Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso H: Olin vasemmiston aivopesemä

Vierailija
25.01.2026 |

Kommentit (469)

Vierailija
201/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee USA uutisoinnissa se että Demokraatti mielipidettä tuutataan pelkästään sinoana vaihtoehtona kaikkeen ja jätetään toinen puoli kokonaan uutisoimatta ja ikään kuin esitetään että se toinen on paha vaan mitä kannattaa hylkiä. 

Missä monipuolisuus? Joudun oikeasti tekemään X:ään tunnuksen että näen myös sen toisen puolen.

Juu tee ihmeessä, siellä myö käyää keskusteluja aina, siellä on kaikki saatavilla ilman sensuuria, suosittelen ! 

Vierailija
202/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% vasemmistolaisista luulee että YLE on puolueeton media. Se jo kertoo paljon. 😅😅  ja 70% luulee että valtamedia kokonaisuudessaan on. Tiiä itkeäkkö vai nauraa

Tuo on huolestuttavaa.

Huolestuttavaa on vain se että sinäkin uskot tuon ilman mitään todisteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin nyt kuitenkin katsomaan,oletpa pesunkestävä Silakka tai kauppakamarilainen. On ihan turhaa spekuloida täällä hänen sanomisistaan jos et katso.

T: Ap

Silakka tärisee ja pelkää, että usko Staliniin menee ja millä sitten täyttää tyhjiö, eikä voi enää öyhöttäkkään. 

Persun piti taas päästä huutamaan ihanne maataan ja johtajaa. Kovin koitetaan esittää isänmaallista, mutta ei mahda itselleen mitään kun on pakko ajaa muiden asiaa.

Oliko Stalin oikeistolainen - Ei, se oli sitä samaa lahtaajakommarisakkia, kun sinäkin! 

No mikä sinä olet kun ajat Venäjän asiaa ja koitat saada aikaan kahtiajakoa suomalaisiin?

Vierailija
204/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin nyt kuitenkin katsomaan,oletpa pesunkestävä Silakka tai kauppakamarilainen. On ihan turhaa spekuloida täällä hänen sanomisistaan jos et katso.

Aivan käsittämättömän pitkä video, en todellakaan katso. Noilla lainausmerkeillä on hänen suuhunsa nuo sanat laitettu, on ne siellä videolla tai ei. Saan väittää hänen niin sanoneen, lähteenäni tuon videon otsikko. Ei ole minun vikani, jos lähde ei ole luotettava. Sinä halusit keskustelua tästä videosta, minä viittaan suoraan videon otsikkoon. 

Ei ole minun vikani, jos materiaalisi eivät olekaan sellaisia kuin haluaisit. 

Vierailija
205/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin suuri "aivopesu" taisi tapahtua Saksassa toisen maailmansodan aikana. Silloin sen aikainen äärioikeisto onnistui siinä mitä nykyinen äärioikeisto yrittää. Kannattaa olla tarkkana siinä mitä ja ketä äänestää.

Vierailija
206/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämättömän pitkä video, en todellakaan katso. Noilla lainausmerkeillä on hänen suuhunsa nuo sanat laitettu, on ne siellä videolla tai ei. Saan väittää hänen niin sanoneen, lähteenäni tuon videon otsikko. Ei ole minun vikani, jos lähde ei ole luotettava. Sinä halusit keskustelua tästä videosta, minä viittaan suoraan videon otsikkoon. 

Ei ole minun vikani, jos materiaalisi eivät olekaan sellaisia kuin haluaisit. 

Miksi haluat keskustella asiasta josta sinulla ei ole mitään tietoa? Onko keskustelusi yleensäkin vain tunteiden varassa?

Vierailija
207/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo suomiräppärit ole kokoomuksen fanipoikia kaikki lippiksineen ja roikkuvine pöksyineen, paitsi paleface, joka taas on joku ihmeen äärimarxisti, ei normivasuri. 

En jaksa videota katsoa. 

Vierailija
208/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tuo on Anon kanssa Petroskoissa.

Hänellä ei ole mitään tekemistä venäjän kanssa. Inhoaa totalitarismia yli kaiken joten tuskin on venäjälle lähdössä ikinä muutenkaan.

Vierailija
209/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo suomiräppärit ole kokoomuksen fanipoikia kaikki lippiksineen ja roikkuvine pöksyineen, paitsi paleface, joka taas on joku ihmeen äärimarxisti, ei normivasuri. 

En jaksa videota katsoa. 

Jaksat mutta et uskalla koska ajatteluasi haastettaisiin siinä ja turvallisessa tilassa ja kaikukammioissa olet tottunut ihan muuhun. Ei ole kokoomuslainen, on äänestänyt elämänsä aikana vain vihreitä ja vasemmistoliittoa.

Vierailija
210/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä ei ole mitään tekemistä venäjän kanssa. Inhoaa totalitarismia yli kaiken joten tuskin on venäjälle lähdössä ikinä muutenkaan.

Miksi nuolet venäjämielistä noin paljon persu?

Vierailija
211/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa videota katsoa. 

Eiköhän noita suomiräppäreitä löydy joka junaan niinkuin rokkareita ja kaikkia muitakin. 

Vierailija
212/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin suuri "aivopesu" taisi tapahtua Saksassa toisen maailmansodan aikana. Silloin sen aikainen äärioikeisto onnistui siinä mitä nykyinen äärioikeisto yrittää. Kannattaa olla tarkkana siinä mitä ja ketä äänestää.

Saksassa oli sosialistinen työväenpuolue vallassa...

Vierailija
213/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-H oli nuorena niin radikaali ettei lähtenyt edes siviilipalvelukseen vaan meni vankilaan saakka. Kova oli vakaumus ja on aika kova muutos jos on nykyään sitä mieltä että oli väärässä.

Njaa, itse olen sivarin käynyt ja nykyään sitä mieltä, että sen aikaiset perusteluni asialle eivät pidä vettä. En pidä muutosta radikaalina ja yleisesti ottaen olen ilman muuta enemmän vasemmalla nyt kuin silloin.

M45

Mun isovanhemmat oli vassareita jo sotien aikaan. Oli selvää että vassarit kannatti valtion virkoja. Moni sai työnsä julkisista viroista. Siitä syystä olivatkin upseereita ja oli selviö oli että vasemmistolainen käy aina pakollisen asepalveluksen, koska siitä nyt on aina hyötyä. Ennen sotia sitä kannatettiin ilmaisena v koulutuksena. Minulle sivarius ei ollut vaihtoehto, koska olin

Samoja huomioita tehnyt. Pääasiassa nykyään identifioidutaan oikeistoon tai vasemmistoon muutaman arvon perusteella ymmärtämättä mitään liikkeiden perustoista. Minäkin olen vasemmistolaisesta suvusta ja siirtynyt oikealle lukioikäisenä. Oma poika on kasvanut oikeistolaisessa kodissa, mutta puheista paistaa minun vasemmistolaisen lapsuudenkotini ajatuksia. No, nuorena ei tarvitse olla varmuutta vielä mistään. Ongelma on, kun vastapuolta lähdetään demonisoimaan ymmärtämättä ettei itsekään oikein olla ajatuksiltaan niin kovin selkästi vielä millään puolella. 

Vierailija
214/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuolet venäjämielistä noin paljon persu?

Usko jo, että tuo mustamaalausyrityksesi ei onnistu. Ihan sama pelletaktiikka kuin rasismikortin heiluttelu, eikä tuo persuksi nimittelykään tee yhtään mitään.

Vierailija
215/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persulta unohtui puolet yhdyssanasta "vahingossa"😂

Vierailija
216/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massanuolituskaan ei auta nyt mitään.

Vierailija
217/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persun hokeminen ei tee viesistäsi uskottavaa. Ei unohtunut, mutta jos tarkoitat sitä kansallis sanaa niin sosialismissa on sekä nationalistinen että internationalistinen suuntaus olemassa. Suomessa nationalistista sosialistista suuntausta edustaa Sinimusta Liike ja internationalistista SDP ja Vasemmistoliitto sekä isolta osin Vihreät.

Vierailija
218/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä poika.

Vierailija
219/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee USA uutisoinnissa se että Demokraatti mielipidettä tuutataan pelkästään sinoana vaihtoehtona kaikkeen ja jätetään toinen puoli kokonaan uutisoimatta ja ikään kuin esitetään että se toinen on paha vaan mitä kannattaa hylkiä. 

Missä monipuolisuus? Joudun oikeasti tekemään X:ään tunnuksen että näen myös sen toisen puolen.

Miten niin jätetään uutisoimatta? Nytkin tässä uusimmassa kohussa on kyllä laajasti uutisoitu Trumpin, Vancen sun muiden kommentit kokonaisuudessaan. Aika tasapuolisesti on kumpaakin kantaa näkynyt.

Vierailija
220/469 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persun hokeminen ei tee viesistäsi uskottavaa. Ei unohtunut, mutta jos tarkoitat sitä kansallis sanaa niin sosialismissa on sekä nationalistinen että internationalistinen suuntaus olemassa. Suomessa nationalistista sosialistista suuntausta edustaa Sinimusta Liike ja internationalistista SDP ja Vasemmistoliitto sekä isolta osin Vihreät.

Väärän tiedon levittäminen ei tee viestistäsi uskottavaa. Mutta tiedät kyllä itsekin miksi jätit sanan pois. Mitä jos koittaisit puhua asioista niiden oikeilla nimillä?