Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva suomalainen nainen osaa olla naisellinen?

Vierailija
23.01.2026 |

Johtuuko koulusta vai naisellisen esimerkin puutteesta?

Kommentit (344)

Vierailija
261/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut naiset tulevat äärimmäisen kateelliseksi kauniista naisellisesta naisesta. Helpompi olla vaan tavallinen seinäkukka, jotta ei kiusata niin paljon. Nainen on naiselle susi.

Vierailija
262/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, ettei kiinnosta olla naisellinen! Kesällä ehkä, kun on mekkoa jne. En jaksa arjessa mitään ylimääräistä, lähinnä käytän urheiluvaatteita, töissä työvaatteet. Itsellä siis suurin syy on kiinnostuksen puute. Jos pitää valita salille meno tai kampaaja niin on kyllä helppo valinta. Tai ostaako uudet sukset vai mekkoja niin sama helppo vastaus. 😀

Tässä kysymykseen vastaus. Suomalainen nainen kuvittelee että naisellisuus vaatii paljon työtä/aikaa ja naisellisuutta on esim kampaajalla käynti😀. Kun naisellisuus ei oo veressä niin minkäs tiet. Tehdään saisit ja sit muututaan sukupuolittomiksi

Olen varma että sinulla on tätä mystistä "naisellisuutta" enemmän kuin meillä suomalaisilla naisilla. Joten mekko päälle ja peruukki päähän Pertsa ja lopeta se valittaminen ;) 

"mystinen" sen takia että tuntuu ettei palstamiehet oikein käsitä mitä tarkoittaa naisellisuus. Jokaisella oikealla naisella on oma naisellisuutensa eikä siihen vaikuta mitkään kaupasta ostetut tavarat kuten korkokengät tai huulipuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun esimerkiksi työpaikoilla muut naiset muuttuvat erityisen ilkeiksi, jos  yksi on pukeutumiseltaan ja olemukseltaan hyvin naisellinen. Eteneminen työyhteisössä muuttuu hyvin hankalaksi.

Onko noin sinun työpaikalla vai oletko itse saanut tuollaista kohtelua? Itse olen työurani aikana törmännyt vain yhteen naiseen, joka ei suostunut tekemään kaikkia työtehtäviä ja hän perusteli sitä sillä, että kynnet ei kestä tai vaatteet likaantuu. Kyse oli toimistotöistä ja kopiokoneen musteen vaihdosta 1980-luvulla.

Olen tehnyt ihan kaikki työtehtävät ja vähän päälle. En ole missään ns. suorittavassa työssä ja näin ollen kädet eivät likaannu tässä kellään.

Ja sitten taas meillä suorittavassa työssä laitetaan kaikki samanlaiset työvaatteet päälle, pukukaappiin jäävät niin mun kukkaprinttini ja liehuhelmani kuin naapurin treenivermeetkin. Kaikki selviydytään samoista tehtävistä, puhtain ja koruttomin käsin niin kauan kuin töissä ollaan. Pukkarilla en ole törmännyt kummempaan kuin perinteiseen ihmettelyyn, olenko menossa juhliin, ja sekin on jäänyt vuosien varrelle.  En ole, en pidä juhlista.

Vierailija
264/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteet vaatii kunnon vaatteet, hepenillä ei kauan heiluta.

Juhlat on eri asia ym kauppaa varten ei viitsi pöökätä, puhtaat vaatteet riittää.

Vierailija
265/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun esimerkiksi työpaikoilla muut naiset muuttuvat erityisen ilkeiksi, jos  yksi on pukeutumiseltaan ja olemukseltaan hyvin naisellinen. Eteneminen työyhteisössä muuttuu hyvin hankalaksi.

Onko noin sinun työpaikalla vai oletko itse saanut tuollaista kohtelua? Itse olen työurani aikana törmännyt vain yhteen naiseen, joka ei suostunut tekemään kaikkia työtehtäviä ja hän perusteli sitä sillä, että kynnet ei kestä tai vaatteet likaantuu. Kyse oli toimistotöistä ja kopiokoneen musteen vaihdosta 1980-luvulla.

Olen tehnyt ihan kaikki työtehtävät ja vähän päälle. En ole missään ns. suorittavassa työssä ja näin ollen kädet eivät likaannu tässä kellään.

No, perinteinen naisellinen nainen

Lässyn, lässyn, siis perinteinen naisellinen nainen, mikä tuo sitten lieneekään, tekeytyy tyhmäksi.

Vierailija
266/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaisen naisen esikuva on Justiina.

Vierailija
267/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1980-luvulla naiset käyttivät meikkiä ja mekkoja, miehet käyttivät violetteja pikkutakkeja ja kultakelloja.

Sekä miehillä että naisilla oli permanentti, takatukka ja olkatoppaukset. 

Niissä kulttuureissa, joissa naiset ovat ap:n tarkoittamalla tavalla "naisellisia"

a) myös miehet laittautuvat: merkkivaatteet ja kengät, ostetaan kalliita parfyymejä, parturissa käydään ja parta ajetaan, kaljut joutuvat menemään hiussiirreoperaatioon

b) miehet maksavat edustusvaimon vaatteet, meikit, silikonirinnat, kampaukset, ripsipidennykset, hieronnat, hemmottelut jne. Eivät nämä naiset käy töissä vaan heidän työnsä on näyttää kauniilta kun mies tulee töistä kotiin ja valmistautumiseen kuluu useita tunteja

Yök. 

Vierailija
268/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset eivät ymmärrä että vahva nainen voi olla myöskin naisellinen nainen. On tietysti helpompaa näytellä itsevarmaa ja miesmäistä

Juuri näin. 
Jos kysyt miksi naiset ei halua olla naisellisia niin vastaus on ettei tarvitse tai miksi pitäisi olla. Halutaan alleviivata että nykyään ei tarvitse miellyttää silmää vaan riittää kun on fiksu, itsenäinen ja vahva. Melkein kuin todistestellaan oikeaksi sitä vanhaa olettamaa että toiset naiset ovat ainoastaan kauniita tyhjäpäitä ja toiset sitten niitä viisaita ja fiksuja, joita ulkonäkö ei kiinnosta. Kuinka yllättävää olisi naisellinen tohtori, joka osaisi asiansa mutta miellyttäisi myös silmää? Ja nyt sitten joku tulee vastaamaan että miksi pitäisi tohtorin miellyttää silmää. 
Ja nainen olen itsekin kun joku sitä varmasti epäilee.

Vierailija
269/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, ettei kiinnosta olla naisellinen! Kesällä ehkä, kun on mekkoa jne. En jaksa arjessa mitään ylimääräistä, lähinnä käytän urheiluvaatteita, töissä työvaatteet. Itsellä siis suurin syy on kiinnostuksen puute. Jos pitää valita salille meno tai kampaaja niin on kyllä helppo valinta. Tai ostaako uudet sukset vai mekkoja niin sama helppo vastaus. 😀

Oletko harkinnut "korjaavasi" sukupuolesi?

Vierailija
270/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahansuovat pirttihirmut ulisevat aina eniten ilman asiallista keskustelua. Se siitä naisellisuudesta.

Vierailija
271/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko mies, joka ihmettelee, kun ei "saa" naista itselleen?

Vierailija
272/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää vastaukset, kertoo ett suurin osa vastaajista ei ole naisellisuutta nähnytkään. Pitsimekko?! Et voi yleistää ett pitsimekko olisi naisellisuuden merkki. Vaatteet ovat kyllä yksiosa sitä, mutta ne ovat sellaiset missä sinä viihdyt ja ovat myöskin samalla hyvännäköiset ja sopivan väriset sinulle. Naiselliset naiset ovat kiinnostuneita vaatteista, kengistä, hiuksista, meikeistä jne

Nämä asiat eivät tee naisesta pinnallista jos osaa valita hyvällä maulla ja viihtyy niissä ja on itsevarma. Kokonaisuutta voisi kutsua hyvinvoinniksi. Hyvännäköinen, iloinen kokonaisuus

t M62

Vierailija
273/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta miesten suosikki on kuiva kesän orava, eikö se näin mene.

Kropan pitää muistuttaa suurinpiirtein nuorta miestä, poikaa.

Ei kurveja,vaan kun vaate roikkuis hengarissa. 

Nälkää näynyt sinne päin ihanne ja luut paistaa.

Vierailija
274/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellisuus ei ole kiinni pitkistä hiuksista tai seksirytkyistä, vain reppana ukkeli ajattelee tällä tavalla. Voit olla naisellinen myös siilitukassa farkkuhaalarit päällä. 

Niin omasta mielestäsi.

Vierailija
275/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurveja pitää ehdottomasti olla - muttei läskiä!

Vierailija
276/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JEE, nämä edellytykset täyttyvät! Elimistössä ei ole  enää estrogeeniä kuin nimeksi. 

Vierailija
277/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni nainen osaa olla, mutta ei vain halua olla. 

Vierailija
278/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisen naisen esikuva on Justiina.

Mä väitän, että heikot miehet tekevät Justiinoita. Mulla oli nuorena muutama vuosi, kun hoidin lapsen ja työni lisäksi sairasta miestä, ja huomasin tuon justiinamaisuuden kehittyvän, koska olin yksin vastuussa kaikesta. Nyt kun meitä on taas kauan ollut kaksi vetämässä pulkkaa, on taas tilaa naisellisuudelle siinä mielessä kuin tämän keskustelun miehet sen ymmärtävät. 

Vierailija
279/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurveja pitää ehdottomasti olla - muttei läskiä!

Mikä ero on kurvilla ja läskillä? Jos naisella on suuret rinnat, pyöreä lantio ja muodokkaat reidet niin vartalossa on silloin suht paljon rasvaa. 

Vierailija
280/344 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajattelen 1900-luvun alun naista, joka teki 12-tuntisen työpäivän vaikkapa Finlaysonilla ja piti huolen perheestään. Mihin elämänvaiheeseen olisi mahtunut ap:n ihailema "naisellisuus". Voimme myös pohtia tilallisen vaimon tai tilattoman vaimon oletettua "naisellisutta".

Aatelissukuun syntyneistä nämä ap:n edellyttämät "naisellisuudet" hepenineen kaikkineen saattavat löytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi