Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on niin vihamielinen suhtautuminen eksiin?

Vierailija
23.01.2026 |

Oon tässä useampia vauva.fi-keskusteluja lukeneena hämmästynyt siitä, miksi täällä on niin vihamielinen suhtautuminen eksiin? Nehän on ihmisiä siinä missä muutkin. Ja oikeastaan enemmän. Joskus olleet tai ehkä ovat vieläkin heitä, joita ootte rakastaneet/rakastatatte/välitätte edelleen. Miksi hyvien välien pitäminen on muka koskaan pahasta? Siis jos sille on aidot edellytykset. Koskaan ei voi tietää mitä siitä voi seurata tulevaisuudessa.  

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian toivossa. 

Vierailija
2/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että harvempi tänne tulee avautumaan toimivasta eksä-suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se olisi. 

Vierailija
4/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä muita ole kuin jotain lestadiolaisia impiä.

Vierailija
5/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia eksään pitäisi pitää mitään välejä, olettaen ettei yhteisiä lapsia tms asioita ole?

Välttyy paljon helpommin epämukavilta tilanteilta heidän uusien kumppaniensa kanssa.

Vierailija
6/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä muita ole kuin jotain lestadiolaisia impiä.

Hitsit, pitääkin ottaa yhteyttä johonkin uutistoimistoon koska olen silloin maailman uusi ihme Neisyt Maria! Olen raskaana.

Vierailija
7/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Yleensä avaudutaan niistä ongelmista, hyvä pointti 👍 Mutta vinkit muilta joissain keskusteluissa on aina tosi sellaisia että eksä on pahinta maailmassa. Siis miksi?!!? :D Eiköhän se kerro jotain joskus siitä kirjoittajastakin.

Vierailija
8/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammoilla on niin huonot ihmissuhdetaidot

Vierailija
9/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Yleensä avaudutaan niistä ongelmista, hyvä pointti 👍 Mutta vinkit muilta joissain keskusteluissa on aina tosi sellaisia että eksä on pahinta maailmassa. Siis miksi?!!? :D Eiköhän se kerro jotain joskus siitä kirjoittajastakin.

Riippuu kirjoittajasta. Jos on yksi hullu eksä niin se on ihan mahdollista. Jos kaikki eksät on hulluja niin silloin todennäköisesti syy löytyy tavalla tai toisella omasta peilistä.

Vierailija
10/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia eksään pitäisi pitää mitään välejä, olettaen ettei yhteisiä lapsia tms asioita ole?

Välttyy paljon helpommin epämukavilta tilanteilta heidän uusien kumppaniensa kanssa.

Miksi ei jos tulee hyvin juttuun? Onko sulla ystäviä liikaa?

Vierailija
11/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se olisi. 

Hyvin toimii kun ei ole tekemisissä. 

Harvoinpa tänne muutenkaan hyvin olevista asioista kirjoitellaan, paitsi Konala harhoistaan, joissa hän on milloin DI, milloin hopeakettu mutta todellisuudessa persaukinen, työtön perceli.

Vierailija
12/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löydän ystäviä onneksi sellaisista ihmisistä, joiden kanssa en ole pannut. Ei exät miksikään epämiellyttäviksi ihmisiksi sentään muutu, mutta en näe mitään syytä, miksi olisin exän ystävä. Se aiheuttaisi vain jatkuvaa tunnekuormaa ja todennäköisesti ongelmia uudessa suhteessa. 

Vierailija
13/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löydän ystäviä onneksi sellaisista ihmisistä, joiden kanssa en ole pannut. Ei exät miksikään epämiellyttäviksi ihmisiksi sentään muutu, mutta en näe mitään syytä, miksi olisin exän ystävä. Se aiheuttaisi vain jatkuvaa tunnekuormaa ja todennäköisesti ongelmia uudessa suhteessa. 

Niin, no jos oletetaan että kumpikaan ei ole uudessa suhteessa. Sitten toki eri asia jos on.

Vierailija
14/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se varmaan onkin, että se on ollut rakastettu ihminen jolloin loukatuksi tuleminen ja/tai välirikko on satuttanut erityisen paljon. 

Ei me, jotka ollaan hyvissä väleissä erottu suhtauduta exiin vihamielisesti. Tai ainakaan itse en suhtaudu.

Vierailija
15/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no jos oletetaan että kumpikaan ei ole uudessa suhteessa. Sitten toki eri asia jos on.

No vielä kauheampi vaihtoehto olisi sellainen, että esitetään eron jälkeen vielä ystävää, ja dumpataan lopullisesti sitten kun uusi kumppani löytyy. Henkistä pahoinpitelyä. 

Vierailija
16/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät on syystä exiä. En todellakaan halua olla tekemisissä exän kanssa eikä ole syytä puhua hänestä hyvää. Yhteiset lapset on, mutta onneksi ovat jo aikuisia. Eivätpä hekään ole isänsä kanssa tekemisissä. 

Vierailija
17/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se varmaan onkin, että se on ollut rakastettu ihminen jolloin loukatuksi tuleminen ja/tai välirikko on satuttanut erityisen paljon. 

Ei me, jotka ollaan hyvissä väleissä erottu suhtauduta exiin vihamielisesti. Tai ainakaan itse en suhtaudu.

Joo, harmi että niitä syvästi loukattuja on sitten tällä palstalla niin paljon. Tottakai sellainen sitten vaikuttaa siihen haluaako olla tekemisissä. 

Vierailija
18/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exät on syystä exiä. En todellakaan halua olla tekemisissä exän kanssa eikä ole syytä puhua hänestä hyvää. Yhteiset lapset on, mutta onneksi ovat jo aikuisia. Eivätpä hekään ole isänsä kanssa tekemisissä. 

Kuulostaapa ikävältä 🙄

Vierailija
19/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys: miksi ex on pahinta maailmassa. Hyvä havainto: kertoo jotain kirjoittajasta. 
Itsellä jo aikuiset lapset. Yhteishuolto paperilla, käytännössä ex kiusasi lasten kautta. Yritin ulkopuolista neuvontaa. Ex sai taputuksia sossuntädiltä pelkistä puhelinsoitoista. Minä yritin selittää, että mä en halua yksin olla vastuussa kaikesta ja se on liian raskasta. Sossuntäti yritti nähdä positiivisesti: ex luottaa mun lastenhoitokykyihin ja pitää niitä niin hyvinä, ettei ex näe mitään syytä osallistua enempää. En kaivannut mitalia, vaan lapsilleni kunnollista isää, jota he silminnähden kaipasivat. 

Usein mietin, miksi edelleen vihaan exääni. En enää voi kuitenkaan tehdä asialle mitään. 

Te nykyiset yhteishuoltajat, rakastakaa niitä lapsianne enemmän kuin vihaatte exäänne. Mitä jos joku kertoisi teille, että 10 vuoden päästä lapsenne sairastuu esim. syömishäiriöön riitojenne takia, niin olisiko toisenlainen ääni kellossa?

Vierailija
20/23 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole yhdenkään eksän ystävä eron jälkeen, enkä halua olla. Asialliset välit on silti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme