Mikä sinun mielestäsi on ylellisyyttä asumisessa?
Seurustelin vuosia sitten miehen kanssa, joka asui maalla omakotitalossa, jota lämmitettiin polttopuilla jonkinlaisen lämmityskattilan avulla. Talviaamuisin saattoi sisälämpötila olla vain +9 astetta. Oli hänen mielestään ihan normaalia ja lämmin asunto oli kuulemma ylellisyyttä. Sen sijaan sauna oli itsestään selvä asia.
Minun mielestäni normaaliin asumismukavuuteen kuuluu +23 sisälämpötila ja sauna taas on ylellisyys.
Mitä asioita sinä pidät ylellisyytenä asunnossa?
Kommentit (87)
Pyykinpesukone on luksusta, elin 12 vuotta ilman pesukonetta yksinhuoltajana. Tehkää perässä.
Vierailija kirjoitti:
No jos puhutaan kerrostalosta Helsingissä.
Naapurit, jotka ottaa muut huomioon. Se ei oo mikään itsestäänselvyys
ei ole ei. Olen asunut nyt 20 vuotta tässä ja nyt osu tuulettimeen. En tiedä millä tuon saisi hiljaiseksi, kun puhe ei auta, ei vissiin isännöintikään. Tässä seuraavaa siirtoa miettiessä.
Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä. Ja kun nämä ovat kaupungin vuokrataloja, niin tännehän voi tulla mitä tahansa avohoitopotilaita ja sitten siitä joutuu kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma iso piha, jossa voi talviöinä ihailla tähtitaivasta. Puilla lämmitettävä sauna, josta voi mennä kuistille välillä jäähdyttelemään. Naapurit riittävän kaukana, ei tarvitse miettiä, näkyykö muille per se tai tissit, jos vaikka napasillaan ottaa aurinkoa kesällä. Järvi olisi hyperlyksusta, mutta sen puute ei alenna tasoa.
Minulla oli puilla lämmitettävä ulkosauna, mihin piti kantaa pesuvedet. Ei tuntunut luksukselta. 30 vuotta on ollut nyt ulkovarastona. Siitä asti olen nauttinut luksuksesta nimeltä suihku.
Olemme niin erilaisia. Minulla juuri tuollainen sauna ja se on luksusta. Toki talviaikaan asun kaupungissa jossa sähköt, vesi ja suihku.
Me asutaan näin ihan ympäri vuoden, ja pidän ulkosaunaa aivan ihanana! Kaik
Aikanaan meillä oli kotona ulkosauna. En saunonut edes silloin. Lämmitin saunan ja vedet ja kävin pesytymässä. Muut saivat sitten saunoa minun jälkeen. Olen inhonnut saunomista murrosikäisestä lähtien. Onneksi jossain vaiheessa pääsi sivistyksen pariin ja suihkun käyttäjäksi.
Ilmastointi ja lämmin autotalli on ne mistä itse en luopuisi.
Hiljaisuus ja puhtaus.
Puhtaus toki kuuluu ihan perusasioihin mutta pidän sitä myös ylellisenä. On ihanaa kun on esim. juuri pessyt lattiat.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hyvä sisäilma