Ota perheeseesi huostaanotettu lapsi, ryhdy sijaisvanhemaksi!!!!!
Luin tässä yhdestä lehdestä, että Suomessa on hirmuinen pula yli 6v huostaanotettujen perhehoidosta.
Helsingin perhehoito 09 3104 3595 ja Helsingin sivuilta.
Itse tekisi niin mieli ottaa, mutta vielä ei ole sen aika/mahdollisuus. Vähintä mitä voin tehdä, on mainostaa täällä.
t. ap
Kommentit (53)
ei minusta olisi, ei kyllä yhtään kiinnosta.
Lapselle on parempi että hätätilanteissa ne vietäisiin väliaikasesti perheeseen kuin laitokseen. Ehtona on että toinen vanhemmista on kotona. Lapsi voitaisiin ilmeisesti tuoda mihin aikaan päivästä vain.
Missä ihmeen piireissä liikut,että moni TUTTU lapsi huostaanotettu?
Eivät ne välttämättä hankalia ole, kuten joku väitti. Höpö höpö. Monet arkoja ja ujoja kuin mitkä!
-ap
Vierailija:
Lapselle on parempi että hätätilanteissa ne vietäisiin väliaikasesti perheeseen kuin laitokseen. Ehtona on että toinen vanhemmista on kotona. Lapsi voitaisiin ilmeisesti tuoda mihin aikaan päivästä vain.
Vierailija:
Pelkästään lasten kanssa toimeentulo ei riitä. Tärkeää muistaa, että huostaan vastaanottaja on lapselle " uusioperhe" .
huomionsa muualta ->> hyvä esimerkki oli esim Heinon pariskunnan murhaajat! Tietty on sitten niitä moniongelmaisia perheitä, joissa on asiat niin sekaisin, että lapsi joudutaan huostaanottamaan aika selvästi. Ystävä/kaveripiiri on hyvin laaja ja monenlaista kulkijaa mahtuu joukkoon.
Vierailija:
Hei, mikä toi päivystysperhe on, koskaan edes kuullut moista. Onko siitä jotain asiallista nettisivua tms olemassa?
Mutta rukoilen, että jokaiselle lapselle löytyisi turvallinen koti.
Niin kuin esim. nämä useat huostaanotetut lapset. Mä en tunne ketään huostaanotettua lasta, vaikka mulla on sentään kavereita ja iso suku.
Aika iso kynnys meilläkin on isomman lapsen ottamiseen. Ongelmat saattaa olla niin isoja, ettemme ehkä selviäisi enää ihan maalaisjärjellä.
ja kyllä se täällä rukoilu voi auttaakin niitä lapsia. katsos kun joku saattaakin innostua ajatuksesta ja alkaa auttamaan.
Kunhan nyt ajattelin, että täällä joku kiinnostuisi, mutta ivailuksihan tämä Taas kerran menee.
t. ap
Mä todellakin pahoittelen, että torpedoin tätä keskustelua.
Mulla on aina paha päivä, kun joku alkaa liittämään pyytettäämään lasten auttamiseen mitään uskontoon viittaavaa. Esimerkiksi, jos kyseiselle henkilölle sijoitettaisiin lapsi, niin hän tuputtaisi uskonsa myös tälle lapselle. Mun puolesta ihmiset uskokoon ihan mihin vaan, mutta pitäkööt uskonsa itsellään. Vai miten ajattelisitte, jos omat lapsenne syystä toi toisesta sijoitettaisiin muslimiperheeseen? Olisiko mielestänne ok, että lapsenne kasvatettaisiinkin mielestänne väärää jumalaa kunnioittavaksi.
Juttu oli aika pieni eikä kovin informatiivinen mutta otsikko oli Mahtuisiko perheeseesi lapsi silloin tälöin? ja alkoi näin " Voisiko perheesi ottaa krisitilanteessa olevan lapsen kotiinne lyhyellä varoitusajalla tai ryhtyä lapsen pidempiaikaiseksi sijaisperheeksi?" Ideaparkissa alkaa nyt klo 10 infotilaisuus. Lisätietoja antaa Matti Virtanen 0500 628338 ja johtava sosiaalityöntekijä Tiia Perämaa 050 330 7637.
t.5
ootpa " herkkis" - mua taas ei vaikuta suuntaan tai toiseen vaikka täälä puhuttas mitä mikä on vastoin mun omia juttuja siltähän et missään voi välttyä ettei puhuttas jostain mistä sä et tykkää,et oo vaan pahalla päällä tääki päivä
joten itsellä ei siihen vielä mahdollsiuutta kun nuorin on 3. Meinaan olen soittannu ja kysynyt.
Kiinnostusta olisi ja iso asunto, mutta taloudellisesti ei mahdollista jäädä kotiin.
meillä on ollut omat ongelmamme, koska perheessä kehitysvammainen lapsi.
lisäksi lapselle pitää antaa oma huone. mikä varmasti nostaa kynnystä ottaa huastaanotettu lapsi.
pitää pystyä olla tekemisissä sossun tätejen kanssa. minusta heillä paljon asenne vikaa ja heidän työ on tehnyt heistä tietynlaisia.
itse uskon, että jos meillä olisi haustaanotettu lapsi, niin hän viihtyisi tosi hyvin meillä.
Mutta nyt oma biologinen perhe ensin. Haaveena se on kuitenkin ollut useita vuosia, ehkä sitten kun omat lapset ovat isompia ja itselläkin ikää ja elämänkokemusta karttunut enemmän. Moni tuttu lapsi on huostaanotettu ja sitä kautta kuviot tulleet tutuiksi ja halu auttaa lapsia on mulla kova.