Surkea tekosyysi mikset ole hankkinut lapsesi pyörään nastarenkaat?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ajokokemukselle ja liikennetaidoille talviajo on hengenvaarallista!
Eikä ole, kunhan muistaa muutamat perusasiat kuten rauhalliset käännökset.
Paljon useammin sitä talvisin kävellessä kaatuu kuin mitä pyöräillessä. Pyörä rullaa liukkaankin jään yli eikä ala liukua niin kuin kengänpohjat tekevät.
Jep. Tämä on tätä uusavuttomuutta ja kaiken pelkäämistä taas. Ysärillä kaikki, ainakin pojat, polkivat pyörällä kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ajokokemukselle ja liikennetaidoille talviajo on hengenvaarallista!
Ja sitten ihmetellään, miten avuttomia ja arkoja nuoret aikuiset ovat. Jestas. Mulla on lapset kulkeneet pyörällä kouluun vuoden ympäri jo tokalla luokalla. Eivät muuten ole ylipainoisia ja hoitavat läksyt asiallisesti. Molemmat lapset ovat tyttöjä, ja vaihtavat itse ohjauttuina talvikumit pyöriinsä, osaavat tarkastaa ja vaihtaa jarrupalat ja säätää vaihteet kuntoon.
Olen kotitalouteni ainoa lapsi ja henkilö. En pyöräile talvisin.
Lapseni ajaa 60-luvun Jopolla, mutta ei talvella. Siihen rengaskokoon ei saa nastarenkaita. Ei siis ole tekosyy.😍
Kuljettaja ajaa lapsen minne tarvitsee niin ei tartte polkea tuiskussa.
Käytä partitiivia. Mikset ole hankkinut nastarenkaita.
Olemme Suomessa joten opitaan suomea, eiköstä. Koskee myös persuja.
Ei ole nastaa, kun pyöräileminen ei ole nastaa.
Lapsi on muuttanut pois kotoa jo 10 vuotta sitten, enkä edes tiedä onko hänellä pyörää.
koska
a) lapseni ovat jo aikuisia
b) he eivät pahemmin pyöräile
c) he ostaisivat itse haluamansa renkaat.
En itsekään käytä nastoja omassa polkupyörässä talvisin.
Alakouluun pyöräili nastarenkaillakin, mutta nykyisin (lukiossa) ei ole mitään mihin talvella vois pyörällä tai kävellen mennä. Kesällä voi pyöräillä kotimaisemissa huvikseen ja kakkosasunnolla fillari on ihan näppärä kulkuväline. Sielläkin sen lyhyen jäisen/lumisen ajan voi kävellä.
Itse kun nuorena lähdin mummo-gt:llä 5 kilometrin matkan kouluun sileillä kumeilla ja metsätielle kääntyessä vastassa oli peilikirkas jää, niin ei voinut kuin rukoilla.
Kukaan ei puhunutkaan nastoista.
Varmaan jää vaihtamatta asian vaatiman vaivannäön takia, jonka suuruus tietenkin riippuu siitä, miten näppärästi pyörän huoltotoimet sujuvat. Tunnustan, että meillä mies vaihtaa, en tiedä miten menisi jos olisi minun vastuulla. Toki menee myös hieman rahaa.
Meillä päin kaikki lapset pyöräilevät ympäri vuoden kouluun ja meidän alakouluikäisellä on aina ollut talvella nastat edessä ja takana. Vinkkinä, että jo nastarengas eturenkaassa auttaa todella paljon. Itse en ole kyllä huomannut, että nastat hidastaisivat menoa, olen kuitenkin nastoilla pyöräillyt yli 20 vuotta talvisin.
Koska en ole lykännyt äpä riä elämääni pilaamaan...
Mun surkea tekosyy on se, että lapseni eivät pyöräile talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lasta joten sillä ei ole pyörää.
Tekosyy!
Mikä sinun surkea tekosyysi on kirjoittaa noin surkeaa äidinkieltä? Uskallatko vastata?
Sama kai se on, mitkä renkaat siinä pyörässä on tuolla varastossa. Miksi siihen pitäisi erikseen jotkut säilytysrenkaat hankkia?
Ennin ei tarvi pyöräillä talvella,a