Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinun mielestäsi on ylellisyyttä asumisessa?

Vierailija
25.01.2026 |

Seurustelin vuosia sitten miehen kanssa, joka asui maalla omakotitalossa, jota lämmitettiin polttopuilla jonkinlaisen lämmityskattilan avulla. Talviaamuisin saattoi sisälämpötila olla vain +9 astetta. Oli hänen mielestään ihan normaalia ja lämmin asunto oli kuulemma ylellisyyttä. Sen sijaan sauna oli itsestään selvä asia.

Minun mielestäni normaaliin asumismukavuuteen kuuluu +23 sisälämpötila ja sauna taas on ylellisyys. 

Mitä asioita sinä pidät ylellisyytenä asunnossa?

Kommentit (462)

Vierailija
441/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunallinen kylpyhuone on numero yksi

Puhdas ulko- ja sisäilma

Kiltit ystävälliset naapurit

Turvallinen asuinympäristö

Ruoka kauppa hyvin lähellä

Pieni hoitovastike

Joku ystävä lähellä 

Vierailija
442/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiapulainen olisi  kiva, hoitelisi lapset, kodin ja miehen,  Itse voisi keskittyä kokonaan itseen ja omiin .somealustoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen naapurusto.

Vierailija
444/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa ei juoppoja, nistejä, väkivaltaa, varkaita, moottoriajoneuvojen ja musiikin huudattajia, räkyttäviä koiria, valtavia vanhoillisia uskovaisperheitä, kanta-astujia ja huonekalujen järjestyksen jatkuvia muuttajia.

Vierailija
445/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen naapurusto.

Nistit ja juopot on kyllä enimmäkseen vitivalkoisia.

Vierailija
446/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lähellä palveluita, että pystyy kipeänä tilaamaan kotiovelle ruokaa.
Naapurit ei pysty kurkkimaan ikkunoista.

Pystyy pesemään pyykkiä ja käymään suihkussa yhtäaikaa.

Vierailija
447/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen naapurusto.

Nistit ja juopot on kyllä enimmäkseen vitivalkoisia.

Ja punaniska-persut, jotka örveltävät kännissä, omistavat ties mitä hirveitä koiria, harrastukset on metästys-kalastus-kelekka ja naisten ahdistelu.

Vierailija
448/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi heti ulko-oven läheisyydessä ja kaksi isoa WC:tä samassa kerroksessa asuntoa. Oma saunakin ja kun on vielä sähkösauna ja kiva valaistus siellä saunassa. Peseytyä joka päivä ja pestä myös vaatteet joka päivä ja pyyhkeet yms. Saunominen on parhaillaan kuin oma kylpylä kun on kaikkia voiteita ja sen sellaisia hoitavia aineita tuoksuineen. Ostosreissut ja herkuttelut yhdistettynä huviajeluihin. Myös piknikit ja mökkeily vaikka ilman sähköäkin. 

Vierailija
449/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo metsän reunassa naapuri vähintään300 m päässä.Peltoaukean reunassa lähin kaupunki 30 km.

Kuvailit minun kotini :)

Vierailija
450/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellisyyttä on yksin asuminen. Tulee kyllä kalliiksi kun ei ole kulujen jakajaa, mutta maksan mielelläni rauhasta ja turvallisuudesta.

Ymmärrän hyvin. Sitä ei kai täysin voi käsittää sellainen joka ei ole - onneksensa - joutunut elämään turvattomassa/tavalla millä hyvänsä väkivaltaisessa suhteessa.

Vierailija
451/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin lähellä palveluita, että pystyy kipeänä tilaamaan kotiovelle ruokaa.
Naapurit ei pysty kurkkimaan ikkunoista.

Pystyy pesemään pyykkiä ja käymään suihkussa yhtäaikaa.

Hyvä huomio! Myös kauppojen kotitoimitusten piirissä asuminen on mukava bonus. Ei kiinnosta käydä kaupassa niin kerran viikkoon saa Sittarin kotiin kannettuna ruoat. 

Vierailija
452/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiset eliittinaapurit kerrostalossa.

Vierailija
453/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyamme,pukeutumishuone,erillinen keittiö ja oma puutarha.

Vierailija
454/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tällä hetkellä 140 neliötä, poreamme, oma puutarha, lasitettu terassi, 2 kylpyhuonetta, vaatehuone ja iso autotalli. 

Vierailija
455/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eläkeläisenä asun yksin, kerrostalossa, 7kerr. hiljainen talo on, ei kyttääjiä eikä melua! Tämä on rakennettu 1973, kaikki saneerattu uusiksi! Mitään huonoa ei ole, sauna puuttuu, asunnosta, mutta en sauno muutenkaan, matala verenpaine haittaa!! Nuorilla, meidän perheen, on omakotitalo! Naapuri talon emäntä valittaa, jos koira vähänkin haukkuu!! Joudutaan pitää sisällä, jos itse ei ulkona olla!! En vaihtais!!

Vierailija
456/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisessa ylellisyyttä on riittävä asunnon koko, hyvä kunto ja hyvä sijainti. Itse asuisin mielelläni kerrostalossa arvoalueella kaupungin keskustan tuntumassa. Joko viimeisen päälle rempattu vanha kivitalo tai sitten uusi rakennus. Omistusasuntoja, niin olisi rauhallista.

Vierailija
457/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sisäilma. Ei tupakointiakaan. 

Vierailija
458/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persialainen käsin solmittu matto. Täysin tarpeeton ja sisustukseen sopimaton ylellisyys. Mutta olisi ilo silmälle ja sydämelle.

Vierailija
459/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tällä hetkellä 140 neliötä, poreamme, oma puutarha, lasitettu terassi, 2 kylpyhuonetta, vaatehuone ja iso autotalli. 

Liittyy aloituksen kysymykseen?

Vierailija
460/462 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna ja lämpö on välttämätön. Kaikki sähköhärpäkkeet on Yleä. Puu uunissa hellassa ruuat valmistuu parhaiten. Auto kaupungissa turhaa.