Tunnetko ketään joka ei puhuessaan kiroile?
Oon huomannu että monikaan ei pysty puhumaan normaalisti kiroilematta. Minulle ei tuota vaikeuksia keskustelu ilman kirosanoja.
Mitä olet mieltä kiroilusta arkipäiväisessä keskustelussa tai ylipäätänsä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
"Et ole lukenut yhtä ainutta tutkimusta kiroilusta prune."
Eli kuinka moni vastaan tallaava kiroileva ja tatskattu suomalainen on mielestäsi huippuälykäs?
Ai heti pitää olla oikein HUIPPUälykäs? Mene n atsi peilin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut isosta tutkimuksesta, jonka mukaan älykkäät ihmiset kiroilevat eniten. Lienee totta.
Vaikea uskoa. Kiroilu kertoo enemmänkin kielen suppeudesta ja kyvystä ilmaista itseään muilla tavoin. Myöskään omat havainnoit ei tue tätä tutkimusta.
Näinpä. V'tun hokeminen ei kyllä kenelläkään kerro älystä, v-tyypeillä sanavarasto ja itsensä ilmaisu on niukkaa ja usein kielioppikin puutteellista. Tuskin osaavat kirjoittaa yhdyssanoja, samaa porukkaa, joka sanoo asioiden olevan joko v'tun siistiä tai v'tun huonoa, sikaisoa tai sikapientä.
"Olen lukenut isosta tutkimuksesta, jonka mukaan älykkäät ihmiset kiroilevat eniten. Lienee totta."
Tuota tutkimusta on usein siteerattu väärin. Se ei väittänyt että älykkäät ihmiset kiroilevat eniten vaan että värikäs ja monipuolinen kirosanavalikoima voi kertoa hyvästä kielellisestä ymmärryksestä ja älykkyydestä.
Siis niin että älykästä ei ole hokea koko ajan samaa V-sanaa vaan se että keksii itse aktiivisesti uusia tapoja kiroilla ja ilmaista itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kuinka moni vastaan tallaava kiroileva ja tatskattu suomalainen on mielestäsi huippuälykäs?
Ai heti pitää olla oikein HUIPPUälykäs? Mene n atsi peilin eteen.
Voit olla idioottikin.
Sinulta on helppo oppia idiotismia, kiitos panoksestasi.