Kuinka paljon 1,5v keskimäärin painaa?
Meidän sen ikäinen poika syö usein tosi pikku annoksia..Työntää suunnilleen muutaman lusikallisen jälkeen lautasen pois ja pyörittelee päätään. Viimeksi kun punnittiin niin jotain 11kg kieppeillä paino. Melko luiseva ja siro on poika ehkä siksikin kun niin hillittömän eloisa tapaus. Koko ajan liikkeessä. Esikoinen oli taas vauvana laiskempi ja rauhallinen ja söi kuin pikku possu! Oli huomattavasti rotevampi.
Onko tuo paino ok vai onko syytä huoleen?
Kommentit (10)
pituus: 79cm
paino: 10.525 kg
Poika on aika pienikokoinen verrattuna joihinkin samanikäisiin. Syömään vaan ei tahdo saada oikein. Itse olen myös tosi lyhyt ja olin pieni vauvana ja äidin puolen sukuni miehet myös lyhyitä ja " pieniä" . Johtuneeko vain geeneistä?
ap
Nyt 3-vuotiaana painoa on n. 11kg ja pituutta n. 90cm. Pieni, mutta pippurinen!
Tottakai vertaavat esikoiseen aina. Monet luulevat poikaa tytöksi usein kun sellaiset piirteet. Kyllä se hiukka herättää huolestusta kun poikien kuuluu kai yleisesti olla isompia kuin tyttöjen...pienenäkin. :/ Jotkut varmaan ajattelevat ettei poika saa tarpeeksi ruokaa kun sen tyyppisiä kommentteja joskus.
ap
Elikkä iso jötikkä oli kyllä. Söi innolla normaaleja annoksia alle vuoden iässä mutta nyt ei tahdo mennä samanmoiset annokset millään. :/ Hirveä vehtaaminen syömisen kanssa aina! Koskaan ei esikoisen kanssa ollut semmoista vaan söi halulla mitä annettiin.
ap
oli puolitoistavuotias 86cm/11kg tasan, hieman alle keskikäyrän painossa, mutta normaali.
Meillä tyttö painaa 12kg.