Yllätävän suuri on kokoomuksen kannatus😥
Kuka näihin luottaa ja uskoo? Ovatko suomen ja suomalaisten asialla ja millä tavalla? Lyhytnäköinen oman edun tavoittelu ei ole fiksua.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat tyhmiä. Muuta selitystä ei ole.
Miten olisi, jospa sinä vain et ymmärrä...
No, en ole tuo kenelle vastasit, mutta kaikki talouden mittarit ja faktat on negatiivisia ja itse ajattelen, että rationaalinen ihminen seuraa lukuja ja faktoja.
Mutta kerro ihmeessä sinä omista äänestyskriteereistäsi jos vaikka me muut voimme oppia sinulta?
Olin juuri perjantaina talousfoorumissa missä esiteltiin talouskäyriä, joista kyllä suurin osa oli positiivisia. Taitaa tuo sinun kuvitelmasi negatiivisista luvuista olla vain asennetta, mutta ei ihan oikea totuus todellisista luvuista.
Ja onhan näitä uutisoitu. Ei ole sinultakaan voinut jäädä huomaamatta, että suomalaisten säästöt ovat suuremmat kuin ikuisuuksiin. Ja että yritysten ja myös kuluttajien usko tulevaisuuteen on korkealla ja koko ajan kasvamaan päin. Ja niin edelleen.
Taidan äänestää seuraavaksi kokoomusta sen takia kun tulee demari kokoomus hallitus ja demarit haluavat nostaa kaiken verotusta intohimoisesti kunhan poliittinen eliittinen eliitti voi hyvin. Ainakin kokoomus yrittää hillitä pääomaverojen kiristystä vaikka ei taida onnistua tässä kun kokoomus on myös vasemmistolainen puolue. Ei ole valinnan varaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en ole tuo kenelle vastasit, mutta kaikki talouden mittarit ja faktat on negatiivisia ja itse ajattelen, että rationaalinen ihminen seuraa lukuja ja faktoja.
Mutta kerro ihmeessä sinä omista äänestyskriteereistäsi jos vaikka me muut voimme oppia sinulta?Olin juuri perjantaina talousfoorumissa missä esiteltiin talouskäyriä, joista kyllä suurin osa oli positiivisia. Taitaa tuo sinun kuvitelmasi negatiivisista luvuista olla vain asennetta, mutta ei ihan oikea totuus todellisista luvuista.
Ja onhan näitä uutisoitu. Ei ole sinultakaan voinut jäädä huomaamatta, että suomalaisten säästöt ovat suuremmat kuin ikuisuuksiin. Ja et
Ai, no kuulostaa kiinnostavalta talousfoorumilta tällainen, kerrotko tarkemmin missä foorumi oli ja kuka siellä oli puhumassa?
Olen maalla asuva, omalla autolla yksityisen sektorin töissä käyvä, lihaa syövä heteromies. Vasemmistolla ei ole minulle yhtään mitään annettavaa, ainoastaan maksajan rooli. Miksi siis äänestäisin sellaisia, joka tuottaa pelkkiä elinkustannusten nousuja meikäläisille?
Ennen suurta lamaa ja leikkausten vaikutusta tavisten elämään kannatus voi olla korkealla. Kun yleistukeen yhdistetään myös sairaspäiväraha,äitiysraha jne ihmiset voivat herätä mitä on tapahtunut.
Nämä muutokset Suomessa eroavat täysin muista Pohjoismaista.
Vierailija kirjoitti:
Kommunistin on vaikea ymmärtää, että on ihmisiä jotka haluavat tulla omillaan toimeen sen sijaan että varastaisivat muilta.
Kukaan Suomessa syntynyt ei ole tullut omillaan toimeen. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole piilomiljönääri mutta kuulun siihen eniten ansaitsevien kymmenyksen luokkaan. Äänestin kokoomusta viime vaaleissa. Nyt en tiedä vielä ensi vuodesta että ketä äänestän. Äänestit ketä tahansa niin omaa etuaan ne ajaa, ei se SDP tule näitä leikkauksia perumaan eikä Suomen tilanne heidän(kään) käsissä mitään ihmeparannusta tule tekemään.
Tuo on totta, taloustilanne on se mikä se on eikä kukaan saa meitä ylösnostettua tämän tuhon jäljiltä kovin helposti. Ja äänestäminen on nykyään erittäin vaikeaa koska yksikään puolue ei aja just niitä asioita mitä itse kannatan, jokaisessa jotain mitä en hyväksy.
Vihervassuista tulee mieleen pikkulapsi, joka haluaa yhtä sun toista kivaa, ja tietää isukin ja äiteen maksavan kyllä, kunhan vain osaa pyytää oikealla tavalla. Mistä ja miten raha vanhemmille tulee, ei kiinnosta pikkulasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen maalla asuva, omalla autolla yksityisen sektorin töissä käyvä, lihaa syövä heteromies. Vasemmistolla ei ole minulle yhtään mitään annettavaa, ainoastaan maksajan rooli. Miksi siis äänestäisin sellaisia, joka tuottaa pelkkiä elinkustannusten nousuja meikäläisille?
Vaikka siksi että saat ajella sillä autollasi ilmaisella tiellä. Tai siksi että sinulla on siellä maalla sähköt jonka käytöstä sinulla on toistaiseksi varaa maksaa. Siksi että sinulla on puhdasta juomavettä etkä joudu ostamaan pullotettua vettä.
KOOKOMUKSEN PASKOJA EI TARVISE ÄÄNESTTÄÄ EIKÄ MYÖSKÄÄ PERSUJA...NÄMÄ 2 AJOIVAT SUOMEN ELIN TASON NIIN ALAS KUIN VAAN PYSTYY SINNE 90 LUVUN LAMAAN !!!!!!!
Vihervasemmisto on käsi toisten taskuilla koko ajan. Ei tässä maassa ole kertakaikkiaan ole varaa olla koko maapallon sosiaalitoimisto. Plus vihervassarit kaiken aikaa keksivät uusia rajoitteita ja säännöksiä haittaamaan yritystoimintaa ja keskiluokan elämää
Ettekö vihervassarit ymmärrä mistä se raha tulee yhteiskuntaan ? Vain ja ainoastaan yritystoiminnasta ja viennistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siksi että saat ajella sillä autollasi ilmaisella tiellä. Tai siksi että sinulla on siellä maalla sähköt jonka käytöstä sinulla on toistaiseksi varaa maksaa. Siksi että sinulla on puhdasta juomavettä etkä joudu ostamaan pullotettua vettä.
Et sitten keksinyt mitään euroaikana tullutta vasemmiston ajamaa asiaa. Minä elän nykypäivässä, ei auta muistella mitään 1920-luvun "solisalirattia" ja sen saavutuksia. Eli koitas nyt keksiä että miten 2020-luvun vasemmisto kohentaa työläisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kerro ihmeessä sinä omista äänestyskriteereistäsi jos vaikka me muut voimme oppia sinulta?Olin juuri perjantaina talousfoorumissa missä esiteltiin talouskäyriä, joista kyllä suurin osa oli positiivisia. Taitaa tuo sinun kuvitelmasi negatiivisista luvuista olla vain asennetta, mutta ei ihan oikea totuus todellisista luvuista.
Ja onhan näitä uutisoitu. Ei ole sinultakaan voinut jäädä huomaamatta, että suomalaisten säästöt ovat suuremmat kuin ikuisuuksiin. Ja et
Onko pelkkää asennetta Euroopan korkein työttömyys, valtion ennätysvelkaantuminen, tarkkikselle joutuminen, luottoluokituksen lasku, BKTn lasku, sosiaalimenojen kasvu yms?
Ja siis säästäjä suomalaisilla on, mutta kulutusta heikentää tuntematon jarru. Ja siis minkä tilaston perusteella kuluttajien luottamus on ennätystasolla?
Perusvassarin mielestä talouskasvu syntyy velkarahalla ja niin voi joskus ollakin, mutta tämän maan tapauksessa eli syömävelkana ottaminen on sama kuin kusisi housuihin pakkasella. Jollekin sossupummille turhan rahan jakaminen on lisäkulu, eikä mikään investointi.
Muutenkin hallituksen kuviteltu suuri merkitys talouskasvun luomiseen parin hassun vuoden aikana yli ulkoisten tekijöiden on vähän hölmöläisten logiikkaa. Mielummin kestäviä uudistuksia rakenteisiin kuin housuun kusemista intervalleina vähintään joka toisen hallituksen toimesta.
PASKIN PUOLUE SUOMEN HISTORIASSA ON PERSUT JA KOOKOMUS,JOS KEKKONEN ELÄISI NII PERSUJA EI OLISI EIKÄ MYÖSKÄÄN TOISTA VALEHTELEVAA PUOLUETTA KOKOOMUSTA...
Vierailija kirjoitti:
Perusvassarin mielestä talouskasvu syntyy velkarahalla ja niin voi joskus ollakin, mutta tämän maan tapauksessa eli syömävelkana ottaminen on sama kuin kusisi housuihin pakkasella. Jollekin sossupummille turhan rahan jakaminen on lisäkulu, eikä mikään investointi.
Muutenkin hallituksen kuviteltu suuri merkitys talouskasvun luomiseen parin hassun vuoden aikana yli ulkoisten tekijöiden on vähän hölmöläisten logiikkaa. Mielummin kestäviä uudistuksia rakenteisiin kuin housuun kusemista intervalleina vähintään joka toisen hallituksen toimesta.
No, vvm stä myönnettiin itsekin il:n haastattelussa että kaikki arviot ovat menneet tähän mennessä pieleen, joten en pidätä hengitystäni, että tässä olisi jotain suurempaa logiikkaa taustalla.
Ja vtv oli laskelmissaan sitä mieltä, että hallituksen toimet ovat heikentäneet talouskasvua.
Vierailija kirjoitti:
voivoi kun ne ihan samat maksut sulla on istuu siellä mikä tahansa puolue päävastuunkantajana. Siitä et pääse yhtään mihinkään. Niin se vaan on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vvm stä myönnettiin itsekin il:n haastattelussa että kaikki arviot ovat menneet tähän mennessä pieleen, joten en pidätä hengitystäni, että tässä olisi jotain suurempaa logiikkaa taustalla.
Ja vtv oli laskelmissaan sitä mieltä, että hallituksen toimet ovat heikentäneet talouskasvua.
Niin siinä on varmaan eroja ennustetaanko lyhyellä, keskipitkällä vai pitkällä aikavälillä. Lapsikin tajuaa, että lainarahan pumppaaminen talouteen nostaa hetkellisesti kulutusta ja siten luo kasvua.
Nro 99: "Onko pelkkää asennetta Euroopan korkein työttömyys, valtion ennätysvelkaantuminen, tarkkikselle joutuminen, luottoluokituksen lasku, BKTn lasku, sosiaalimenojen kasvu yms?
Ja siis säästäjä suomalaisilla on, mutta kulutusta heikentää tuntematon jarru. Ja siis minkä tilaston perusteella kuluttajien luottamus on ennätystasolla? "
Voisihan tuon asian kääntää niinkinpäin, että ihan liian pitkään suomalaisten kulutus on ollut erilaisten tukien varassa. Kansalaisilla on siis ollut varaa kuluttaa kaikkeen turhaan ja tarpeettomaankin, joten kansantalouden kannalta ei ole ollut väliä, saadaanko tänne rahaa muualta maailmasta eli viennin kautta vai pestäänkö vaan vuorotellen toistemme pyykkejä ja keitellään toisillemme kahvia. Jos on totuttu "tili tuli, tili meni" -elämään ja luotettu siihen, että jos sairastuu tms, niin yhteiskunta elättää sen jälkeen, niin onhan tämä muutos nyt aika erikoinen. Siis että pitää sen työssäkäyvänkin laittaa kukkaronnyörit tiukalle ja säästää pahan päivän varalle. Luonnollisesti tästä seuraa, että ihan kaikkea kivaa ja hauskaa ei enää elämiseen tarvitakaan ja konkurssien ja työttömyyden määrä kasvaa. Mä olen jo sen verran vanha, ettei mun vanhemmilleni olisi tullut mieleenkään maksaa yhdestä kahvkupillisesta (jonka joku muu on keittänyt) kokonaisen kahvipaketin hintaa. Tai että takki olisi heitetty roskiin sen takia, että yksi nappi on irronnut, ja ostettu sitten uusi takki. Kuulun vielä sukupolveen, jolle säästäminen on ollut hyve ja tuhlaaminen pahe. Ja ei, en ole Kokoomuksen kannattaja vaan poliittisesti sitoutumaton, mutta ymmärrän tuon Kokoomuksen näkemyksen, että itsekin pitäisi ennakoida omaa elämäänsä eikä vetää kaikkea vaan tico tico.
Ennen kuin kysyttiinkään, Tuppurainen kertoi ettei tiennyt ahdisteluista mitään.