Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sullon tosi voimakas tuo tuoksu"

Vierailija
22.01.2026 |

Tulin kirjastoon koska oma koneeni on hajonnut ja tuskin ehdin istua aloilleni kun viereisen koneen käyttäjä huomautti että mulla on tosi voimakas tuoksu. Mitä pirua se sille kuuluu? Ei kai kirjastossa ole tuoksusääntöjä? Ja koska kävelin tänne niin olin aamusta laittanut sekä dödä että hajuvettä ettei hiki haise. Pyysin toki anteeksi mutta onko tosiaan ihmiset tollasia että huomauttelee vieraille ihmisille? Pitäiskö sen hien sitte haiste? Hyvää päivää vaan sillekin tiukkapipolle;)

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti? Peität hajuvedellä ja dödöllä hienhajun. Sulla ei sitten suihkua ole kotona? 

Mikä sinun mielestä on dödön tarkoitus?

Laitetaan puhtaisiin kainaloihin EHKÄISEMÄÄN hien hajun muodostumisen.

Vierailija
82/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset tunnisti viimeistään hajusta. Erittäin hyvin kuvailit sen hajun. Se oli lähes aina voimakas hajuvesi/dödö, jonka alta tunkeutui pistävä pinttynyt hiki ja toisinaan muitakin eritteitä. 

Hajusteet eivät korvaa suihkua ja puhtaita vaatteita! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla iän myötä tullut jonkinasteinen tuoksuallergia, kaikki pesuaineet jne tulee olla hajusteettomia. Prisman hississä oli joku toisi voimakas hajuvesi niin mua alkoi oikeesti tehdä pahaa.

Aiemmin ei haitannut ja käytin itsekin hajusteita. 

Sama täällä. Kasarilla ja ysärillä käytettiin vielä todella vavoja tuoksuja, kúten LouLou, Poison ja Oscar de la Renta. Huh huh, nyt en kestäisi haistella näitä edes sadan metrin päästä.

Käytän oskaria, mutta maltilla!

Vierailija
84/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi voimakas pieruntuoksu sulla.

Milloin pieru tai paska on alkanut tuoksua? Kyllä ne haisee!

Vierailija
85/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.

Ja puolustit itseäsi loukkaamalla.

Mielestäni on oikein loukata ihmisiä, jotka ovat loukanneet sinua. Tiedän, ettei ole kristillisten arvojen mukaista, mutta en kuulu kirkkoon.

Vierailija
86/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.

Ja puolustit itseäsi loukkaamalla.

Mielestäni on oikein loukata ihmisiä, jotka ovat loukanneet sinua. Tiedän, ettei ole kristillisten arvojen mukaista, mutta en kuulu kirkkoon.

Minäkään en kuulu kirkkoon! En kuitenkaan kykene menemään henkilökohtaisuuksiin, jos tuoksun liikaa ja siitä mainitaan.

Vierailija
87/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä ja lääkäri haisi niin voimakkaasti tuoksuille, että astmaatikkona minun oli vaikea hengittää. Onneksi oli avaavaa käsilaukussa. Ehkä kirjastossa oli samantapainen tilanne.

Vierailija
88/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että olen itse liiankin herkkä ajatukselle että häiritsen muita, mutta en ikinä opi ymmärtämään miten joillekuille tuntuu olevan ihan sama vaikka he aiheuttaisivat muille ihmisille häiriötä. Ai muut kirjaston käyttäjät saa migreenin? Ei kiinnosta. Ai työpaikan Markku sai astmakohtauksen? Nössö, minulla on oikeus!

No Markkukaan ei voi olettaa, että maailma Markun ympärillä alkaa pyöriä hänen migreeninsä mukaan. Markku sopeutuu itse ympäröivään maailmaan. 

Mä en usko että sä oot oikeesti tuota mieltä. Että Markun pitää jäädä mieluummin työelämästä pois, elämään tuilla, ennemmin kuin että työkaverit rajoittaisi ylenmääräistä hajusteidenkäyttöä? Hajusteiden, jotka ei tuota yhteiskunnalle mitään lisäarvoa, ihan vaan koska halutaan tuoksua?

En tiedä olenko sitten itse lälly, mutta jos mä tiedän että mun hajuste aiheuttaa fyysistä pahoinvointia, kipuja tai hengenahdistusta, mua kyllä hävettää enkä seuraavana aamuna todellakaan kehtaisi supsuttaa itseeni samanlaista pilveä. Ois jännä päästä sellaisen ihmisen ajatuksiin käymään, joka suihkii menemään ja ajattelee, että muille häiriöksi oleminen on ihan ookoo. Eikö ole yhtään kiysaantunut oli, kun tahallaan uusii tilanteen?

Vierailija
89/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa pois yliherkät geenimutantit. Heikot kuolee. 

Vierailija
90/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hajuvedet on muotia, etenkin nuorisolla ja tunnetusti kun on muotia niin se pitää sitten kans näkyä, tässä tapauksessa tuoksua. Eli sitä sinänsä tosi hyvän hajuista tuoksua on usein ihan liikaa, jopa joskus niillä aikuisilla.

Vierailija
91/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa suomalaisen heviä kuuntelevan parrakkaan duunarin kanssa. Hän saa joistain satunnaisista teollisista hajusteista  niin rajun migreenin, että oksentaa, on valoherkkä pari päivää ja joutuu olemaan poissa töistä. Hän tekee pääasiassa ulkona töitä (raskas fyysinen työ), joten töissä on yleensä aika ookoo. Ei todella ole kiinni heikosta luonteenlaadusta tai teeskentelystä. 

Jos Axe tuoksahtaa vain vienosti, hän ehtii yleensä poistua tilasta ja saattaa selvitä kokonaan ilman kohtausta. Sitten hissimatka  hajusteessa kylpeneen ihmisen kanssa voi tietä sairauslomaa.

Vierailija
92/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kunnollista antiperspiranttia, niitä saa myös niin miedon tuoksuisena tai tuoksuttomana, etteivät häiritse ketään. Hajuvesillä ja hajustetuilla deodoranteilla vaan saat aikaan sellaisen tuoksucocktailin, että vähemmästäkin yskittää, kun kuljet ohi.

Nuorisossa on nykyään paljon näitä kaikelle mahdolliselle tuoksuvia pommeja. Jää sellainen suussakin maistuva hajuvana jälkeen, kun kävelevät ohi tai edessä.

Tämä. Voisi vanhemmat neuvoa että sitä huugo bossia laitetaan max. 1 suihkaus, ei holvata puolta pulloa. 

Ja se suihkautetaan iholle, ei vaatteisiin.

Vierailija
93/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset tunnisti viimeistään hajusta. Erittäin hyvin kuvailit sen hajun. Se oli lähes aina voimakas hajuvesi/dödö, jonka alta tunkeutui pistävä pinttynyt hiki ja toisinaan muitakin eritteitä. 

Hajusteet eivät korvaa suihkua ja puhtaita vaatteita! 

Jep, olen rajan pinnassa kaupassa töissä ja tiedän mistä puhut eikä ole ikivä sitä hajukomboa. Sanoihin hajuveden määriin pääsee välillä ulkomaiset turistit mutta ilman sitä hien hajua. Onneksi tänne asumaan jääneet venäläiset on oppineet peseytymään ja käyttämään tuoksuja maltilla.

Vierailija
94/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut käyttää todella vahvoja tuoksuja ja lotraavat kohtuuttoman paljon hajuvesillä. Siinä ei edes ole mitään järkeä, sillä jos käytät jotain voimakasta dödöä, niin sehän pilaa sen kalliin hajuveden tuoksun. Vielä jotain hiuslakkaa lisäkkeeksi, niin kyllä, todella voimakas tuoksujen sekasotku.

Itse käytän hajutonta dödöä ja tuoksua (koska rakastan erilaisia parfyymeja!) sipaisen ranteeseen ja kaulalle pienen määrän. 

En silti kehtaisi vieraalle ihmiselle huomauttaa hänen haisemisestaan. 

Vierailija
95/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole migreeniä, astmaa tai muuta hajusteherkkyyttä mutta työkavereilla on ja kun he sanoo että nyt on paha tilanne ja oireita tiedossa, niin se asiakkaan hajusteen määrä on jo sellainen että kun hän on kävellyt hyvin ilmastoidun kaupan läpi, koko kauppa haisee. Se ei ole enää tuoksu vaan nenäkarvat polttava katku. Joskus se on hajuvesi, joskus pyykinpesuaine, joskus joku suihkusaippua tai dödö. Joskus myös lika, kusi, hiki, pinttynyt tupakka, mutta niistä ei kukaan saa oireita, on vain epämiellyttävää.

Vierailija
96/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ajatellut, että jos joku joutuu huomauttamaan tuoksustasi, et todellakaan tuoksu hyvältä, vaan vastenmieliseltä. Ja lisäksi niin voimakkaasti, että se haittaa sivullisten elämää. 

Jatka dödön käyttöä mutta lopeta se hajuvedellä läträäminen. Se ei tee sinusta paremman tuoksuista tai miellyttävämpää ihmistä. Ihminen tuoksuu parhaalle silloin kun hän ei tuoksu miltään.

Vierailija
97/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deodorantilla on tarkoitus estää hienhajun syntymistä. Sitä ei ole tarkoitus peittää voimakkaammilla hajuilla. Se, että joku ihminen uskaltaa avata suunsa ja sanoa, että haiset voimakkaasti joltain, tarkoittaa, että todella haiset. Sisätiloissa se on ongelma. 

Mehän ei tiedetä haiseeko AP oikeasti vai oliko huomattuaja hajustehysteerikko.

Epäilen jälkimmäistä, koska vain hysteerikko kehtaa huomauttaa toiselle asiasta. Normaali, terve ihminen on hiljaa, vaikka häiritsisikin

Vierailija
98/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ohimennen haittaa mutta jos on oikeasti todella pistävä niin siitä voi tulla migreeni. Harvemmin niistä naisten, mutta miesten axeissa ja muissa on jotakin todella pistäviä ja inhottavia elementtejä, eivät siis tuoksu edes miellyttäviltä. Ja jos haisevat jo kadulla metrien päähän niin voi se olla aika raju istua sellaisen vieressä.

Koita hajutonta pesuainetta ja jotain miedompaa deota jatkossa

Jokaisella on kyllä oikeus käyttää mieleistään pesuainetta omassa kodissaan ja omissa pyykeissään. Ei nyt hittovie tarvitse varautua siihen, että joku migreenikko tai hajuherkkä mielipuoli kävelee kadulla ohi ja ahdistuu. 

Tämä vaatiminen onmennyt ihan mahdottomia nykyaikana! 

#tuoksurauha todellakin

Vierailija
99/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ohimennen haittaa mutta jos on oikeasti todella pistävä niin siitä voi tulla migreeni. Harvemmin niistä naisten, mutta miesten axeissa ja muissa on jotakin todella pistäviä ja inhottavia elementtejä, eivät siis tuoksu edes miellyttäviltä. Ja jos haisevat jo kadulla metrien päähän niin voi se olla aika raju istua sellaisen vieressä.

Koita hajutonta pesuainetta ja jotain miedompaa deota jatkossa

Jokaisella on kyllä oikeus käyttää mieleistään pesuainetta omassa kodissaan ja omissa pyykeissään. Ei kenenkään tarvitse varautua siihen, että joku migreenikko tai hajuherkkä kävelee kadulla ohi ja ahdistuu. 

Tämä vaatiminen on mennyt ihan mahdottomiin nykyaikana! 

Vierailija
100/113 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:n kysymykseen: mieluummin hiki kuin överit hajusteet, jos niiden väliltä pitää valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän