Miksi poliitikot kuvaavat Trumpin käytöstä liikemiesmäiseksi?
Se antaa todella heikon kuvan heidän tiedoistaan ja taidoistaan mitä bisnekseen tulee. Viimeksi hetki sitten näin väitti Timo Soini.
Mutta kukaan ei tee bisnestä (ainakaan kauan), jos loukkaa asiakkaitaan, pettää näiden luottamuksen, antaa jatkuvasti virheellistä tietoa ja käyttäytyy arvaamattomasti. Trump sotki oman taloutensa, nyt vuorossa on USA.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti narsistisen sosiopaatin käyttäminen olisi liian totuudenmukaisen provosoivaa.
Totta, on pakko käyttää jonkinlaista selitystä ja bisnekseen vetoaminen on parempi kuin psykiatrinen diagnoosi, mutta tuo selitys osuu omaan nilkkaan, koska se antaa kuvan, ettei kyseinen poliitikko tiedä yhtään mitään yrityselämästä. Ap
Koska ne tajuu jotain bisneksen päälle toisinkuin moni täällä 😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noista ei ole tehnyt päivääkään töitä muualla kuin politiikassa toisin kuin esim. minä itse. Yrittäjänä lähes 40 vuotta. Ap
Mitä tämä kertoo yhdysvaltalaisista? Ehkä halusivat vahvan hahmon Bideenin jälkeen.
Koska Trump osaa käyttäytyä tapaamisissa ja näissä käytävissä keskusteluissa ihmisen lailla.
Hänen julkinen esiintymisensä on sitten jotain ihan muuta.
Johtunee siitä että Trump on käyttänyt bisneksissään hyvin samantyyppistä toimintatapaa. Eri asia sitten onko sellainen tavallista tai yleisesti hyväksyttävää.
Trumpin toimista pitäisi alkaa käyttää kokoomuslainen-termiä.
Politiker och pressen kallar det affärsmässigt, vilket endast beror på att varken politiker eller pressen har någon som helst erfarenhet av affärsmässighet.
Skulle du göra affärer med Donnie, eller dumpa redan vid första kontaktförsök? Själv vet jag vad jag gör med typer som öppnar med att man är skyldig dem något.
Vierailija kirjoitti:
Koska Trump osaa käyttäytyä tapaamisissa ja näissä käytävissä keskusteluissa ihmisen lailla.
Hänen julkinen esiintymisensä on sitten jotain ihan muuta.
Luottamus on yritysmaailmassa ja erityisesti ulkomaankaupassa vahvin valuutta. On hyvin erikoista, että tällaista käyttäytymistä samaistetaan yritysmaailmaan. Se on poliittista populismia, korkeintaan se liittyy yritysmaailmaan huijariliikemiehien kautta, jotka tekevät kauppoja, joissa ostaja joutuu huijatuksi. Kuten on Trumpin kanssa politiikassa eli hänen kanssaan sopimukset eivät pidä. Sellainen liikemies ei menesty - kuten ei ole Trumpkaan menestynyt. Vain hänen brändinsä on menestynyt televisiossa ja politiikassa, mutta varsinainen liiketoiminta kuten kiinteistöihin liittyvä ei ole menestynyt, vaan on tullut jättitappioita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Politiker och pressen kallar det affärsmässigt, vilket endast beror på att varken politiker eller pressen har någon som helst erfarenhet av affärsmässighet.
Skulle du göra affärer med Donnie, eller dumpa redan vid första kontaktförsök? Själv vet jag vad jag gör med typer som öppnar med att man är skyldig dem något.
Strax innan han åkte till Davos pratade Trump om Hells Angels, som är hans vänner. Skulder som inte existerar är ett maffiasätt att utpressa offer. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noista ei ole tehnyt päivääkään töitä muualla kuin politiikassa toisin kuin esim. minä itse. Yrittäjänä lähes 40 vuotta. Ap
Mut sä silti elät kädestä suuhun niiku 99% suomalaisista. Trump on rakentanu imperiumin ja pitäny käsissää miljardeja. Mä en usko että täällä kellään on mitään sanottavaa hänen bisnes taitoihinsa. Ei pahalla, arvostan kumminki tota sun yrittäjyyttä paljon. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut sä silti elät kädestä suuhun niiku 99% suomalaisista. Trump on rakentanu imperiumin ja pitäny käsissää miljardeja. Mä en usko että täällä kellään on mitään sanottavaa hänen bisnes taitoihinsa. Ei pahalla, arvostan kumminki tota sun yrittäjyyttä paljon. 😅
Nähtävästi kuulut niihin, jotka uskovat kaiken mitä Trump itse sanoo ja on sanonut. Hämmästyttävää, kun kuitenkin olet suomalainen. Trumpin omaisuus ei ole mikään imperiumi, vaan hajanainen sekamelska, jonka perusta kuitenkin on hänen isänsä kiinteistöomaisuus. Hän on selvinnyt konkurssista ensimmäisen presidenttikautensa ansiosta, myi lippiksiä ja muuta kiinakrääsää ja hyödynsi mediajulkisuuden taitavasti. Siinä on hänen taitonsa. Ei bisnes. Ap
Keskustelun pointti oli se, että poliitikot haluavat antaa itsestään hölmön kuvan vertaavalla Trumpin käytöstä liikemaailmaan, ei Trumpin haukkuminen. Mielestäni on on hahmo, joka olisi syntynyt jostain muustakin kuin Trumpista, koska on tarve hänenkaltaiselleen. Aiemmin tätä on tapahtunut kehitysmaissa enimmäkseen, ei länsimaissa, joissa sivistys ja lukutaito ym. ovat olleet tähän asti kehittyneitä.
Trumpin kaltaisia johtajia on ollut iät ja ajat Afrikassa, sieltä löytyy hänen tapaisiaan kymmenittäin ja koko ajan. Uutta on vain se, että hänenkaltaisensa johtaa USAa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Saanut taloudenkin aikamoiseen kasvuun.
https://x.com/JohnLeFevre/status/2014582965930525118
Olemme siis länsimaina tulleet pisteeseen, josta kertoo myös äo:n laskeminen, vaivumme takaisin tietämättömyyteen ja feodalismiin. Tietämättömyyttä ja sivistymättömyyttä ylistetään, populistiset johtajat ovat suosittuja myös Euroopassa.
Trumpissa on hyvää se, ettei hän ole väkivaltainen lainkaan. Eikä sotaisa. Hän ei ole naisten ahdistelija eikä hän ole sadisti, jos olisi, olisi se jo moneen kertaan selvinnyt. Ehkä hänellä oli liian nuoria naisia "ystävinä" Epsteinin jengissä, mutta se oli vielä kasarilla tavallista eikä sitä edes paheksuttu. En ole mikään Trumpin vihaaja, hän on kuitenkin afrikkalaisten diktaattorien rinnalla vielä joviaali trickster, ei sadistinen vihaaja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku pikkunarikan pitäjä yrittäjä ei ole liikemiestä nähnytkään. Se peli on kovaa ja likaista ja sitä sillä tarkoitetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Saanut taloudenkin aikamoiseen kasvuun.
https://x.com/JohnLeFevre/status/2014582965930525118
Minua hämmästyttää, että täällä jatkuvasti käytetään todisteina jotain nettipostausta ja vastaavia. Olet kuitenkin käynyt suomalaisen peruskoulun? Toki olen kyllä lukenut, miten lapset ja nuoret eivät erota mainoksia ja faktaa toisistaan eivätkä ymmärrä lähdekritiikin käsitettä, vaikka tätä on koulussa opetettu. Mitä silloin on tehtävissä? Se on tapahtunut jo ja se on tälläisten johtajien menestyksen taustalla niin USAssa kuin Suomessakin. Ap
En ota kantaa varsinaisesti aloitukseen, mutta miten Trump sotki taloutensa. Trumpin netto-omaisuudeksi arvioidaan ainakin 5 miljardia, joten miten se sotkeminen tapahtui.
En pitäisi kovaa ääntä Timo Soinin väitteistä, vaikka saahan sitä väittää.
Ilmeisesti narsistisen sosiopaatin käyttäminen olisi liian totuudenmukaisen provosoivaa.