Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka ei puhuessaan kiroile?

Vierailija
23.01.2026 |

Oon huomannu että monikaan ei pysty puhumaan normaalisti kiroilematta. Minulle ei tuota vaikeuksia keskustelu ilman kirosanoja. 

Mitä olet mieltä kiroilusta arkipäiväisessä keskustelussa tai ylipäätänsä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Kiroilu on joku nykypäivän normi. Itse en kehtaisi kiroilla kenenkään toisen kuullen, enkä kylläkään edes itsekseni. En halua olla sellaisen ihmisen seurassa, joka sanoo esim. v-sanan, tuntuu loukkaavalta ja myötähäpeää aiheuttavalta vaikkei kohdistuisi minuun. Tulee semmoinen tunne ettei toisella voi olla käytöstapoja, jos ei osaa edes puhua kauniisti. N35

Vierailija
2/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilemisen taajuus ehkä se ratkaiseva tekijä, tunnen monia jotka eivät kiroile tavallisessa arjessa, satunnaisesti, tyyliin kerran pari viikossa voi tulla voimasana jos tilanne vaatii muuten ei. Ihmisiä jotka eivät koskaan kiroile, niitä onkin sitten harvemmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiroile. Lapsena äiti oli hyvin tarkka etten saa kiroilla ja totuin sitten suodattamaan sanomani. Ammattikin on sellainen että joku kyllä paheksuisi jos kiroilisin. 

Vierailija
4/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kiroilen vain kiukkuisena, joka ei ole kovin usein.

Vierailija
5/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka kiroilisi puhuessaan.

Vierailija
6/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tunnen. Ihmettelen miten nopeasti käänne nuoren ihmisen kielessä tapahtuu! Alta puoli vuotta ja v- suomea tulee sujuvasti, ja kun nätisti pyytää lopettamaan , loukkaannutaan!

Vierailija
7/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tunnen. Ihmettelen miten nopeasti käänne nuoren ihmisen kielessä tapahtuu! Alta puoli vuotta ja v- suomea tulee sujuvasti, ja kun nätisti pyytää lopettamaan , loukkaannutaan!

No kaveri oli oppinut kiroilemaan ilmeisen tahallaan, kyse ei ollut ihan siitä!

Vierailija
8/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koko kirosanojen idea katoa jos niitä käytetään päivittäin? Itse kiroan pari kertaa vuodessa, esim. jos lyön vasaralla sormeen tai peruutan auton postilaatikkoa päin. Silloin kunnon voimasana jotenkin päästää painetta, mutta ei niitä jokapäivä tai viikko tarvita.

Vierailija
9/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni ei kukaan kiroile.  En pidä kiroilusta, se on inhottavaa ja moukkamaista - ristiriita on siinä, että itse kiroilen joskus ankarasti.  Näin on ollut ihan nuoresta asti, en ymmärrä miksi.  Kotonani ja kaveripiirissä ei kiroiltu, mikä aivojen vinksahdus minulla lienee. Tämä on häpeällistä, muuten olen ihan fiksu  kansalainen.

Vierailija
10/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon sinusta, että ympärilläsi on kiroileva ihmisiä.

Vierailija
11/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu kertoo ihmisen sivistystasosta ja koulutuksesta. Mitä vähemmän sitä on sitä enemmän kiroilua kuuluu jopa työpaikalla. 

Sääli.

Vierailija
12/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En ole koskaan kiroillut

Vierailija
13/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puheessani kiroile koskaan. Ainoastaan silloin sanon PERKELE, kun satutan itseäni jollain tavoin. Puheessaan kirosanoja käyttävät ovat a p i noita.

Vierailija
14/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilevat ihmiset ovat tutkitusti muita ihmisiä älykkäämpiä.

Lähde: Massachusetts College of Liberal Arts

Vierailija
15/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu on moukkamaista ja kertoo ettei hallitse itseään. Kiroilu ja tatuoinnit kulkee yleensä käsi kädessä. Jos on tatskoja niin kiroilee varmasti vähintään joka toisessa lauseessa.

Vierailija
16/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Kyllä sitä itsekin kiroilee vähemmän sellaisen seurassa, kenellä ei ole tapana. Hän ei ole kuitenkaan mikään kielipoliisi, joka valittaa kielenkäytöstä.

Vierailija
17/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä itseni tunnen. Aika hyvinkin, loppujen lopuksi. 

Vierailija
18/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroilu on moukkamaista ja kertoo ettei hallitse itseään. Kiroilu ja tatuoinnit kulkee yleensä käsi kädessä. Jos on tatskoja niin kiroilee varmasti vähintään joka toisessa lauseessa.

Suksi vit tuun!

t. tatuoitu, sinistä lämää polttava ja xtra-sidukkaa juova nainen

Vierailija
19/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo kiroilu tulee luonnostaan ja siinä ei ole mukana pahasuopaisuutta ellei asia oikeasti potuta, myönnän paha tapa se on mutta vaikea painaa jarrua.

Vierailija
20/41 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi vit tuun!

t. tatuoitu, sinistä lämää polttava ja xtra-sidukkaa juova nainen

Tämä tiedote tuli yhteiskunnan alimmalla portaalla olevalta ihmish ir viöltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan