Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätävän suuri on kokoomuksen kannatus😥

Vierailija
25.01.2026 |

Kuka näihin luottaa ja uskoo? Ovatko suomen ja suomalaisten asialla ja millä tavalla? Lyhytnäköinen oman edun tavoittelu ei ole fiksua.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Euroopan korkein alv, korkeimmat ansiotuloverot, korkein julkisen sektorin osuus. Mutta silti halutaan vielä verottaa enemmän. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset eivät kuluta.

Vierailija
162/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat ainoita joiden politiikka perustuu tosiasioihin eikä mihinkään haihatteluun.

"100 000 uutta työpaikkaa!" T. Arto Satonen 

Paitsi että tulikin lisää työttömiä 😂 ei taida olla Kokoomuksessa talousosaajia

Satosen oli tarkoitus sanoa 100 000 uutta työtöntä, meni vaan sanat hieman sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on Euroopan korkein alv, korkeimmat ansiotuloverot, korkein julkisen sektorin osuus. Mutta silti halutaan vielä verottaa enemmän. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset eivät kuluta.

Julkinen sektori on paisunut liian suureksi. Sen pienentäminen on äärettömän vaikeaa mille tahansa hallitukselle. Vasemmisto ei halua edes miettiä sellaista, oikeisto sentään yrittää. On ihan sama mistä nurkasta yrittää vähentää, niin aina astuu jonkun varpaille ja löytyy vastustusta. Juustohöylä ei yleensä ole hyvä vaihtoehto, mutta käytännön syistä se on yleensä helpoin. Korkeita veroja on pakko kerätä, jos julkinen sektori on iso, koska rahoitus tulee verovaroista. Jos halutaan pienentää veroja, pitää joko pienentää julkista sektoria tai saada aikaan merkittävää talouskasvua etenkin vientiin. On hyvä yrittää molempia. Siksi kannattaa äänestää Kokoomusta jatkossakin.

Vierailija
164/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus jatkaa uudistuksia:

"Määräaikaisen työsopimuksen voisi tehdä ilman perusteltua syytä enintään vuodeksi.

Takaisinottovelvollisuus koskisi työnanajia, joiden palveluksessa on vähintään 50 työntekijää."

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/hallitus-esittaa-lisaa-joustavuutta…

Vierailija
165/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus jatkaa uudistuksia:

"Määräaikaisen työsopimuksen voisi tehdä ilman perusteltua syytä enintään vuodeksi.

Takaisinottovelvollisuus koskisi työnanajia, joiden palveluksessa on vähintään 50 työntekijää."

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/hallitus-esittaa-lisaa-joustavuutta…

Hyvä hallitus

Vierailija
166/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paperilla varmasti kokoomuksen ihannekannattaja: omistusasuja, yrittäjä, sähköautoilija ja saan pääomatulojakin. Silti olen aina äänestänyt demareita. En halua mitään luokkayhteiskuntaa, vaan haluan että heikommista pidetään huolta. Maksan veroja mielelläni, niillä veroilla olen aikoinaan kouluttautunut, saanut lapsilisää ja elatustukea lapsistani, jotka nyt vastaavasti saavat opintorahaa kun opiskelevat. En ymmärrä, miten kukaan voittaa siinä, että kaikkein heikoimmilta karsitaan tai heidän elämästään tehdään vaikeaa. Ennemmin pitäisi keskittyä siihen, että he jotka kykenevät, tekevät kaikkensa että yhteiskuntamme pystyy helposti kannattelemaan myös heikompiaan. 

Vierailija
167/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paperilla varmasti kokoomuksen ihannekannattaja: omistusasuja, yrittäjä, sähköautoilija ja saan pääomatulojakin. Silti olen aina äänestänyt demareita. En halua mitään luokkayhteiskuntaa, vaan haluan että heikommista pidetään huolta. Maksan veroja mielelläni, niillä veroilla olen aikoinaan kouluttautunut, saanut lapsilisää ja elatustukea lapsistani, jotka nyt vastaavasti saavat opintorahaa kun opiskelevat. En ymmärrä, miten kukaan voittaa siinä, että kaikkein heikoimmilta karsitaan tai heidän elämästään tehdään vaikeaa. Ennemmin pitäisi keskittyä siihen, että he jotka kykenevät, tekevät kaikkensa että yhteiskuntamme pystyy helposti kannattelemaan myös heikompiaan. 

Meillä on varmasti hyvin erilainen ymmärrys siitä mitä on luokkayhteiskunta, kun sinä varsin keskiluokkaisena katsot vastustavasi sitä. En myöskään ymmärrä miten luokkayhteiskunta ja sosiaaliturva olisivat jotenkin toisiaan poissulkevia. Meillä Suomessa on tupattu ajattelemaan, että hyvinvointivaltio on koko kansan yhteinen projekti. Se mistä sitten keskustellaan ja ollaan erimielisiä on se miten laaja sen hyvinvotintivaltion tulee olla ja mikä on kansalaisen oma vastuu ja omat velvollisuudet. Lisäksi voimme olla eri mielisiä miten kattavaan meillä on rahaa ja mistä leikataan, jos jostain on leikattava. Olen esimerkiksi itse työni vuoksi käynyt monissa perheissä, joissa on esim. asumistuen muutokset vaikuttaneet siten, että on jouduttu muuttamaan halvempaan. Ihan kivoja, hyvin varusteltuja perheasuntoja ne halvemmatkin ovat olleet. Ei ole yhteiskunta vaatinut muuttamista sillan alle tai murjuihin. Kuitenkin on onnistuttu säästämään veronmaksajien rahaa ja ottaa vähemmän velkaa. Mitä pahaa tällaisessa politiikassa on?

Vierailija
168/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kokoomuslaiset ajattelevat samalla tavalla, että kaikista täytyy pitää huoli. Keinot vain ovat parempia kuin demareilla.

Vierailija
169/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on per seestä

Vierailija
170/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks sähköautoilija ois Kokoomuksen ihannekannattaja, ku amerikanrauta V8sista Suomen valtio sais enemmän verotuloja?

Ja toisekseen yrittäjä joka äänestää demareita äänestää omaa etuaan vastaan. Se sun yritys ei varmaan työllistä ketään tai tuota ees voittoa.

Vierailija
171/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta huonosti koulutettua, pienituloista ja umpivelkaantunutta yrittäjää/duunaria jotka äänestävöt kokoomusta. Itse olen korkeasti koulutettu, hyvin toimeen tuleva ja äänestän vasemmistoa.

Täytyy ihmetellä, että jotkut hoitajatkin ovat äänestäneet kokoomusta. Hehän ovat just niitä pienipalkkaisia, joille Kokoomus haluaisi vieläkin pienemmän palkan.

Vierailija
172/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta huonosti koulutettua, pienituloista ja umpivelkaantunutta yrittäjää/duunaria jotka äänestävöt kokoomusta. Itse olen korkeasti koulutettu, hyvin toimeen tuleva ja äänestän vasemmistoa.

Täytyy ihmetellä, että jotkut hoitajatkin ovat äänestäneet kokoomusta. Hehän ovat just niitä pienipalkkaisia, joille Kokoomus haluaisi vieläkin pienemmän palkan.

Vielä ihmeellisempää ois insinööri joka äänestäis demareita. 

Vierailija
173/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset."

www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…

Vierailija
174/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää demarien kannatus, eikö ihmiset muista mitä polttoaineet, sähkö ja kulutustavarat maksoi edellisen hallituksen aikana ?

Luuleeko jotkut oikeasti että oikeisto tuo edullisuutta elämään? Ne myy kaiken ulkomaisille ja suomalainen kuluttaja maksaa kaikessa enemmän. 

Miten Caruna?  Kyllä siellä demaritkin oli päsmärinä.

Vierailija
175/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minä tässä juuri mietin, että vieläkö antaa kokoomukselle mahdollisuuden vai onko äänestettävä persuja.

Kepu pettää aina ja siitä vasemmalle ei ole yhtään maan tulevaisuuden kannalta hyvää vaihtoehtoa.

Vierailija
176/176 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori on paisunut liian suureksi. Sen pienentäminen on äärettömän vaikeaa mille tahansa hallitukselle. Vasemmisto ei halua edes miettiä sellaista, oikeisto sentään yrittää. On ihan sama mistä nurkasta yrittää vähentää, niin aina astuu jonkun varpaille ja löytyy vastustusta. Juustohöylä ei yleensä ole hyvä vaihtoehto, mutta käytännön syistä se on yleensä helpoin. Korkeita veroja on pakko kerätä, jos julkinen sektori on iso, koska rahoitus tulee verovaroista. Jos halutaan pienentää veroja, pitää joko pienentää julkista sektoria tai saada aikaan merkittävää talouskasvua etenkin vientiin. On hyvä yrittää molempia. Siksi kannattaa äänestää Kokoomusta jatkossakin.

Noinhan se valtiontalous toimii. Jos maltettaisiin luopua niistä ei välttämättömistä palveluista niin säästettäisiin rahaa. Jos myös kehittäisiin sote-puolen toimintatapoja ja työkaluja, voitaisiin siellä palvelutaso nousta samalla henkilökunnalla. Pikkuhiljaa olisikin varaa laskea veroja, jolloin ihmisille jäisi enemmän käteen ilman palkankorotustakin eli kotimainen kysyntä paranisi. Pienenä pysyvät palkankorotukset parantaisivat pikkuhiljaa vientiyritysten kilpailukykyä ja kappas kun alkaisi työllisyyskin paranemaan. Jos vielä edelleenkin maltettaisiin olla lisäämättä niitä ei niin tärkeitä palveluja, niin jäisi rahaa jo joko uusiin veronalennuksiin tai valtiovelan pienentämiseen. Mutta kun mistää ei saa karsia eikä julkisella mitään muuttaa kun aina on tehty näin.