Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset vihjailevat epämääräisesti?

Vierailija
25.01.2026 |

Miksi naiset eivät kerro suoraan mikä mieltä painaa tai mitä he haluavat?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorasanainen, mutta minulle on myös tärkeää että miehellä riittää ymmärrystä kehonkielen tulkitsemiseen vaikkapa sosiaalisissa tilanteissa, joissa on useita ihmisiä mukana. En välttämättä halua täräyttää koko porukan kuullen, että mulla on todella ankeaa olla täällä ja haluan pois, jos koen ympärillä olevat ihmiset ikäviksi. Jos mies ei tätä osaa tulkita kun suhteessa on oltu jo jonkin aikaa, niin en näe yhteistä tulevaisuutta. En jaksa palikoita miehiä.

eli käytännössä ilmaiset kaikille paikallaolleille naisille, että sinulla on ankeaa ja yksikään mies ei sitä näe.

Vierailija
42/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä sanon miehelle, että meidän pitää jutella, miehellä menee suupielet alaspäin, korvat tukkoon ja hän on heti siilipuolustuksessa. Juttele siinä sitten yksikseks.

Riippuu kuinka asian ilmaiset. Jäkäjäjkä aina sinä jäkäjäkä vai rauhallisesti sanoen, haluan jutella mieltäni painavasta asiasta.

Sanon ihan yksinkertaisesti neutraalilla äänellä "meidän pitää jutella". Missä tuossa on sanat aina tai jäkäjäkä?

Tuo "meidän pitää jutella" tarkoittaa lähes poikkeuksetta "juttelua", jossa syytetään miestä, olipahan asia tai syyllinen mikä/kuka tahansa. Kannattaa ensin katsoa peiliin ja jos sen jälkeen on tarvetta puhua jostain, niin kannattaa ainakin aloittaa se eri fraasilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suorasanainen, mutta minulle on myös tärkeää että miehellä riittää ymmärrystä kehonkielen tulkitsemiseen vaikkapa sosiaalisissa tilanteissa, joissa on useita ihmisiä mukana. En välttämättä halua täräyttää koko porukan kuullen, että mulla on todella ankeaa olla täällä ja haluan pois, jos koen ympärillä olevat ihmiset ikäviksi. Jos mies ei tätä osaa tulkita kun suhteessa on oltu jo jonkin aikaa, niin en näe yhteistä tulevaisuutta. En jaksa palikoita miehiä.

eli käytännössä ilmaiset kaikille paikallaolleille naisille, että sinulla on ankeaa ja yksikään mies ei sitä näe.

Aviomieheni näkee, koska ei ole sosiaalisesti vajaa.

Vierailija
44/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole luottamuksen arvoinen. Kyllä naiset puhuu suorasti mutta vain miehille joihin luottavat.

Miksi olet parisuhteessa miehen kanssa johon et luota?

Missä väitin olevani? Mutta noin yleisesti: Syy siihen, ettei nainen halua/uskalla puhua johtuu pelosta reaktioon, joko lannistamiseen, lyttäämiseen, suuttumiseen, vähättelyyn, syyttelyyn jne.

Sama juttu miksi miehet muuttuvat puhumattomiksi jöröjukiksi suhteessa.

Vierailija
45/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meni noin omasta mielestä, kun käytit naisten salakieltä ja kaikki paikallaolevat naiset ymmärsivät sinulla olevan ankeaa. Miehet eivät tietenkään tätä naisten salakieltä osaa, joten sitten kiukuttelit siitä miehellesi.

Vierailija
46/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naiset ovat yleisestikin todella huonoja kommunikoimaan.

tyhjänpäiväistä pälpätystä tulee tauotta, mutta jos olisi jotain oikeaa asiaa, niin sitten vihjaillaan ja miesten pitäisi osata lukea ajatuksia.

Valitettavasti miehellä ei ole ajatustenlukugeeniä vaikka naiset tuntuvat näin olettavan. Johtunee siitä, että naiset osaavat lukea toisensa ajatuksia koska molemmat on pienestä pitäen kasvatettu viestimään vihjailevasti.  Mihet tarkoittavat mitä sanovat mutta naisilla se viesti on piilotettu rivien väliin. Miehen aivot ei taivu tähän.

Taipuu oikein hyvin. Oman mieheni aivot ainakin taipuvat. Kaikille ei vain riitä miehiä, joilla olisi hyvät sosiaaliset taidot.

Miksi kommunikoit vihjailemalla? Etkö osaa kommunikoida normaalisti, eli suoraan.

Vierailija
47/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kaikki muut naiset ei seuraa kaikkia muita naisia miten niillä menee.

Vierailija
48/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä sanon miehelle, että meidän pitää jutella, miehellä menee suupielet alaspäin, korvat tukkoon ja hän on heti siilipuolustuksessa. Juttele siinä sitten yksikseks.

Riippuu kuinka asian ilmaiset. Jäkäjäjkä aina sinä jäkäjäkä vai rauhallisesti sanoen, haluan jutella mieltäni painavasta asiasta.

Sanon ihan yksinkertaisesti neutraalilla äänellä "meidän pitää jutella". Missä tuossa on sanat aina tai jäkäjäkä?

Tuo "meidän pitää jutella" tarkoittaa lähes poikkeuksetta "juttelua", jossa syytetään miestä, olipahan asia tai syyllinen mikä/kuka tahansa. Kannattaa ensin katsoa peiliin ja jos sen jälkeen on tarvetta puhua jostain, niin kannattaa ainakin aloittaa se eri fraasilla.

Kirjoitapa huviksesi meille muutama sellainen fraasi, jolla vaikean ja aikaa vievän aiheen keskustelun voi aloittaa. Kiitos jo etukäteen.

Vierailija
49/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meni noin omasta mielestä, kun käytit naisten salakieltä ja kaikki paikallaolevat naiset ymmärsivät sinulla olevan ankeaa. Miehet eivät tietenkään tätä naisten salakieltä osaa, joten sitten kiukuttelit siitä miehellesi.

Itse tunnen oman mieheni paremmin kuin muita miehiä ja oletan, että mieheni tuntee minut paremmin mitä muut miehet minua. Yleensä ne tietyt eleet tai ilmeet ovat sellaisia, että oma puoliso ymmärtää niistä enemmän mitä muut.

eri

Vierailija
50/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen oman mieheni paremmin kuin muita miehiä ja oletan, että mieheni tuntee minut paremmi

Juurikin näin. Joidenkin miesten on selvästi vaikea ymmärtää, etteivät kaikki miehetkään ole samanlaisia kuin he. Lähtökohtaisesti minulle nää sukupuolen yleistäjät ovat aika iso varoitusmerkki.

Vierailija
51/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tapa siirtää aloite miehelle. Tapa välttää pakit tai kieltäytyminen.

Sille on ihan nimikin. Pelkuruus. Valittavat vieläpä siitä että mies on jotain muuta kuin aluksi vaikutti. No jos olisi edes yrittänyt nähdä vaivaa silloin tutustumisen yhteydessä (tai kenties jopa itse tehnyt sen aloitteen) olisi tilanne erilainen. Mutta ei. Miehen pitää tehdä sekin naisen puolesta. Uhriutuminen ja jatkuva valitus kyllä onnistuu, muttei minkäänlainen oma-alotteisuus siinä pariutumisessa.

Vierailija
52/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviomieheni näkee, koska ei ole sosiaalisesti vajaa.

Vain sosiaalisesti vajaa haukkuu muita avoimesti tuolla tavalla

Sääliksi käy miestäsi

-eri

Vierailija
53/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset oppivat epäsuoran viestinnän jo lapsena. Miehet viestivät suoraan ja siksi miesten on helpompi tulla toimeen miesten kuin naisten kanssa.

Klassinen esimerkki:

Mitä nainen sanoo autossa kun tulee pissahätä? Kysyy, että voidaanko pysähtyä kahville?

Mies vastaa, että ei halua kahvia vielä, pysähdytään myöhemmin.

Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?

Vierailija
54/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole luottamuksen arvoinen. Kyllä naiset puhuu suorasti mutta vain miehille joihin luottavat.

Miksi olet parisuhteessa miehen kanssa johon et luota?

Missä väitin olevani? Mutta noin yleisesti: Syy siihen, ettei nainen halua/uskalla puhua johtuu pelosta reaktioon, joko lannistamiseen, lyttäämiseen, suuttumiseen, vähättelyyn, syyttelyyn jne.

Sama juttu miksi miehet muuttuvat puhumattomiksi jöröjukiksi suhteessa.

Useimpia naisia ei kiinnosta mitä miehellä on sanottavaa. Tai sitten et vaivautunut tutustumaan mieheesi ennen kuin halusit yhteen. Et tajunnut että ette sovi toisillenne. Naiset eivät ikinä osaa myöntää omia virheitään.

Vierailija
55/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juurikin näin. Joidenkin miesten on selvästi vaikea ymmärtää, etteivät kaikki miehetkään ole samanlaisia kuin he. Lähtökohtaisesti minulle nää sukupuolen yleistäjät ovat aika iso varoitusmerkki."

Yleistäminen on normi naisillakin. Ajatteleminen kun on liian vaivalloista.

Vierailija
56/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?"

Oletan että hän sanoisi (esimerkiksi) että pakko päästä vessaan.
-eri

Vierailija
57/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset oppivat epäsuoran viestinnän jo lapsena. Miehet viestivät suoraan ja siksi miesten on helpompi tulla toimeen miesten kuin naisten kanssa.

Klassinen esimerkki:

Mitä nainen sanoo autossa kun tulee pissahätä? Kysyy, että voidaanko pysähtyä kahville?

Mies vastaa, että ei halua kahvia vielä, pysähdytään myöhemmin.

Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?

ehdottomasti b. 

en juo kahvia enkä halua veriklönttejä penkilleni

Vierailija
58/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ottaa oma-aloitteisen suoraan sanomisen nalkuttamisena ja riidan haastamisena.

Meillä mies loukkaantuu ja uhriutuu, jos kertoo hänelle jostain epäkohdasta.

Vierailija
59/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjoitapa huviksesi meille muutama sellainen fraasi, jolla vaikean ja aikaa vievän aiheen keskustelun voi aloittaa. Kiitos jo etukäteen."

En tiedä miksi viestini jää mod erointiin, joten kirjoitan pät kissä:

Voit aisiko jut ella?

Eht isit kö  jut ella?

Milloin sin ulla oli si aikaa ju tella?

Ei siis käs kyt tävää: meidä n pi tää j utella.

Ole hy vä.

Vierailija
60/73 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tapa siirtää aloite miehelle. Tapa välttää pakit tai kieltäytyminen.

Et sitten lukenut aloitusta. Ei ollut kyse pokaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän