Mitä vidun pelleilyä tuo Eero Heinäluoman 2vkon kokeilu elää äitiyspäivä rahalla.
Kuka vaan voi elää 2vko kun tietää että se loppuu siihen. Naurettavaa pelleilyä. Ai sitten kun herra pystyy siihen 2vkon ajan pystyy muutkin perheet kuukausien ajan??
Kommentit (10)
Onhan sillä jo aiemmin hankittu kämpät, autot, vaatteet ja muut. Eli aivan kuten ap sanoi, niin kuka vain voi olla 2 viikkoa ostamatta mitään muuta kuin ruuan, ja siinäkin vähän katsoa mitä ostaa.
Mutta tietysti kun on tottunut niin paljon enempään, niin onhan tuossakin varmasti yrittämistä. Vaan turha kuitenkaan tulla sen jälkeen sanomaan, että tietäisi mitä se muilla on.
ja irvokasta, suorastaan pilkkaa pienituloisia kohtaan!!!!!
Hienoa että pitää lupauksensa ja koklaa.
MUTTA jos perheellinen ihminen yksisteen koklaa ja perhe jätetään ulkopuolelle, niin ei se minusta tunnu oikealle (vrt on paljon perheitä joissa koko perheen pitää tulla toimeen alle tuon 13e päivää kohti).
Joskus kaikkien kannattaa kokeilla minkalaista on tulla toimeen vähällä rahalla. Sitä yllättyy ja näkee elämää eri tavalla.
-
Siis oikeesti jos 13e käyttää vaan itseensä päivän aikana ja sillä todistaa 2 viikkoa pärjäävänsä samalla summalla kuin muut pienituloiset tai tukien varassa elävät KOKO PERHEET, niin tuo on aika paksua ja varsinkin kun sen JULKISUUDESSA kertoo.
ELi mä en oo vielä perehtynyt tuohon muuten kuin AV:n kautta, mut mitä toi 13e pitää sisällään EEROLLE? Ja jos on PERHEITÄ joissa MAKSIMISSAAN yhteensä koko perheelle jää alle alle tuo 13e päivää kohti niin mitä se pitää sisällään(vaipat, laskut yms?!)?
Vaipat, vaatteet, yms. tarvikkeet - vaikka ostaisi halpaa/käytettyä niin kyllä niihin rahaa uppoaa.
Silloin joutuu inimille. Kummallista valittamista.
työttömyys tms. EI elämä ole aina niin mustavalkoista.
sinä vuonna mistä äitiyspäiväraha määräytyi. Tulot tuona vuonna n. 800 euroa/kk (mieheni oli jo työelämässä mutta pärjättiin näin, vaikka minun tuloni näin vähäiset). Jouduin minimirahalle, koska olin saanut kyseisenä vuonna opintotukea ja siis työstä saatavat tulot olivat vaan n. 400 eur/kk.
Että ei siitä minimirahasta niin vaan aina työtä tekemällä pääse...
yritäppä sellaista niillä rahoilla hankkia kun vanha menee rikki. Tai vielä hirveämpää on se kuitti rumba kun lsairastuu ja yhtäkkiä pitää sossuun selittää kaikki perheen menot, jotta saadaan lääkärikäynnit ja hoidot maksettua.