Ei saatana! Monia tämän kuun alussa palveluksensa aloittaneita varusmiehiä on tullut jo kotiin!
Sitä se on, kun äiti ja isä ovat kullannuppunsa koko hänen elämänsä ajan passanneet pilolle! Ei olla koskaan vaadittu mitään, vaan kaikki on tehty valmiiksi, niin ei sitten pärjätä tuollaisessa armeijaympäristössä.
Kommentit (174)
Meillä on tiimissä kahdeksan n. 25-50 vuotiasta miestä. Näistä neljä (kaikki yli 45-vuotiaita) on suorittaneet armeijan. Kaikki vapautetut ja sivarit on näitä nuoria. Olen monesti katsonut näitä vapautettuja, joilla ei vaikuta olevan mitään psyykkisiä tai fyysisiä ongelmia ja olen sitä vähän ihmetellyt. Ilmeisesti kriteerit tosiaan on löystyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset nuoret miehet ovat laiskoja vetelyksiä ja vätyksiä joilla huono fyysinen kunto. Okei, yleistys, mutta ennen oli miehet rautaa, nykyisin lähinnä vain naiset.
Mihin tuo väite perustuu???? Naisille asepalvelus on vapaaehtoista, ja silti naisiakin on aina keskeyttäjien joukossa..
Eduskunnassa on parasta aikaa perujen SIVAREITA : HALLA-AHO, KESKISARJA, TYNKKYNEN,, ROKAINEN🤭 🤭.🤭.🤭,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä maassa on yleinen asevelvollisuus vaikka Nato maissa ei ole?
Millä Nato-maalla on pisin yhteinen maaraja Venäjän kanssa? Suomen puolustus on aina perustunut itsenäiseen uskottavaan kykyyn puolustaa maata kaikissa olosuhteissa jo kauan ennen Natoon liittymistä.
Määrittele "uskottava". Ainakin minun mielestä Suomen puolustus on Venäjää vastaan uskottava vain suomalaisten uhoajien omissa puheissa. Ukraina on paljon Suomea isompi maa ja silti se kykenee puolustautumaan vain muiden tuella. Eikä pysty työntämään hyökkäjää takaisin omilta alueiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tiimissä kahdeksan n. 25-50 vuotiasta miestä. Näistä neljä (kaikki yli 45-vuotiaita) on suorittaneet armeijan. Kaikki vapautetut ja sivarit on näitä nuoria. Olen monesti katsonut näitä vapautettuja, joilla ei vaikuta olevan mitään psyykkisiä tai fyysisiä ongelmia ja olen sitä vähän ihmetellyt. Ilmeisesti kriteerit tosiaan on löystyneet.
Elämme 2020-lukua, jos et ole sattunut vielä huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nynnyjä samoin kuin sivarit..
Persujen KESKISARJA TULI VIIKONPÄÄSTÄ. MAITOJUNALLA KOTIIN ÄIDIN. HEMOIHIN...ITSE KERTOI SAANEEN HULLUNPAPERIT . 🤭
Pitää ymmärtää. Eihän siellä ole äitiä tarjoilemassa aamupalaa vuoteeseen. Suomen nuoret miehet tuommoinen lamaannuttaa.
Hävettää nuo penskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme 2020-lukua, jos et ole sattunut vielä huomaamaan.
Valitettavasti tämä on tullut huomattua. Nuorisosta ei ole mihinkään. Olisipa vuosi 1991..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nynnyjä samoin kuin sivarit..
Persujen KESKISARJA TULI VIIKONPÄÄSTÄ. MAITOJUNALLA KOTIIN ÄIDIN. HEMOIHIN...ITSE KERTOI SAANEEN HULLUNPAPERIT . 🤭
Liekki tarvinnut paljon teeskennellä......🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään eroa 70, 80 tai 90 luvulle. Miksi luulet asian jotenkin muuttuneen tms?
Onneksi ole syntynyt naissukupuoleen, en ikinä suostuisi armeijaan.
Mutta silti vaadit, että sinua puolustetaan tarvittaessa asein ja moni mies menettää siinä henkensä? Häpeä, jos edes osaat hävetä julkeuttasi ja typeryyttäsi.
Maailmaa pyörittävät typerät ukkelit, joilla ei ole muuta tekemistä kuin pyssyleikkien suunnitteleminen. Tässä se taas on nähty, ettei miehistä ole henkisesti terveeseen johtamistapaan. Sekoavat päästä. Muuta ei ole päässä kuin tissit ja sotiminen.
Olen nainen ja mielestäni miehen pitää käydä armeija, ellei ole fyysistä estettä.
Kiitos ja anteeksi.
N30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pian sota tulee monelle rajan pinnassa asuvalle ihan kotiovelle.
Tai sitten se tulee ihan ensimmäiseksi Pasilaan ja Senaatintorille.
toisenmaailman sodan aikaan oli ajatus että kun pääkaupunki vallataan niin koko valtio on miehitetty. Ei enää.
Ei tarvitse vallata: riittää, että raunioittaa ohjuksilla ja drooneilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja mielestäni miehen pitää käydä armeija, ellei ole fyysistä estettä.
Kiitos ja anteeksi.
N30.
Olen mies ja mielestäni naisen paikka on keittiössä ja makuuhuoneessa. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ymmärtää. Eihän siellä ole äitiä tarjoilemassa aamupalaa vuoteeseen. Suomen nuoret miehet tuommoinen lamaannuttaa.
Hävettää nuo penskat.
Miksi?
Heikot karsitaan pois. Näin saadaan vahva armeija. Sota on rankka paikka ja sotaväki vaativa sen kestämiseksi.
Osa laitetaan ns. Kotiin kasvaan ja joutuu käymään myöhemmin. Ei kaikki vapautusta saa
Ja ne jotka menevät, heidän tahtimarssi on aivan kauheaa katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pian sota tulee monelle rajan pinnassa asuvalle ihan kotiovelle.
Tai sitten se tulee ihan ensimmäiseksi Pasilaan ja Senaatintorille.
toisenmaailman sodan aikaan oli ajatus että kun pääkaupunki vallataan niin koko valtio on miehitetty. Ei enää.
Ei tarvitse vallata: riittää, että raunioittaa ohjuksilla ja drooneilla.
Sellaista ei ole koskaan vielä nähty eikä taideta nähdäkään, jos nyt ei joku päätä jotain mikrovaltiota napata.
Eli siis vallatessa nyt kyllä on vaan ihan jalkaväellä.
Tässä ketjussa monet pilkkaavat varusmiespalveluksen keskeyttäneitä nuorukaisia. Joukossa on myös naisia, joita asevelvollisuus ei koske. Mitenhän se oma kantti kesti koronavuodet? Tämä palsta oli vuosikymmenen alussa täynnä itkua ja valitusta, kun piti olla tavallista enemmän kotona. Siis ihan vain kotona oman perheen kanssa; se oli monelle liikaa. Jos silloin muistutti sodista ja kriiseistä, sai vastaansa pilkkaryöpyn. Nyt varmaankin samat uhriutujat ovat niitä, jotka närkästyvät ja pilkkaavat niitä, jotka eivät vastaa heidän vanhentuneita mielikuviaan sukupuolirooleista. Mieluummin pitäisi keskustella siitä, miten huonosti sukupuolten välinen tasa-arvo todellisuudessa toteutuu Suomessa ja miten lujan puolustuksen asevelvollisuusarmeija todellisuudessa tarjoaa Suomelle. Eipä se kovin hyvin toimi Ukrainassa - sankarivainajia on kyllä saatu aikaiseksi tuhatmäärin, myös siviilipuolella.
Armeijassa oli pääasiassa huonoa ruokaa ja koulutus oli ala-arvoista. Arvostelin upseerien koulutusta koska sitä oli aika vähän. Enemmän siellä marssittiin jonossa. Jouduin kuulusteluun koska sanoin suoraan asioista kuten mitä hyötyä on makoilla poterossa 8 tuntia. Ampumista ei koulutettu juuri ollenkaan, sain 5 patia ampua tauluun ja siinä se. Metsässä jos oli leiri niin ei siellä kovin paljon harjoiteltu. Kaivettiin yks potero ja siinä maatiin monta tuntia.
No, liittyykö aloitukseen vai miten, mutta kerron kumminkin:
Meillä harjoiteltiin sitä, et tankki T-54 ajaa yli. Mulla tetsarin manttelipakka tarttui sen pohjalevyyn kiinni, alkoi "hiissaamaan" mua kohti telaketjua, katoin, et tuossa tuo t-ketju menee, kohta lähtee henki. Eipä lähtenyt. .... Lopulta kun päästiin "kotiin",, omaa tupaan, niin nuijin sen manttelipakan niin matalaksi kuin olla voi! :)
....
Samalla kertaa "saatiin kyytiä" saman T-54:n kannellla ("simuloitiin" panssarijääkäreitä, - heittimen asemanvaihto). Se oli rytkytystä - kuski vetäsi toisen telan kiinni ja tankki pyörähti tieristeyksessä 90 astetta. Konemies oli, päättelin.
....
Setävainaa teki tuon saman muuten maalla, traktorilla, lukitus irti, kaasua, traktori pyörähti lähes paikallaan.