Miksi naiset vihjailevat epämääräisesti?
Miksi naiset eivät kerro suoraan mikä mieltä painaa tai mitä he haluavat?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Nainen puhuu suoraan = Miksi nainen nalkuttaa Nainen ei puhu suoraan = Miksi nainen ei voi sanoa suoraan
Jos puhe alkaa sanoilla miksi sinä aina ja miksi sinä jäkäjäkä v*ttumaisella äänellä ryyditettynä, niin se on nalkuttamista ja riidanhaastamista.
Jos puhe aloitetaan normaalilla äänellä ja sanotaan esimerkiksi. minun mieltäni painaa tämä asia ja haluaisin puhua siitä, niin se ei ole nalkuttamista eikä riidanhaastamista. Ymmärrätkö eron?
Mitä on nähnyt ja kuullut, niin sitä on yritetty monta kertaa sillä rauhalisella puhumisella ja on mennyt kuuroille korville. ei se koskaan ala sillä jäkä jäkä asenteella
Itse olen kuullut ja nähnyt toisin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitapa huviksesi meille muutama sellainen fraasi, jolla vaikean ja aikaa vievän aiheen keskustelun voi aloittaa. Kiitos jo etukäteen.
Eri. Kerro suoraan mikä mieltäsi painaa. Mikä siinä on niin vaikeaa?
No vaikka: "kun tuo jokailtainen oluen juonti ei sinulta lopu, niin olen alkanut etsiä itselleni asuntoa."
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?
Haluan kuulla vaihtoehdon c) Minulla on kuukautiset ja on tarve käydä vessassa. T:Mies
Siinä vaiheessa me ollaan jo parisuhteessa. En puhu kuukautisistani henkilölle, jota en juuri tunne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisilla on tissit ja miehillä ei?
Onhan tuo nykyään miehilläkin🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä sanon miehelle, että meidän pitää jutella, miehellä menee suupielet alaspäin, korvat tukkoon ja hän on heti siilipuolustuksessa. Juttele siinä sitten yksikseks.
Riippuu kuinka asian ilmaiset. Jäkäjäjkä aina sinä jäkäjäkä vai rauhallisesti sanoen, haluan jutella mieltäni painavasta asiasta.
Sanon ihan yksinkertaisesti neutraalilla äänellä "meidän pitää jutella". Missä tuossa on sanat aina tai jäkäjäkä?
Tuo "meidän pitää jutella" tarkoittaa lähes poikkeuksetta "juttelua", jossa syytetään miestä, olipahan asia tai syyllinen mikä/kuka tahansa. Kannattaa ensin katsoa peiliin ja jos sen jälkeen on tarvetta puhua jostain, niin kannattaa ainakin aloittaa se eri fraasilla.
Eli sä sanelet millä tavoin nainen saa sinulle puhua ja kehtaat vielä ihmetellä miksei naiset avaudu sulle? Jos sulla on vanhoja traumoja syyttelyistä parisuhteissa niin hoida pääsi kuntoon, äläkä syyllistä muita naisia. "Meidän pitää jutella" on ihan normaali lause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset oppivat epäsuoran viestinnän jo lapsena. Miehet viestivät suoraan ja siksi miesten on helpompi tulla toimeen miesten kuin naisten kanssa.
Klassinen esimerkki:
Mitä nainen sanoo autossa kun tulee pissahätä? Kysyy, että voidaanko pysähtyä kahville?
Mies vastaa, että ei halua kahvia vielä, pysähdytään myöhemmin.
Mulla oli sama exän kanssa joka oli kyllä mies. Ikinä ei saanut suoraa vastausta mihinkään kysymykseen. Jos kysymys oli muotoa haluatko jotain, ilman vaihtoehtoja, mies pyrki vastaamaan sen mukaan minkä kuvitteli olevan minulle mieleen. Sitten vasta myöhemmin kertoi että ei halunnutkaan tätä. Eli parhaimmillaan päädyttiin tekemään jotain mistä kumpikaan ei välitä.
Ketkä naiset, ap? Mistä asioista? Sano suoraan äläkä vihjaile. Planeetalla elää yli 4 miljardia naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisilla on tissit ja miehillä ei?
Onhan tuo nykyään miehilläkin🤭
MIehillä jopa isommat ja roikkuvammat. Ja karvaisemmat.
Itse en käytä vihjailevaa puhetta, mutta meillä on aika hyvä keskusteluyhteys miehen kanssa. Kaverini sen sijaan käyttää aina suhteen alussa vihjailua väsytystaktiikkana, ja siitä aiheutuu aina riitaa. Suhteen vakiinnuttua hän alkaa varsinaiseksi tyranniksi, ja lopulta menee aina sukset ristiin. En vaan ymmärrä miksi hän valitsee miehiä joiden kanssa hän ei pysty kommunikoimaan kunnolla, vai luuleeko hän että kenestä tahansa voi vihjailulla ja määräilyllä muuttaa unelmiensa prinssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset oppivat epäsuoran viestinnän jo lapsena. Miehet viestivät suoraan ja siksi miesten on helpompi tulla toimeen miesten kuin naisten kanssa.
Klassinen esimerkki:
Mitä nainen sanoo autossa kun tulee pissahätä? Kysyy, että voidaanko pysähtyä kahville?
Mies vastaa, että ei halua kahvia vielä, pysähdytään myöhemmin.
Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?
Kyllä mä silti naisena mieluummin sanoisin, että kohta on pakko päästä vessaan (ei tarvitse eritellä miksi), enkä fiilistelisi kahvilla käyntiä, jos oikeasti olisi tarve sinne vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua, ap, nyt vaivaa? Ketkä naiset? Sinun lähipiirisi naiset? Työpaikan naiset? Sukusi naiset?
Tämä. Tunnen naisia jotka vihjailevat kaikesta, kuvitellen sen kai olevan kohteliasta, vaikka se oikeasti on tosi rasittavaa yrittää tulkita. Mutta tunnen myös tällaisia miehiä. Lisäksi tunnen molempia, joille ei tuota vaikeuksia ilmaista itseään suoraan, mutta kohteliaasti.
Ja miksi muuten juuri sellaiset ihmiset puhuvat epäsuorimmin, kenellä oikeasti on vahvimmat mielipiteet ko. asiasta? Miksi se, joka ei missään nimessä halua sushia, tai ehdottomasti haluaa vaikka maalaishäät, kiertelee ja kaartelee asian kanssa?
Naiset on kasvatettu siihen. Miehillä on aika paljon ilmaisuja suorasanaisille ja rohkeille naisille, kun taas harvoin kuulee miehen valittavan että nainen on mielistelevä lapanen. Joten jos naisen mielipide eriää miehen mielipiteestä, tulee naisen tuoda se esille kautta rantain vihjaillen.
Itse olen suorasanainen nainen. Mutta mieheni ei usko sitä, vaan kuvittelee, että koko ajan vihjailen jotain, tai että en ole oikeasti sitä mieltä mitä sanon. Hän tarkkailee ilmeitäni ja vetää niistä mitä oudompia johtopäätöksiä. Saattaa johtua siitäkin että hänen äitinsä oli kova manipuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi muuten juuri sellaiset ihmiset puhuvat epäsuorimmin, kenellä oikeasti on vahvimmat mielipiteet ko. asiasta? Miksi se, joka ei missään nimessä halua sushia, tai ehdottomasti haluaa vaikka maalaishäät, kiertelee ja kaartelee asian kanssa?
Jos nainen sanoo, että haluan syödä nyt sushia, mies ottaa sen määräilynä. Jostain syystä miehet tuntuvat suuttuvan, kun nainen kertoo määrätietoisesti mitä haluaa.
Haluan kuulla vaihtoehdon c) Minulla on kuukautiset ja on tarve käydä vessassa. T:Mies