Työvoimavirkailijan tuleva soitto
Mitä nämä keskustelut yleensä on jossa tiettyyn kellon aikaan virkailija soittaa?
Kommentit (22)
Päivitetään työttömän tilanne ja tosiaan jos ei vastaa, niin rahan tulo katkeaa.
Kysellään kuulumisia (älä ole liian rehellinen), oletko hakenut töitä ja muuta diipadaapaa. Päivitetään työllisyyssuunnitelma. Muista hyväksyä suunnitelma 2-3n pvän sisällä työmarkkinatorin (oma) sivulla.
No riippunee siitä, mitä asiaa sillä on. Ilmeisesti tämä on ensimmäinen soitto, koska kysyt täällä. Silloin kyseessä on luultavasti vähän sellaista alkutilanteen kartoitus. Luodaan yhteys asiakkaan ja virkailijan välille. Siinä voidaan jo kysellä perustietoja osaamisesta, toiveista jne jne. Itselläni ainakin oli näin. Tähän soittoon ei ollut aikaa, vaan virkailija soitti lähinnä varatakseen sen ajan varsinaiselle tapaamiselle ja tässä kohtaa tehtiin alustava suunnitelma, jota sitten täydennettiin kun menin livenä tapaamaan virkailijaa.. Varattu puhelinaika lienee perusteellisempi ja korvaa fyysisen käynnin.
Ei tarvitse jännittää. Ihan kivoja ihmisiä ne on.
Vierailija kirjoitti:
No riippunee siitä, mitä asiaa sillä on. Ilmeisesti tämä on ensimmäinen soitto, koska kysyt täällä. Silloin kyseessä on luultavasti vähän sellaista alkutilanteen kartoitus. Luodaan yhteys asiakkaan ja virkailijan välille. Siinä voidaan jo kysellä perustietoja osaamisesta, toiveista jne jne. Itselläni ainakin oli näin. Tähän soittoon ei ollut aikaa, vaan virkailija soitti lähinnä varatakseen sen ajan varsinaiselle tapaamiselle ja tässä kohtaa tehtiin alustava suunnitelma, jota sitten täydennettiin kun menin livenä tapaamaan virkailijaa.. Varattu puhelinaika lienee perusteellisempi ja korvaa fyysisen käynnin.
Ei tarvitse jännittää. Ihan kivoja ihmisiä ne on.
No eivät todellakaan kaikki ole kivoja.
Mulla oli tällä viikolla eka ns virallinen tapaaminen sen jälkeen kun jäin työttömäksi 4/25. Virkailija soitti ensin ja käytiin pikaisesti mun tilanne läpi ja sovittiin puhelintapaaminen reilun kuukauden päähän työnhakusuunnitelman aloittamiseksi. Sain vielä kutsukirjeen tapaamiseen Suomi.fihin, siinä muistaakseni kerrottiin mitä tapahtuu jos en osallistu sovitusti, voipi tulla etujen menetys. Sain itse valita tulenko paikan päälle vai pidetäänkö puhelimitse.
Mulla on koko työttömyyden ajan ollut oman virkailijani puhelinnumero ja ohjeistus, että voin soittaa tai laittaa tilannepäivitystä tekstiviestillä. Tämä on toiminut hyvin. Mulla on vähän monimutkainen tilanne sairaslomien ja kuntoutusten kanssa, ja olen päivittänyt tilannetta moneen otteeseen tekstiviestillä, joka kuitattu aina parin tunnin sisään.
Kaikkeen kannattaa aina vastata mahdollisimman lyhyesti. "En kommentoi" on hyvä vastaus jos se täti yrittää selkeästi jekuttaa sinua jotenkin että voisi laittaa karenssin päälle. Sitä ne nimittäin kaikki oikeasti yrittävät. Älä usko mitään niiden valheita. Jotkut esittävät mukavaa, se on kuitenkin vain hämäystä. Työkkärin täti ei ole ystäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen kannattaa aina vastata mahdollisimman lyhyesti. "En kommentoi" on hyvä vastaus jos se täti yrittää selkeästi jekuttaa sinua jotenkin että voisi laittaa karenssin päälle. Sitä ne nimittäin kaikki oikeasti yrittävät. Älä usko mitään niiden valheita. Jotkut esittävät mukavaa, se on kuitenkin vain hämäystä. Työkkärin täti ei ole ystäväsi.
Lisäisin vielä, että jos tapaaminen on kasvokkain niin sinne kannattaa varuiksi ottaa aina asianajaja mukaan. Muuten tulet todennäköisesti huijatuksi.
Olen ollut muutaman kerran työttömänä ja aina on virkailijat olleet mukavia. Kyselevät miten työnhaku sujuu ja mitä suunnitelmia. Yleisesti olen kertonut että olen kirjoitellut erilaisia hakemuksia, fiksaillut cv:tä ja saattanut heittää jonkun firman minne olen ajatellut hakea. Ei sen kummempia.
Olen ollut myös muutamilla työnhakursseilla joissa on aina joku joka valittaa työkkärin virkailijoista. Siinä viikon aikana aina huomannut että itse ovat helvetin hankalia jotka näkevät kaiken negatiivisessa valossa ja heittäytyvät hankalaksi asiassa kuin asiassa.
nauhoita kaikki puheet virkailijat muuttaa mieltä ja ei voi luottaa lupauksiin,halvat pienet nauhurit digi saa netistä halvalla alle 50 e jopa. verkkokauppa com.löytyy. varmista laillisuus aina päätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kaiken aikasi käytät työnhakuun. Et harrasta mitään etkä varsinkaan tee vapaaehtoistyötä missään. Kaikkea sanomaasi voidaan ja tullaan aina käyttämään sinua vastaan, tämä on tärkeä muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muutaman kerran työttömänä ja aina on virkailijat olleet mukavia. Kyselevät miten työnhaku sujuu ja mitä suunnitelmia. Yleisesti olen kertonut että olen kirjoitellut erilaisia hakemuksia, fiksaillut cv:tä ja saattanut heittää jonkun firman minne olen ajatellut hakea. Ei sen kummempia.
Olen ollut myös muutamilla työnhakursseilla joissa on aina joku joka valittaa työkkärin virkailijoista. Siinä viikon aikana aina huomannut että itse ovat helvetin hankalia jotka näkevät kaiken negatiivisessa valossa ja heittäytyvät hankalaksi asiassa kuin asiassa.
Minulle moni virkailija on ollut suorastaan ilkeä. Minua on syytelty siitä kun en saa töitä vaikka olen sairastumisen vuoksi osatyökykyinen.
Mun työkkäritäti on tosi symppis ja empaattinen. Ja on aina huomioinut minut ja tilanteeni. On ihan tuurista kiinni, että millaisen saa.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin virkailijat myös kirjoittelevat tänne palstalle ja vääristelevät totuutta. Tässä yksi esimerkki. Niille maksetaan tästä. Älä usko mitään.
Älä lupaudu ilmaistyöhön ja työkokeiluun jos olet täysin työkykyinen. Pyydä mieluummin ihan oikeaa palkkatyötä sekä kysy työkkärin järjestämiä kursseja kuten lupakortit jos tarvitset. Näitä on mm Työturvallisuus- hygieniapassi jne. Saat suorittaa ilmaiseksi kaksi korttia vuodessa.
Täällä on elämäntapatyöttömiä haukkumassa virkailijoita vaikka itse ovat hirveitä vänkyröitä ja itse tekevät tilanteensa hankaliksi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Pelottelevat karensseilla ja ties millä.
Vierailija kirjoitti:
nauhoita kaikki puheet virkailijat muuttaa mieltä ja ei voi luottaa lupauksiin,halvat pienet nauhurit digi saa netistä halvalla alle 50 e jopa. verkkokauppa com.löytyy. varmista laillisuus aina päätöksiin.
Ja muista, että päätöstä etuudesta ei tee työllisyysalueen virkailija! Häntä on siis turha syyttää, jos rahantulo päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on elämäntapatyöttömiä haukkumassa virkailijoita vaikka itse ovat hirveitä vänkyröitä ja itse tekevät tilanteensa hankaliksi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Pelottelevat karensseilla ja ties millä.
Tässä taas yksi työkkärin trolli. Älä. Usko. Mitään.
Vierailija kirjoitti:
Älä lupaudu ilmaistyöhön ja työkokeiluun jos olet täysin työkykyinen. Pyydä mieluummin ihan oikeaa palkkatyötä sekä kysy työkkärin järjestämiä kursseja kuten lupakortit jos tarvitset. Näitä on mm Työturvallisuus- hygieniapassi jne. Saat suorittaa ilmaiseksi kaksi korttia vuodessa.
Työkokeilussa ei olla töissä, työttömien olisi jo aika oppia tämä! On ihan oma virhe, jos ei suostu lukemaan työkokeilusopimusta läpi ja ymmärtämään, että on tutustumassa alaan tai ammattiin, ei töissä.
Vierailija kirjoitti:
Koska näitä tapauksiahan ei olekaan vielä liikaa: https://yle.fi/a/3-9592502
Mun pojalle ilmoitettiin kirjeitse kellon aikakin. Niihin täytyy vastata.