Mitä leipää ostat melkein aina kaupasta?
Minä ostan vanhanaikaista ruisrealia. On parempaa kuin ne uudet realit.
Kommentit (44)
Meillä on aina Reissumies kotona😉
Itselleni ostan esim. siemennäkkäriä tai täysin kaurasta valmistettua leipää. Joskus myös Fazerin fodmap-leipää.
Lapset haluavat joko Pågenin viipaloituja paahtoleivän mallisia leipiä, yleensä limppu tai vehnäpaahto mutta muutkin menevät. Ruisleivistä haluavat Puikulaa tai tummaa Reissumiestä, tuoreena Ruispalatkin menee. En harmillisesti itse voi rukiita syödä, tykkäisin yllämainituista Uotilan limpusta tai ruis-Realista mutta vatsa menee sekaisin.
Patonkin ostan aina kauppareissulla.
Miksi mikään leipomo ei tee ruisranskanleipää.
Augustin ruisleipä silloin harvoin kun leipää ostan.
Viimeksi ostin Reissumiestä ja porkkanasämpylöitä.
Coopin vehnäpaahtista tai punalaputettuja.
Real. Toivon että joku muukin alkaisi valmistaa pehmeää kokojyvää. Ei kovia reunoja, joudun leikkaamaan ne pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mikään leipomo ei tee ruisranskanleipää.
Heitä itse uuniin se vehnäjauho ja vesivelli hiivoineen.. ja perään kippo ruisjauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Patonkin ostan aina kauppareissulla.
Kiva kun kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan Uotilan leipomon hiivatonta maalais-ruislimppua. Ravintoaineellisesti parasta mahdollista ruisleipää ja usein ostettaessa saattaa olla 10:nkin päivää käyttöaikaa. Sopii meille mainiosti.
Tämä ei ollut maksettu mainos. Eikä maksamatonkaan.
100 % ruista
Fazerin ruispuikuloita olen ostanut usean vuoden ajan, sitä ennen Reissumiestä.
Vierailija kirjoitti:
Real. Toivon että joku muukin alkaisi valmistaa pehmeää kokojyvää. Ei kovia reunoja, joudun leikkaamaan ne pois.
Miksi pois?
vaasan ohut herkku, ainoa ruisleipä joka ei tee vatsaani kipeäksi
100% kauraleipää. Mutta ihan paras herkkuleipä on cashew-karpalociabatta
Enimmäkseen Ohut herkku ruispaloja, Vaasan.
Paikallisen leipomon ruislimppua, Vaasan Koulunäkkiä, Oululainen Hapankorppuja, vaalean leivän ja sämpylät leivon itse.
En käsitä miksi tää mauton sekaleipä on niin suosittu. En osta ikinä.