea post-it-laput. Jokainen saa lukea omansa. Kyllä niistä olisi saanut selvää. Tuossakin Joonas halusi viedä toisen tilaa.
Tästä oon samaa mieltä. Tarkoituksella kirjoitettiin paperille mielipiteet. Mutt ei näköjään ymmärtänyt ideaa. Eri vaikutus.
Pinskusta tykkäsin eniten ja hienosti kaikki tuolla suoriutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Martina suhtautuu suloisen isosiskomaisesti nuoreen Pinjaan. Kiva suhde näillä kahdella.
Minusta enemmän äidillisesti. On sentään kahdenkymmenen vuoden ikäero.
Voisi olla myös isosisko kahdenkymmen vuoden ikäerollakin. Äidit antaa neuvoja ja kieltää, Martina tsemppaa. eri
Minusta Mattina ei edes tsemppaa vaan sanoo sanoja, jotka toivoo saavansa takaisin. Tyyliin Samoin tai No mut sähän se sitkeä olet* jne. Martina ei kuulosta lainkaan aidolta ns. kehuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiska raporrtoi Martinasta koko ajan mutta nyt sitten vaikeni ja alkoi hehkuttamaan Ernaa grillit tulessa sarjassa. Iltalehden toimittaja Karoliina taas teki kehumis- ja valkopesujutun Sofia Belorfista. Sellainen juttu että melkein hävettäisi jos ei olisi tietoinen että Iltalehdessä ollaan Belorfin suuria faneja, kuten Seiskassakin.
Seiska haluaa Martinan aina huonoon valoon ja siihen ikivanhaan silarinottovaiheeseen (missä tämän palstan solvaajat elävät edelleen ja loppuikänsä) ,kun se etsi vielä itseään ja omaa paikkaansa. Oli malli, missikisoihinkin piti yrittää, laulamista ja tanssia, ja kaikenlaista harkitsematonta.
Ja nyt odottivat, että se saa jonkun kohtauksen, potkitaan ohjelmasta ja saavat rahastaa skandaaliotsikoilla, mutta ei ei, tuotto jäi saamatta. Martina on itse kertonut, että hän on huomannut, että jos ei anna haastatteluja, niin aletaan vihjailla ja valheen rajoilla käydään tämän tästä, osaahan ne, toimittajat työnsä. Seiska voisi välillä vaikka näyttää niitä valmennuksia käyneitä asiakkaita ja kysellä miten meni. Taitaa mennä hyvin, kun ovat hipihiljaa. Jos ei ne valmennukset tehoaisi, niin juttua alkaisi tulla. Haukuttaisiin petturiksi.
Blöffistanian on kestoaihe. Mitä glamourimpia sen puheet on, sitä kiinnostavmmaksi se vaan käy. Harhaa, feikkiä, unelmaa mitä ei oikeasti ole. Niinhän se aiemminkin söi hernaria jossain halpishotlassa, koira pissaili lattiat ja pitsalaatikoita oli sängyllä, kun Steppen oli sen heivannut taas yön selkään kamppeineen. Nyt on samassa tilanteessa, mutta hieman hulppeimmissa puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Martina suhtautuu suloisen isosiskomaisesti nuoreen Pinjaan. Kiva suhde näillä kahdella.
Voisi olla myös isosisko kahdenkymmen vuoden ikäerollakin. Äidit antaa neuvoja ja kieltää, Martina tsemppaa. eri
Minusta Mattina ei edes tsemppaa vaan sanoo sanoja, jotka toivoo saavansa takaisin. Tyyliin Samoin tai No mut sähän se sitkeä olet* jne. Martina ei kuulosta lainkaan aidolta ns. kehuissaan.
Halaaminen kertoo oleellisen? Pikku dynamiitti, sähän sitkeä olet, olalle ja selälle taputuksia, kylki kyljessä istuivat, lämmin hymy? Mitähän tuo Pinja itse olisi mieltä. Ai mutta eihän siltä kysytä, sinä kerrot senkin.
Joonas voisi peittää sitten taas tuon halveksivan ilmeensä aina kun Martina avaa suunsa. Liian läpinäkyvää.
Kuinka sekaisin voi ihminen olla jos pelkää leikkipyssyä🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stana mitä pellejä🤣 tuo tekoblondi ja nyrkkeilijä.
Pinsku siis vaalentanut hiuksensa :D
Vaalentanut jo 10 vuotiaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halaaminen kertoo oleellisen? Pikku dynamiitti, sähän sitkeä olet, olalle ja selälle taputuksia, kylki kyljessä istuivat, lämmin hymy? Mitähän tuo Pinja itse olisi mieltä. Ai mutta eihän siltä kysytä, sinä kerrot senkin.
Joonas voisi peittää sitten taas tuon halveksivan ilmeensä aina kun Martina avaa suunsa. Liian läpinäkyvää.
Alentavaa tuo on. Ei hän tekisi noin oman ikäiselleen. Aina takana ae, enpä olisi uskonut-ajatus.
Narsistikin halaa ja tsemppaa silloin kun siitä on itselle hyötyä. Minä näen asian toisin kuin sinä, koitapa jaksaa.
Miksi se pitäisi peittää? Feikkaaminen on kaikkein typerintä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi peittää? Feikkaaminen on kaikkein typerintä.
Arvostan että rehellisesti ilmaistaan.
Tässä sarjassa on aina koskettavaa kuulla aitoja ulostuloja, porukka selvästi kasvanut ja hitsautunut yhteen. Vähän kadehdin ettei tuollaista herättävää kokemusta itselle ole tullut vastaan. Ehkä pitäisi päästä Erikoisjoukko-ohjelmaan. Alkuun en Joonaksesta niin välittänyt, mutta häntäkin ymmärrän paremmin ja tajuan että peittää vähän fiiliksiään. Martina ehkä pari prosenttia oppinut nöyryyttä, sen verran vahvaluontoinen ihminen ja vihainen ihminen ettei ihme kun kaikki parisuhteet päättyneet.
Pinskulle kyllä täydet pisteet. Yllättänyt kaikki ja todella sitkeä persoona. Tiesin että Martina tulee pääsemään loppunelikkoon saakka, Joonas ja Pinsku olleet yllättäjiä. Harmi että Tomi joutui lähtemään sen kätensä takia, olisi ollut varmasti itsekin aika finaaliin päässyt.
Hyvä sarja, vaikka tämä liikapituus vähän saa mielenkiinnon notkahtamaan. Jatkossa voisi olla jakso per päivä kuten aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alentavaa tuo on. Ei hän tekisi noin oman ikäiselleen. Aina takana ae, enpä olisi uskonut-ajatus.
Narsistikin halaa ja tsemppaa silloin kun siitä on itselle hyötyä. Minä näen asian toisin kuin sinä, koitapa jaksaa.
Mun elämä ei riipukaan mistään martinoista, mä mietin jaksamisiani ihan toisesta perspektiivistä.
Huvittuneena seuraan tuota häntä kohtaan osoitettua ikuista ja jo satoihin kertoihin jankattua haukkumista, mikä ainoastaan pitää hänet julkisuudessa ja hyvillä tienesteillä. Ja perään oikein narsismidiagnoosikin, tai silleen "ovelasti", ettei ihan suoraan sanottuna kuitenkaan. No, oli odotettavissakin, ei fiksut noin päätoimisesti kenenkään perässä räkytäkään. ja tuo vaatiikin jo melkoista jaksamista. Uutteraa työtä. Harmituksen huomaa hyvoin, kun se ei vaan näytä putoavan. Ja siihen oli näköjään jo löytynyt syykin; on Matiaksen panokaveri ja "ostelee noita hengenpelastuskoulutuksia" jne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi peittää? Feikkaaminen on kaikkein typerintä.Arvostan että rehellisesti ilmaistaan.
Eihän tässä keskustelussa täällä ole mitään järkeä. Martinaa kritisoidaan koska rehellisesti sanoi yhden tehtävän olleen helppo, oli muita alentavaa. Joonaksen taas ei pitäisi peittää Martinaa halveksivaa ilmettä, koska se olisi feikkiä. Martinan Pinjan kehuminen on alentavaa, koska perustuu siihen, ettei olisi uskonut Pinjan pärjäävän. Toisaalta samaa sanoivat kaikki kouluttajat ja puolet täällä, että Pinja on yllättänyt ja se on ihan fine. Martina ei olisi ansainnut läpäistä koulutusta koska suoritti huonosti toisia tehtäviä, Pinjan olisi pitänyt läpäistä vaikka suoritti myös joitain huonosti ja ennen kaikkea mokasi ratkaisevan tehtävän. En toki odota täältä objektiivista keskustelua mutta pieni logiikka voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi peittää? Feikkaaminen on kaikkein typerintä.Arvostan että rehellisesti ilmaistaan.
Niin, ehkä heidän pitäisi olla tuolla eräänlaisena ryhmänä, joka lähetetään lopuksi tehtävää suorittamaan? Siinä olisi kai oleellista olla vähintäänkin neutraali muita kohtaan, vaikka ei takapuolta nuolisikaan? Ainakin kouluttajat peräänkuuluttavat tällaista asennetta.
Mutta kun kyse on Martinasta, niin täällä omasta mielestään fiksujen käytöstapojen tulkit ehkä kehottavat sylkemään päin, kun pitää olla aito...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä keksimällä keksit pashaa Joonaksesta :D
En, koska mun mielestä tehtävän luonne muuttuu. Tuossa on alunperin tarkoituksena, että jokainen saa toisilta laput ja lukee ne ITSE ääneen. Näin se antaa ihan toisenlaisen tunteen vastaanottajalle ja menee perille siten kuin on tarkoitettu. Minusta Joonas ei ymmärtänyt mitä tällä tehtävällä ja tunteella haettiin. Hän otti martinalta nyt osin sitä mahdollisuutta pois nappaamalla laput itselleen. Välillä pitäs malttaa ja miettiä ennen kuin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä keksimällä keksit pashaa Joonaksesta :D
En, koska mun mielestä tehtävän luonne muuttuu. Tuossa on alunperin tarkoituksena, että jokainen saa toisilta laput ja lukee ne ITSE ääneen. Näin se antaa ihan toisenlaisen tunteen vastaanottajalle ja menee perille siten kuin on tarkoitettu. Minusta Joonas ei ymmärtänyt mitä tällä tehtävällä ja tunteella haettiin. Hän otti martinalta nyt osin sitä mahdollisuutta pois nappaamalla laput itselleen. Välillä pitäs malttaa ja miettiä ennen kuin toimii.
Jatkuu: Ihmisen on siis itse sanottava ääneen, että kuulee oman äänensä sanovan asiat mitä ei ehkä aiemmin ole itsessään tiedostanut, mutta toiset laittavat nyt hlön sanomaan nämä asiat ääneen. Vaikutus on monesti voimakas ja hyvin iskostuva. (Jannekaan nyt ei ehtinyt tuossa joonasta kieltää, että antaa nyt toisen yrittää ensin).