Hammaslääkäri pelkoiselta pojaltani poistetaan tänään 2 viisaudenhammasta
Ihmettelen miksi pitää poistaa molemmat kerralla että on särkyä monta päivää? Säästöjen takia? On siis jo täysi-ikäinen, tuon toimenpiteen jälkeen ei varmaan enää ikinä uskalla mennä hammaslääkäriin.
Kommentit (44)
Itse menetin tajuntani noin 3 minuutiksi sen jälkeen kun hammaslääkäri oli irrottanut ekan hampaan ja homma loppui siihen.
Mulla otettiin kaksi kerralla eka toiselta puolelta ja seuraavalla kerralla toiselta . Parempi näin kuin käyntejä olisi ja kipua olisi ollut 4 . Pelkään hammaslääkäriä ja kun lääkäri vaihtu pelko hieman laantui.
2 otettiin kerralla. Pelkäsin, mutta käynti oli tosi hyvä kokenus. Taitava hammaslääkäri, edes puuduttaminen ei sattunut. Kannattaa mennessä sanoa, että pelkää toimenpidettä.
Ei ne nykyiset hammaslääkärit mitään kiduttajia ole.
Minulta on poistettu kaikki neljä. Kaksi kerrallaan. Kaksi vedettiin ja Kaksi leikattiin, eikä mitään ongelmia. Nopea toimenpide. Olin tuossa vaiheessa 20 v.
Oletko siirtänyt oman hammaslääkärikammosi lapsellesi?
Tietenkin poistetaan samalla kerralla useampi, jos on useampi poistettava ja ne on mahdollista ottaa samalla kertaa pois. Siinä säästetään kaikkien aikaa ja muita resursseja sekä pelkopotilaan hermoja, kun ei tarvitse yhtä kertaa enempää jännittää.
Jotkut hammaslääkärit ei ymmärrä millaista kidutusta heidän toimenpiteet on, onko heiltä itseltä ikinä edes poistettu hampaita?
Millä logiikalla kaksi pelottavaa käyntiä olisi parempi kuin yksi?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hammaslääkärit ei ymmärrä millaista kidutusta heidän toimenpiteet on, onko heiltä itseltä ikinä edes poistettu hampaita?
Oletko kuullut puudutuksesta?
Oliskohan mitenkään mahdollista, että se hammaslääkäri tietäisi vähän paremmin asian kuin äippyli?
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan mitenkään mahdollista, että se hammaslääkäri tietäisi vähän paremmin asian kuin äippyli?
Toivottavasti ap ei itse "taivastelee ja ihmettele" lapselleen käyntiä. Ihan normaalia ottaa kaksi viisaidenhammasta kerralla, oli jo 80-luvulla.
-ohis
Kävin poistattamassa yläleuan viisaudenhampaat. Tiukassa olivat ja hammaslääkärin piti pitää päätäni tiukasti kainalossaan kun väänteli hampaita pihdeillä eri suuntiin pitkän aikaa. Verta tuli kuin härän kurkusta. Rutina ja lääkärin ähinä vaan kuului. Onneksi ei tartte enää mennä :D
Eihän poikasi tupakoi tai käytä nikotiinipusseja?
Mun hammaslääkärikammo jäi sille käynnille, jolla revittiin yksi lohjennut viisaudenhammas. Sen jälkeen olenkin käynyt säännöllisesti vuosittain tarkastuksissa ja paikkauttamassa mahdolliset reiät ja lohkeamat (sitä ennen oli useiden vuosien tauko kun pelkäsin liikaa)
Vierailija kirjoitti:
Kävin poistattamassa yläleuan viisaudenhampaat. Tiukassa olivat ja hammaslääkärin piti pitää päätäni tiukasti kainalossaan kun väänteli hampaita pihdeillä eri suuntiin pitkän aikaa. Verta tuli kuin härän kurkusta. Rutina ja lääkärin ähinä vaan kuului. Onneksi ei tartte enää mennä :D
Hyi, hirveää kidutusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut puudutuksesta?
No ei se puudutus auta kun hammasta kiskotaan ja kiskotaan niin se tunne siitä kun hammasta yritetään saada irti ja tuntuu paine ja jälkikäteen hirveä särky ja verenmaku suussa monta päivää.
Pelkään hammaslääkäriä ja nyt pitäisi mennä sinne kun yhden hampaan kanssa on pahoja ongelmia. En kuitenkaan pysty. Viisaudenhampaita ei itselläni ilmeisesti taida edes olla kun ihan takana ei itselläni ole ollut koskaan hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, hirveää kidutusta!
En mene enää ikinä hammaslääkäriin.
Menet tietysti kädestä pitämään ja yöt hyväilet niin unohtuu.
Buranaa särkyyn. Mulla vähän jänskätti kans,mut yllättävän nopeasti ne kaks mulla lähti.