Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset vihjailevat epämääräisesti?

Vierailija
25.01.2026 |

Miksi naiset eivät kerro suoraan mikä mieltä painaa tai mitä he haluavat?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset oppivat epäsuoran viestinnän jo lapsena. Miehet viestivät suoraan ja siksi miesten on helpompi tulla toimeen miesten kuin naisten kanssa.

Klassinen esimerkki:

Mitä nainen sanoo autossa kun tulee pissahätä? Kysyy, että voidaanko pysähtyä kahville?

Mies vastaa, että ei halua kahvia vielä, pysähdytään myöhemmin.

Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?

Mitäs jos vaikka sanoisi, että mulla on pissahätä tai minun pitäisi päästä vessaan.

Vierailija
62/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annoin puolisolle kolme vaihtoehtoa kun lähti kauppaan. (Nimesin 1. tuo jos on, jos ei oo tuo 2. jos ei oo tuo 3.) Arvaa mitä tuotteita kaupassa oli ja mitä hän toi?

Siellä oli 1, 2 ja 3, mutta hän toi jotain aivan muuta. Luultavasti jotain, mitä itse halusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla on tissit ja miehillä ei?

EI päde enää.

Naisilla on tissit. Miksi joillain miehilläkin on tissit ja joillain ei?

Vierailija
64/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua, ap, nyt vaivaa? Ketkä naiset? Sinun lähipiirisi naiset? Työpaikan naiset? Sukusi naiset?

Vierailija
65/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suorasanainen, mutta minulle on myös tärkeää että miehellä riittää ymmärrystä kehonkielen tulkitsemiseen vaikkapa sosiaalisissa tilanteissa, joissa on useita ihmisiä mukana. En välttämättä halua täräyttää koko porukan kuullen, että mulla on todella ankeaa olla täällä ja haluan pois, jos koen ympärillä olevat ihmiset ikäviksi. Jos mies ei tätä osaa tulkita kun suhteessa on oltu jo jonkin aikaa, niin en näe yhteistä tulevaisuutta. En jaksa palikoita miehiä.

Miten meni noin omasta mielestä, kun käytit naisten salakieltä ja kaikki paikallaolevat naiset ymmärsivät sinulla olevan ankeaa. Miehet eivät tietenkään tätä naisten salakieltä osaa, joten sitten kiukuttelit siitä miehellesi.

EI ole mitään naisten salakieltä. Pariskunnat tuntevat toistensa ja osaavat lukea toistensa eleitä, tai ainakin heidän pitäisi osata. Ei tuntemattomat osaa.

Vierailija
66/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?"

Oletan että hän sanoisi (esimerkiksi) että pakko päästä vessaan.
-eri

Mies olettaisi että on pissahätä ja pysähtyisi jonkun pusikon kohdalle. Sitten pitäisi taas selitellä.

Vierailija
67/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä annoin puolisolle kolme vaihtoehtoa kun lähti kauppaan. (Nimesin 1. tuo jos on, jos ei oo tuo 2. jos ei oo tuo 3.) Arvaa mitä tuotteita kaupassa oli ja mitä hän toi?

Siellä oli 1, 2 ja 3, mutta hän toi jotain aivan muuta. Luultavasti jotain, mitä itse halusi.

Eli kyse ei ole parisuhteesta vaan kaikki on jotain valtapeliä?

Vierailija
68/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirjoitapa huviksesi meille muutama sellainen fraasi, jolla vaikean ja aikaa vievän aiheen keskustelun voi aloittaa. Kiitos jo etukäteen."

En tiedä miksi viestini jää mod erointiin, joten kirjoitan pät kissä:

Voit aisiko jut ella?

Eht isit kö  jut ella?

Milloin sin ulla oli si aikaa ju tella?

Ei siis käs kyt tävää: meidä n pi tää j utella.

Ole hy vä.

Viestisi jäävät moderointiin koska modet manipuloivat näitä keskusteluja jatkuvasti

Vierailija
69/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?"

Oletan että hän sanoisi (esimerkiksi) että pakko päästä vessaan.
-eri

Mies olettaisi että on pissahätä ja pysähtyisi jonkun pusikon kohdalle. Sitten pitäisi taas selitellä.

Ei olettaisi. Kommenttisi kertoo vain omasta riidanhalustasi. Omasta ylimielisestä asenteestasi.

Vierailija
70/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen: voitaisiinko me jutella?

Mies: ei nyt, en jaksa/ei kiinnosta/en ehdi.

Nainen: minulla olisi tärkeää asiaa, josta haluaisin jutella.

Mies: älä viitsi nalkuttaa.

Tärkeä asia pitää ilmoittaa niin, että siihen ei voi vastata sanalla ei.

Vierailija
71/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset oppivat epäsuoran viestinnän jo lapsena. Miehet viestivät suoraan ja siksi miesten on helpompi tulla toimeen miesten kuin naisten kanssa.

Klassinen esimerkki:

Mitä nainen sanoo autossa kun tulee pissahätä? Kysyy, että voidaanko pysähtyä kahville?

Mies vastaa, että ei halua kahvia vielä, pysähdytään myöhemmin.

Tai sitten naisella on kuukautiset ja hän tuntee, että kohta tamponi pettää. Kumman itse haluat kuulla tuoreelta tuttavuudelta: a) voidaanko pysähtyä kahville vai b) tosi vmäiset nää menkat, hirveitä veriklönttejä, kohta veret on penkillä ellen pian pääse vessaan?

Kahville ei tarkoita pitää käydä vessassa. Pikemminkin päinvastoin.  Ymmärtäisitkö sen tarpeeksi käydä vessassa, jos mies sanoisi. Autossa on jokin vika. Pitää pysähtyä huoltamolle.  Tai paistaapa päivä kuumasti = olen janoinen, pysähdyttäisiinkö juomaan jotain. 

Miksi ihmeessä pitää puhua jotain salakieltä?

Vierailija
72/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suorasanainen, mutta minulle on myös tärkeää että miehellä riittää ymmärrystä kehonkielen tulkitsemiseen vaikkapa sosiaalisissa tilanteissa, joissa on useita ihmisiä mukana. En välttämättä halua täräyttää koko porukan kuullen, että mulla on todella ankeaa olla täällä ja haluan pois, jos koen ympärillä olevat ihmiset ikäviksi. Jos mies ei tätä osaa tulkita kun suhteessa on oltu jo jonkin aikaa, niin en näe yhteistä tulevaisuutta. En jaksa palikoita miehiä.

Miten meni noin omasta mielestä, kun käytit naisten salakieltä ja kaikki paikallaolevat naiset ymmärsivät sinulla olevan ankeaa. Miehet eivät tietenkään tätä naisten salakieltä osaa, joten sitten kiukuttelit siitä miehellesi.

EI ole mitään naisten salakieltä. Pariskunnat tuntevat toistensa ja osaavat lukea toistensa ele

Naiset aika yleisesti kuvittelevat miesten eleistä jotain ihan muuta kuin ne tarkoittavat. Sekä tarpeista. Jos mies puhuu itsekseen tarvitsevansa uuden laitteen tai henkilökohtaisen tavaran, se ei tarkoita sitä, että naisen pitäisi ostaa se lahjaksi, naisen pitäisi valita sopiva, sen pitäisi olla naisen maun mukainen yllätyslahja, joka ei sovellu ajateltuun käyttötarkoitukseen lainkaan.

Vierailija
73/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen naiset kasvatettiin niin häveliäiksi, että ruumiintoiminnoista piti puhua epäsuorasti. Kukaan ei ole nähnyt naista, joka seurueessa ilmoittaa kovaan ääneen miten pitää päästä paskalle tai kuselle. En itsekään puhu kuukautisista kenelle tahansa, vielä vähemmän jos olisin treffeillä. 

Vierailija
74/74 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Nainen puhuu suoraan = Miksi nainen nalkuttaa Nainen ei puhu suoraan = Miksi nainen ei voi sanoa suoraan

Jos puhe alkaa sanoilla miksi sinä aina ja miksi sinä jäkäjäkä v*ttumaisella äänellä ryyditettynä, niin se on nalkuttamista ja riidanhaastamista. 

Jos puhe aloitetaan normaalilla äänellä ja sanotaan esimerkiksi. minun mieltäni painaa tämä asia ja haluaisin puhua siitä, niin se ei ole nalkuttamista eikä riidanhaastamista. Ymmärrätkö eron?

Mitä on nähnyt ja kuullut, niin sitä on yritetty monta kertaa sillä rauhalisella puhumisella ja on mennyt kuuroille korville. ei se koskaan ala sillä jäkä jäkä asenteella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä