Onko aikuisella lapsellasi vara-avain kotiisi? Saako tulla paikalle ilmoittamatta kun et ole kotona ja keittää vaikka kahvit?
Kommentit (86)
On.
Saa tulla koska on täysi luotto häneen
On avain ja saa tulla. Toivottavasti tuleekin jos en vastaa moneen tuntiin kun soittaa, se on sen merkki että makaan täällä puolitajuissani tai kuolleena.
N54
Kaikilla on avain ja saavat tulla.
Tietävät kyllä avaimen sijainnin, mutta ei he koskaan tule kysymättä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Tietävät kyllä avaimen sijainnin, mutta ei he koskaan tule kysymättä ensin.
Meilläkin lapset kunnioittavan vanhempien omaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja yllättää naimapuuhista? Ei saa ilmoittanatta tulla.
Lasten kotoa muutto toi tosiaan spontaanin seksin takaisin. Henkilökohtainen tila on meille tärkeä vaikka olemmekin vanhempia. Vai menettekö te lastenne kotiin ilmoittamatta?
Lapsilla on avaimet ja saavat tulla ihan koska tahansa ja olla ihan niin kuin kotona. Kahvia saa keittää ja jääkaapista saa syödä, mitä haluaa. Itselläni on myös avain vanhempieni asuntoon ja saan mennä, koska haluan.
Kotini on aina myös lasteni koti. Takaovella on avain.
On ja saavat tulla, mutta ilmoittavat aina ensin. Asuvat lähellä, joten ei ole tarvetta yöpyä jos ei ole jotain remonttia kotonaan menossa, mutta saavat tulla myös olemaan kun itse olemme poissa (muuten eivät mahtuisikaan perheineen).
Käyvät kesälomareissujemme aikana usein hoitamassa kukkia, kasvimaata, poimimassa marjoja, siivoamassa postit jne pitämässä kodin asutun näköisenä.
On hänellä avain, mutta ei hän omin lupineen meillä käy. Vierailuista useimmiten sovitaan etukäteen, ja jos hänen vaikka tarvitsee etsiä jotain tavaraa meiltä niin, ettei muita ole kotona juuri silloin, hän soittaa ennen käyntiään ja varmistaa, että asia on meille OK.
Vierailija kirjoitti:
On ja saavat tulla, mutta ilmoittavat aina ensin. Asuvat lähellä, joten ei ole tarvetta yöpyä jos ei ole jotain remonttia kotonaan menossa, mutta saavat tulla myös olemaan kun itse olemme poissa (muuten eivät mahtuisikaan perheineen).
Käyvät kesälomareissujemme aikana usein hoitamassa kukkia, kasvimaata, poimimassa marjoja, siivoamassa postit jne pitämässä kodin asutun näköisenä.
Itselläni ei ole avainta vanhempieni luokse, mutta haen avaimen naapurista jos olen menossa sinne niin ettei vanhemmat ole kotona.
Mun vanhemmat ottivat multa avaimen pois jo 20v sitten kun riittävän usein unohdin sen 300 km päähän heille mennessäni. Helpompaa, että mun avain on naapurilla, mistä saan sen jos menen niin ettei vanhemmat ole kotona. Olen 50v.
Vissi ero siinä,ovatko parikymppisiä vai nelikymppisiä.
Nuoremmat ok, vanhemmat ilmoittakoot ennen tuloa.
Aikuiset lapset tietävät toki vara-avaimen paikan, mutta eivät ole koskaan ilmoittamatta tulleet. Samoin avain on minun vanhemmillani tiedossa, asuvat melko lähellä. Omat vanhempani sen verran iäkkäitä, että meillä on heidän avain varulta. Sitäkin olen tähän saakka käyttänyt vain silloin kun on sovittu että käyn vaikka kukkia kastelemassa kun ovat reissussa tai pidempään mökillä.
Meillä ollaan ainakin ihan puheväleissä kaikkien kanssa ja sovittu ihan sopuisasti pelisäännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hullu ajatus kävellä vanhempieni kotiin keittelemään kahvia ilmoittamatta. Tekeekö joku oikeasti näin? Siis joku oikeasti aikuinen ihminen?
Kyllä. Minun kotini on myös aikuisten lasteni koti aina, vaikka eivät täällä asukaan.
Ovatko lapsesi ihan normaaleja vai onko heillä jotain diagnooseja? Asuvatko jonkinlaisessa tuetussa yksikössä muuten? Onko heille järjestynyt jotain työtä tai työnkaltaista toimintaa yhteiskunnalta?
Vaikuttaa, että kirjoittajalla ei ole oikein käsitystä tai kokemusta terveestä lapsi-vanhempi suhteesta....
En anna koska asuvat kauempana ja harvemmin käyvät. Saimme vasta uudet avaimet, haluan että ne ovat minulla. Kun käyvät annan vierailun ajaksi avaimen,
ilmoittaa pitää, jos tulossa- onko hyvä hetki. ja jos ei kotona, niin ilmoittaa miksi on menossa asunnolle ja sopiiko.
varmasti aikuiset lapsetkin itsekin ajattelee toisinpäin. äiti tulisi milloin vain- eihän sekään käy
Ei ole ja ei saa.