Jatkossa työttömyystuki laskee 287 euroon jos mokaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011765580.html?utm_term=Autofee…
Miten meinaa työtön pärjätä 287 eurolla josta maksetaan vielä laskut ja vuokran omavastuuosuus.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee työkkärin määräämät tehtävät, kuittaa suunnitelmat sun muut ajoissa, mene tapaamisiin tai vastaa puhelimeen sovittuna ajankohtana. Kun toimit näin ,et ole mokannut.
Sitten pidän kohtuuttomana, jos tuki katkaistaan kun ei jostain syystä voi vastata random aikaan tulevaan puheluun.
Työttömälläkin voi olla hetkiä ettei todellakaan voi vastata siihen puheluun.
Työvoimaneuvojan on tavallisesti sovittu jo kuukausia ennen milloin se puhelinkeskustelu on tarkoitus käydä tyyliin "keskiviikkona 28.02.2026 klo 10". Työnhakijan on silloin syytä olla tavoitettavissa eikä huuhailla jossain muualla. En minäkään haluaisi vastata tärkeään puheluun ollessa jossain Citymarketin kassajonossa ja selittää kaikkien kuullen omia yksityisasioita.
Ei minulla ainakaan ole näin ollut ikinä. Aiemmin tosin virkailija laittoi edellisenä päivänä tekstiviestin, että soittaa tiettyyn aikaan seuraavana päivänä. Mutta viimeksi (eri virkailija) ei antanut mitään etukäteistietoa soitosta. Olin itse asiassa vähällä jättää vastaamatta, kun oli tuntematon kännykkänumero.
Öööh,
Kuten Mötörhead rockaa "nothing in my sleeve", kokoomus-persut alkavat viimeistellä tylsyneillä saksillaan kauden keinojaan parantaa Suomen työllisyyttä siinä utopiassa jossa he elävät.
Kun substanssi osaamista ei ole, nakellaan lierihatusta tälläisiä todellisuudesta erkaantuneita "työn vastaanottamisen kynnysten madaltamisia" jaarituksiin verhoiltuja säästövippaskonsteja.
Kun todelliset säästöt jää tekemättä, halutaan vain kostaa ja kurjistaa sitä kansanosaa jolla on jo valmiiksi todella vaikeaa. Millainen ihminen haluaa potkia lisää maassa makaavaa- you name it.
Työttömien on ehkä hiukan hankalaa perustella matti kukkarossa tilanteissa uusia yrityksiä kun jo kokemusta omaavat yrittäjät laittelevat enenevästi valoja kiinni ja lappuja luukuilleen. Eivätkä jatka.
Minun mielestä tämä hallitus käänsi selän kotimaan taloudelle kun Purran kärkiprojektit epäonnistuivat. Hästäk meillä on Donaldin kanssa treffit joka viikko jostain pikkupoikamaisesta kiukuttelusta ja tärkeää kansainvälistä muiden uskontojen riitatilanteita joihin Suomi liittyy kuin nenä päähän.
Mietin että miten tuon karenssin voisi saada, niin täytyy kyllä tosissaan rikkoa ne sovitut asiat tahallaan. Ikävintä on vain heille, joille tuputetaan sellaista työtarjousta ym. että pitää matkustaa kilometrien päähän tai ovat oikeasti työkyvyttömiä siihen hommaan. Kyykytystähän tuo on.
Älä mokaile. Työttömällä luulisi aikaa olla huolellinen
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, saisi leikata enemmän.
OLET SAIRAS. Kadulleko työttömien pitäisi joutua kuolemaan nälkään?
Yhyy. En jaksanut mennä tapaamiseen ja nyt tulojani leikataan!