Mikä sinun mielestäsi on ylellisyyttä asumisessa?
Seurustelin vuosia sitten miehen kanssa, joka asui maalla omakotitalossa, jota lämmitettiin polttopuilla jonkinlaisen lämmityskattilan avulla. Talviaamuisin saattoi sisälämpötila olla vain +9 astetta. Oli hänen mielestään ihan normaalia ja lämmin asunto oli kuulemma ylellisyyttä. Sen sijaan sauna oli itsestään selvä asia.
Minun mielestäni normaaliin asumismukavuuteen kuuluu +23 sisälämpötila ja sauna taas on ylellisyys.
Mitä asioita sinä pidät ylellisyytenä asunnossa?
Kommentit (462)
Kotiapulainen olisi kiva, hoitelisi lapset, kodin ja miehen, Itse voisi keskittyä kokonaan itseen ja omiin .somealustoihin.
Naapurissa ei juoppoja, nistejä, väkivaltaa, varkaita, moottoriajoneuvojen ja musiikin huudattajia, räkyttäviä koiria, valtavia vanhoillisia uskovaisperheitä, kanta-astujia ja huonekalujen järjestyksen jatkuvia muuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen naapurusto.
Nistit ja juopot on kyllä enimmäkseen vitivalkoisia.
Niin lähellä palveluita, että pystyy kipeänä tilaamaan kotiovelle ruokaa.
Naapurit ei pysty kurkkimaan ikkunoista.
Pystyy pesemään pyykkiä ja käymään suihkussa yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen naapurusto.
Nistit ja juopot on kyllä enimmäkseen vitivalkoisia.
Ja punaniska-persut, jotka örveltävät kännissä, omistavat ties mitä hirveitä koiria, harrastukset on metästys-kalastus-kelekka ja naisten ahdistelu.
Taksi heti ulko-oven läheisyydessä ja kaksi isoa WC:tä samassa kerroksessa asuntoa. Oma saunakin ja kun on vielä sähkösauna ja kiva valaistus siellä saunassa. Peseytyä joka päivä ja pestä myös vaatteet joka päivä ja pyyhkeet yms. Saunominen on parhaillaan kuin oma kylpylä kun on kaikkia voiteita ja sen sellaisia hoitavia aineita tuoksuineen. Ostosreissut ja herkuttelut yhdistettynä huviajeluihin. Myös piknikit ja mökkeily vaikka ilman sähköäkin.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo metsän reunassa naapuri vähintään300 m päässä.Peltoaukean reunassa lähin kaupunki 30 km.
Kuvailit minun kotini :)
Vierailija kirjoitti:
Ylellisyyttä on yksin asuminen. Tulee kyllä kalliiksi kun ei ole kulujen jakajaa, mutta maksan mielelläni rauhasta ja turvallisuudesta.
Ymmärrän hyvin. Sitä ei kai täysin voi käsittää sellainen joka ei ole - onneksensa - joutunut elämään turvattomassa/tavalla millä hyvänsä väkivaltaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin lähellä palveluita, että pystyy kipeänä tilaamaan kotiovelle ruokaa.
Naapurit ei pysty kurkkimaan ikkunoista.Pystyy pesemään pyykkiä ja käymään suihkussa yhtäaikaa.
Hyvä huomio! Myös kauppojen kotitoimitusten piirissä asuminen on mukava bonus. Ei kiinnosta käydä kaupassa niin kerran viikkoon saa Sittarin kotiin kannettuna ruoat.
Hiljaiset eliittinaapurit kerrostalossa.
Kylpyamme,pukeutumishuone,erillinen keittiö ja oma puutarha.
Mulla tällä hetkellä 140 neliötä, poreamme, oma puutarha, lasitettu terassi, 2 kylpyhuonetta, vaatehuone ja iso autotalli.
Minä eläkeläisenä asun yksin, kerrostalossa, 7kerr. hiljainen talo on, ei kyttääjiä eikä melua! Tämä on rakennettu 1973, kaikki saneerattu uusiksi! Mitään huonoa ei ole, sauna puuttuu, asunnosta, mutta en sauno muutenkaan, matala verenpaine haittaa!! Nuorilla, meidän perheen, on omakotitalo! Naapuri talon emäntä valittaa, jos koira vähänkin haukkuu!! Joudutaan pitää sisällä, jos itse ei ulkona olla!! En vaihtais!!
Asumisessa ylellisyyttä on riittävä asunnon koko, hyvä kunto ja hyvä sijainti. Itse asuisin mielelläni kerrostalossa arvoalueella kaupungin keskustan tuntumassa. Joko viimeisen päälle rempattu vanha kivitalo tai sitten uusi rakennus. Omistusasuntoja, niin olisi rauhallista.
Hyvä sisäilma. Ei tupakointiakaan.
Persialainen käsin solmittu matto. Täysin tarpeeton ja sisustukseen sopimaton ylellisyys. Mutta olisi ilo silmälle ja sydämelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tällä hetkellä 140 neliötä, poreamme, oma puutarha, lasitettu terassi, 2 kylpyhuonetta, vaatehuone ja iso autotalli.
Liittyy aloituksen kysymykseen?
Sauna ja lämpö on välttämätön. Kaikki sähköhärpäkkeet on Yleä. Puu uunissa hellassa ruuat valmistuu parhaiten. Auto kaupungissa turhaa.
Ikkunallinen kylpyhuone on numero yksi
Puhdas ulko- ja sisäilma
Kiltit ystävälliset naapurit
Turvallinen asuinympäristö
Ruoka kauppa hyvin lähellä
Pieni hoitovastike
Joku ystävä lähellä