Tunnetko ketään joka ei puhuessaan kiroile?
Oon huomannu että monikaan ei pysty puhumaan normaalisti kiroilematta. Minulle ei tuota vaikeuksia keskustelu ilman kirosanoja.
Mitä olet mieltä kiroilusta arkipäiväisessä keskustelussa tai ylipäätänsä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiroilu on moukkamaista ja kertoo ettei hallitse itseään. Kiroilu ja tatuoinnit kulkee yleensä käsi kädessä. Jos on tatskoja niin kiroilee varmasti vähintään joka toisessa lauseessa.
Suksi vit tuun!
t. tatuoitu, sinistä lämää polttava ja xtra-sidukkaa juova nainen
Ammatiltasi olet ilmeisesti lähäri.
Pyrin keskustelemaan ilman alatyylin voimasanoja. Asiansa voi ilmaista monella tavoin, jopa ilman ylimääräistä tehostamista. Kun ilmaisee itsensä selvästi ja perustelee kantansa hyvin, ei voimasanoja tarvita. Verbaalinen lahjakkuus on taitolaji, jota jokainen voi kuivaharjoitella. Lisäämällä ja vahvistamalla sanavarastoaan ei kirosanoja enää tarvita. Valitettavasti varsinkin nuorilla on hyvin suppea sanavarasto, siksi he ottavat kirosanat avuksi, vaikka viesti menisi paremmin perille aivan toisenlaisella kommunikoinnilla. Itsensä nolo tehostaminen on poistunut jo muodista ja niin "last season"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiroilu on moukkamaista ja kertoo ettei hallitse itseään. Kiroilu ja tatuoinnit kulkee yleensä käsi kädessä. Jos on tatskoja niin kiroilee varmasti vähintään joka toisessa lauseessa.
Suksi vit tuun!
Jos ei lähäri, niin vähintään ke h ari. Täydellistä ros ka väk eä.
Ei meillä kiroilla kotona. En minä eikä mieheni. Molempien mielestä se on vähän junttia. Tuntuu että se on osalla jonkinlainen jatkuva itseilmaisun muoto ottaen huomioon miten niitä sanoja sijoitetaan melkein joka väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kiroilu kertoo ihmisen sivistystasosta ja koulutuksesta. Mitä vähemmän sitä on sitä enemmän kiroilua kuuluu jopa työpaikalla.
Sääli.
Sivistystaso ja koulutus ei aina kerro kiroilutaipumuksesta. Tunnen erään akateemisesti korkeasti koulutetun henkilön joka kiroilee herkästi. Muuten käytökseltään korrekti.
Minä en kiroile, muuta kun sillon jos menee oikeasti hermot, eikä juuri kukaan lähipiirissänikään. Kiroilu menettää merkityksensä jos se on jatkuvaa.
Joillakin ne kirosanat ovat vain osa normaalia puhetta, ei tarkoita vihaa, suuttumista, ärtymystä tms. Se on outoa. Pelkkiä täytesanoja.
Kiroilevat ihmiset luulevat kiroilun olevan hyväksyttävää ja voimaannuttavaa. Oikeasti heitä halveksutaan. Ja omalle tyttärelleni olen kyllä sanonut että kiroilulla houkuttaa puoleensa sen alemman tason miehen. Ei kuulemma haittaa kun ei edes halua miestä, mutta ei tolla tyylillä saa mitään hyviä kavereitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suksi vit tuun!
Asiaton kommentti. Mitä pahaa joku lähäri on sinulle tehnyt? Etkö arvosta lähihoitajan työtä?
Ruma kielenkäyttö on ruminta mitä naisessa voi olla.
Itse ne kiroile ollenkaan eikä kukaan suvussani.
Olen mies ja ilmeisesti en kiroile tarpeeksi kun esim. naispuoliset työkaverit on joskus sanoneet että tuo se ei muista kiroilla koskaan...
Olen lukenut isosta tutkimuksesta, jonka mukaan älykkäät ihmiset kiroilevat eniten. Lienee totta.
Vierailija kirjoitti:
Ruma kielenkäyttö on ruminta mitä naisessa voi olla.
Ei ole, kyllä nainenkin saa kiroilla jos ei sitä alvariinsa hoe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiroilu kertoo ihmisen sivistystasosta ja koulutuksesta. Mitä vähemmän sitä on sitä enemmän kiroilua kuuluu jopa työpaikalla.
Sääli.
Sivistystaso ja koulutus ei aina kerro kiroilutaipumuksesta. Tunnen erään akateemisesti korkeasti koulutetun henkilön joka kiroilee herkästi. Muuten käytökseltään korrekti.
Jaa että herkästi kiroileva akateemiksi kouluttautunut on muuten käytökseltään korrekti? Mistä tiedät? Ootko mähny kun on kännissä? Tai kun suuttuu? Entä kun olette kahden?
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut isosta tutkimuksesta, jonka mukaan älykkäät ihmiset kiroilevat eniten. Lienee totta.
Vaikea uskoa. Kiroilu kertoo enemmänkin kielen suppeudesta ja kyvystä ilmaista itseään muilla tavoin. Myöskään omat havainnoit ei tue tätä tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli.
Jaa että herkästi kiroileva akateemiksi kouluttautunut on muuten käytökseltään korrekti? Mistä tiedät? Ootko mähny kun on kännissä? Tai kun suuttuu? Entä kun olette kahden?
On ollut jo vuosia avopuolisoni. Ei ryyppää. Hyvin siis tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin keskustelemaan ilman alatyylin voimasanoja. Asiansa voi ilmaista monella tavoin, jopa ilman ylimääräistä tehostamista. Kun ilmaisee itsensä selvästi ja perustelee kantansa hyvin, ei voimasanoja tarvita. Verbaalinen lahjakkuus on taitolaji, jota jokainen voi kuivaharjoitella. Lisäämällä ja vahvistamalla sanavarastoaan ei kirosanoja enää tarvita. Valitettavasti varsinkin nuorilla on hyvin suppea sanavarasto, siksi he ottavat kirosanat avuksi, vaikka viesti menisi paremmin perille aivan toisenlaisella kommunikoinnilla. Itsensä nolo tehostaminen on poistunut jo muodista ja niin "last season"!
Et ole lukenut yhtä ainutta tutkimusta kiroilusta prune.
Käytä erisnimiä S aatana, P erkele ja nimeän ruumiinosia vttu, perse, krpä.
Aviomieheni ei kiroile eikä se ole hänen lähipiirissään tapana muutenkaan. Entinen puolisoni kiroili jatkuvasti ja se tuotti minulle stressiä, jonka tajusin vasta uudessa suhteessa ollessani. Jonkin verran tarttui minuunkin tuo huono kielenkäyttö ja olen sitä yrittänyt siivoilla.