Oli hyvä valinta vaihtaa jauheliha soijarouheeseen
Erittäin halpaa, terveellisempää kuin liha, eikä myöskään tarvitse omatunnon kanssa kärvistellä sitä syödessä
Kommentit (334)
Jasmiini riisiä
Tomaattimurskaa
Soijarouhetta
Jauhelihamaustetta
Näistä loihdin safkat veljelle ja sanoin että on jauhelihakastiketta ja riisiä. Söi hyvällä ruokahalulla eikä uskonut että oli soijarouhetta! Kävi kattomassa roskiksista löytyykö sieltä jauhelihapakettia mutta ei löytänyt. Ilme oli näkemisen arvoinen.😄
Saman tempun kun tekis näille lihansyöjä palstauleille niin varmaan tulis huuto ja itkuraivarit.
Vierailija kirjoitti:
"Onko sulla luetun ymmärtämisen kanssa vaikeuksia? Ehkä sitä lihaa pitäisi kumminkin syödä niin aivotkin saisi ravintoaineita ja sinun ajatustoiminta olisi vilkkaampaa. Minähän juuri sanoin että olen sekasyöjä niin syön myös kasviksia ja joskus jopa soijaa. Väität että nautin eläinten kärsimyksestä, jos tuo lause ei viimeistään paljastanut sinun moralisointisi niin ei sitten mikään. Taidat todella olla hyvin yksinkertainen ja naivi ihminen."
Oon pyytänyt sua jo 5 kertaa poistumaan tästä keskustelusta. Sulla ei oo mitään mielekästä sanottavaa mihinkään, pelkkää kiukkuamista
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä idea, mutta soijarouhe maistuu pahvilta. Olen kokeillut vaikka mitä eri reseptejä ja maustamiskikkoja eikä siitä koskaan tule hyvänmakuista.
Sitä pitää käyttää kohtuullisia määriä ja muiden ainesosien kanssa. Itselle sopiva on n. tölkillinen papuja ja 1,5-2,5dl soijarouhetta.
Suomalaiset on ylensä aika laiskoja käyttämään mausteita, se varmaan tekee hyvän ruoan tekemisestä aina vähän haasteellisempaa, siks mätetäänkin jotain lihaa ja pekonia kun ei osata ruokaa valmistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku lihansyöjä selittää minulle että mikä siinä kismittää kun joku ei sitä lihaa tahdo syödä? Niinkun mikä siinä on niin kamalaa?
Harva se päivä joku kasvissyöjä tai muu vegaani on valittamassa lihansyönnistä ja mainostamassa jotain epäterveellisiä korvikkeita. Miksi vegaanit ovat niin aggressiivisiä?
>aggressiivisiä
:DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vihannesten, hedelmien ja juuresten syöminen on todella terveellistä, mutta jos oikeasti haluaa pysyä kunnossa, niin ilman lihaa menee hankalaksi.
Sitten on semmoinen juttu, että iän myötä naama rupeaa valahtamaan ja ilman lihaa se tapahtuu nopeammin.
Onko oma ulkonäkö tärkeämpi kuin eläinten hyvinvointi?
Miten moni teikäläinen käyttää vain meikkejä, joita ei ole testattu eläimillä?
Kaikki, kun ei EU:ssa saa myydä eläimillä testattua kosmetiikkaa.
Ja samaan aikaan kaikki lääkkeet testataan eläimillä. Sopii vegaaneille mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä idea, mutta soijarouhe maistuu pahvilta. Olen kokeillut vaikka mitä eri reseptejä ja maustamiskikkoja eikä siitä koskaan tule hyvänmakuista.
Oot paistanut kuivana öljyssä sipulin kanssa, lisännyt mausteet, kasvisliemen ja balsamicon ja paistanut kuivaksi ja tarkistanut suolan ja makujen tasapainon, ja silti et oo saanut hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku lihansyöjä selittää minulle että mikä siinä kismittää kun joku ei sitä lihaa tahdo syödä? Niinkun mikä siinä on niin kamalaa?
Tuomitseminen ja yököttely. Aivopesu ja käännytys. Pahempia kuin jehovat ja helluntailaiset yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot paistanut kuivana öljyssä sipulin kanssa, lisännyt mausteet, kasvisliemen ja balsamicon ja paistanut kuivaksi ja tarkistanut suolan ja makujen tasapainon, ja silti et oo saanut hyvää?
Tässä pätee vanha viisaus siitä, että paistaminen ei muuta perusolemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kriteerillä soija on terveellisempää kuin liha?
Soija itsessään, siis kokonaisena tai vaikka tofuna syötynä varmasti on terveellisempää. Yks terveyttäedistävimmiks todetuimpia kasveja, lisäks siitä puuttuu liha karsinogeenit ja mm. kova rasva.
Soijarouheeseen suhtautuisin vähän kyseenalaisemmin, sen verran pitkän prosessoinnin tuotos.
Väitteesi että, on tofuna varmasti terveellisempää....Ei vakuuta ketään. Yritä uudestaan faktalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vihannesten, hedelmien ja juuresten syöminen on todella terveellistä, mutta jos oikeasti haluaa pysyä kunnossa, niin ilman lihaa menee hankalaksi.
Sitten on semmoinen juttu, että iän myötä naama rupeaa valahtamaan ja ilman lihaa se tapahtuu nopeammin.
Onko oma ulkonäkö tärkeämpi kuin eläinten hyvinvointi?
Miten moni teikäläinen käyttää vain meikkejä, joita ei ole testattu eläimillä?
Kaikki, kun ei EU:ssa saa myydä eläimillä testattua kosmetiikkaa.
Jokainen ainesosa on taatusti testattu elukoilla, vaikka lopullinen tuote ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jasmiini riisiä
Tomaattimurskaa
Soijarouhetta
Jauhelihamaustetta
Näistä loihdin safkat veljelle ja sanoin että on jauhelihakastiketta ja riisiä. Söi hyvällä ruokahalulla eikä uskonut että oli soijarouhetta! Kävi kattomassa roskiksista löytyykö sieltä jauhelihapakettia mutta ei löytänyt. Ilme oli näkemisen arvoinen.😄
Saman tempun kun tekis näille lihansyöjä palstauleille niin varmaan tulis huuto ja itkuraivarit.
Vaikuttaa aika kämäseltä ruoalta t kasvissyöjä
Mutta keskivertosuomalaisen makuhermot nyt onkin tehty pahvista. Tuo sama jippo meni aikanaan myös ex-tyttöystävän pikkuveljelle läpi, ei siinäkään tainnut paljon tuota enempää ainesosia olla, oiskohan nyt sipulia kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa.
Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska se on luonnollista ja terveellistä ravintoa.
Se pierettää, mihin ei ole tottunut. Lihakin pierettää, jos et syö sitä pitkään aikaan ja sitten yhtäkkiä syöt. Toki jos tuntee yhtään suolistobakteerien toimintaa niin ymmärtää tämän. Tämä ei tietenkään tarkoita että siitä olisi haittaa, jos pierettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lihakaan ole hyvää ilman mausteita mutta eihän se lihansyöjä voi mitenkään ajatella että maku tulisi lihaan kasviksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soija itsessään, siis kokonaisena tai vaikka tofuna syötynä varmasti on terveellisempää. Yks terveyttäedistävimmiks todetuimpia kasveja, lisäks siitä puuttuu liha karsinogeenit ja mm. kova rasva.
Soijarouheeseen suhtautuisin vähän kyseenalaisemmin, sen verran pitkän prosessoinnin tuotos.
Väitteesi että, on tofuna varmasti terveellisempää....Ei vakuuta ketään. Yritä uudestaan faktalla.
Mikä ihmeen tofuna. Tulee oikeasti fiilis että keskiverto lihasyöjä täällä on joku aivovaurioinen varhaiseläkeläinen. Jutuissa ei mitään tolkkua ja väliin keksitään ihan uusia, omia sanoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pätee vanha viisaus siitä, että paistaminen ei muuta perusolemusta.
Eli et oo kokeillut?
Mä ajattelin pari vuotta sitten myös siirtyä soijarouheeseen..no ei siinä mutta jouduin päivystykseen kun tuli niin karmiva allerginen reaktio. Enää en siihen koske...
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin oli jo pari vastausta. Kuitu, tyydyttyneen rasvan vähäinen määrä jne.
Itsehän aloittaja on typerän aiheensa tänne kirjoittanut provosoidakseen.Joten lue että saat orkut.
Minä vaihdoin jauhelihan kumirouheeseen ja leivät pattinginpätkiin. Tulee halvemmaksi eikä tule omantunnontuskia.
Harva se päivä joku kasvissyöjä tai muu vegaani on valittamassa lihansyönnistä ja mainostamassa jotain epäterveellisiä korvikkeita. Miksi vegaanit ovat niin aggressiivisiä?