Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sullon tosi voimakas tuo tuoksu"

Vierailija
22.01.2026 |

Tulin kirjastoon koska oma koneeni on hajonnut ja tuskin ehdin istua aloilleni kun viereisen koneen käyttäjä huomautti että mulla on tosi voimakas tuoksu. Mitä pirua se sille kuuluu? Ei kai kirjastossa ole tuoksusääntöjä? Ja koska kävelin tänne niin olin aamusta laittanut sekä dödä että hajuvettä ettei hiki haise. Pyysin toki anteeksi mutta onko tosiaan ihmiset tollasia että huomauttelee vieraille ihmisille? Pitäiskö sen hien sitte haiste? Hyvää päivää vaan sillekin tiukkapipolle;)

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittasin kylläkin väkevän hajuiseen alapäähäsi.

T. se kirjastossa käynyt

Vierailija
122/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vieno pyyntö, saisinko hengittää..?

Toki, anna mennä vaan. Elä ja anna muidenkin elää.

Okei, tästä lähtien huomautan jokaiselle rouvalle joka pyyhältää tuolla, että hei, tuo sun hajuvesi jättää hajuvanan, voisitko hieman hillitä suhuuttelua.

On se saa**na että ulkonakin haisee hajuvesi nykyään, kun rouvat suhuuttelee eikä niiden nokka toimi.

Ja nimenomaan tämä ongelma koskee 80% naisia, harvempi mies on niin turhamainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus tuoksua miltä haluat. Turhaan pyytelet anteeksi. On se kumma, kun tänäkään päivänä ei vielä ymmärretä, ettei toisten tuoksua kommentoida. #tuoksurauha

Kyllä liiallista hajuvedenkäyttöä saa kommentoida. Se on asia, joka jokaisen on helppo korjata ja liiallinen käyttö on tuskallista tuoksuyliherkille.

Ei ole asiallista kommentoida liiallista hajuvedenkäyttöä. #tuoksurauha

Ei ole asiallista kulkea myrkkypilvi ympärillä, kyllä saa huomauttaa jos joku haisee.

Hajuvedet on tupakansavuun verrattavissa oleva ongelma. Todella haitallista terveydelle.

Kuole pois. Myrkkyjä pelkäävä uskis. 

Vierailija
124/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee näitä haisuleita julkisissa tiloissa viereen. Astma alkaa ilmoitella itsestään nopeasti, joten alan yskimään suu auki heitä päin. Yleensä saan nopeasti "omaa tilaa". Mun astmaa ei kiinnosta haiseeko tupakalle vai hajuvedelle. Limat saat päällesi joka tapauksessa.

Vierailija
125/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja oma nenähän ei haista, vaan turtuu siihen. Eli laitat hajuvettä, ja koska et itse haista, lisäät sitä. Ja kaikki ympärillä pökertyy siihen tuoksupilveen. Meillä on työpaikoilla kielletty tuoksut. Toki dödö luonnollisesti ok. Sitten vaan kaikki hiustuotteet hajusteettomia. Aika tavallista on, et päiväkodeissa, terveydenhuollossa yms., on "tulethan tuoksutta". Itse siedän tuoksuja, mutta esimerkiksi myskipohjainen tuoksu laukaisee migreenikohtauksen. 

Vierailija
126/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi ylihysteerinen työkaveri joka väitti haistavansa shampooni ja suihkugeelini kun   istuimme vierekkäin. Itse  käytetyltä  laastarilta  ja  röökiltä. Teki mieli sanoa,että normaalit ihmiset käy aamuisin suihkussa. Tai ehkä työkaveri kävikin,mutta käytti jotain hajustamatonta ekosuihkugeeliä ja nehän tunnetusti haisee ruumishuoneelta.

Vierailija
127/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuveden käyttäjä ei yleensä huomaa omaa hajuvettään, koska hajuaisti tottuu nopeasti tuttuihin tuoksuihin. Tätä ilmiötä kutsutaan hajuaistin adaptoitumiseksi. Kun altistut samalle hajulle pidemmän aikaa, hajuaistin reseptorit ja aivojen hajukeskus vähentävät herkkyyttä kyseiselle tuoksulle, jotta voit keskittyä uusiin ja mahdollisesti tärkeämpiin hajuihin ympäristössä.

Vierailija
128/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.

Häiritsikö ne lihavuus ja vaatteet sinua vai otitko vaan itseesi ja halusit loukata? 

Lihavuus häiritsi oikeasti, vaatetus ei.

Vierailija
129/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee näitä haisuleita julkisissa tiloissa viereen. Astma alkaa ilmoitella itsestään nopeasti, joten alan yskimään suu auki heitä päin. Yleensä saan nopeasti "omaa tilaa". Mun astmaa ei kiinnosta haiseeko tupakalle vai hajuvedelle. Limat saat päällesi joka tapauksessa.

Astmassa on kuiva yskä, eikä mitään yletöntä limaa. onko sulla edes oikea diagnoosi? 

Vierailija
130/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hajuvettä. Käyn aamuisin suihkussa, pesen hiukset, käytän deodoranttia, hiusseerumia ym. miedosti tuoksuvia kemikaaleja. Puen joka päivä puhtaat pestyt vaatteet. En tupakoi, en käryytä haisevia ruokia kotonani. Meillä ei ole eläimiä ja koti on siisti.

Minun hajuaisti toimii todella hyvin, haistan ihmisistä peseytyvätkö he, polttavatko, miltä kotona haisee, onko hometta, onko käyty kiinalaisessa syömässä, haistan ihon talin ja pesemättömät hiukset. Kaikki tuo kuuluu elämään, mutta hajuvedet...

Hajuvesi lisää ihmisen omaa kemikaalikuormaa yli 5000 myrkyllisellä ainesosalla ja häiritsee muita ihmisiä aivan valtavasti. Kenenkään ei pitäisi käyttää hajuvettä kuin juhlatilaisuuksissa!

Vierailija
131/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä hajuvettä. Käyn aamuisin suihkussa, pesen hiukset, käytän deodoranttia, hiusseerumia ym. miedosti tuoksuvia kemikaaleja. Puen joka päivä puhtaat pestyt vaatteet. En tupakoi, en käryytä haisevia ruokia kotonani. Meillä ei ole eläimiä ja koti on siisti.

Minun hajuaisti toimii todella hyvin, haistan ihmisistä peseytyvätkö he, polttavatko, miltä kotona haisee, onko hometta, onko käyty kiinalaisessa syömässä, haistan ihon talin ja pesemättömät hiukset. Kaikki tuo kuuluu elämään, mutta hajuvedet...

Hajuvesi lisää ihmisen omaa kemikaalikuormaa yli 5000 myrkyllisellä ainesosalla ja häiritsee muita ihmisiä aivan valtavasti. Kenenkään ei pitäisi käyttää hajuvettä kuin juhlatilaisuuksissa!

Kuole pois. Heikot joutaa kuolla. 

Vierailija
132/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyylikouluttaja antoi tällaisen ohjeen: hieno nainen ei tuoksu miltään.   Järkevää puhetta.

Vierailija
133/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen astma sulla. Ehkä kannattaisi ihan vaan hankkia se lääkitys kuntoon tai vaihtaa paikkaa. Näin mä ainakin toimin.

Vierailija
134/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti? Peität hajuvedellä ja dödöllä hienhajun. Sulla ei sitten suihkua ole kotona? 

Kotona on mutta sillä kävelymatkalla ei satu oleen;

Ruokavaliossa, aineenvaihdunnassa tai perushygieniassa on jotain pielessä, jos kävelymatkan aikana hikoat niin, että haiset oikein viereiselle työskentelypisteelle asti. 

Stressaatko julkisia paikkoja ja haiset siksi? Hormonit sekaisin? 

Joka tapauksessa, hajun peittäminen toisella hajulla tekee siitä hien hajusta vain vielä vastenmielisemmän. 

Opettele neutraloimaan se haju. 

Esim. jotkut luonnolliset deodorantit nimenomaan neutraloivat sen hien hajun blokkaamatta hikirauhasia. 

Vierailija
135/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sun mielipide ja saat tietysti itse olla käyttämättä hajuvettä. Minua ne eivät häiritse lainkaan. Sen sijaan vaikkapa vanhan viinan haju häiritsee.

Vierailija
136/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, tästä lähtien huomautan jokaiselle rouvalle joka pyyhältää tuolla, että hei, tuo sun hajuvesi jättää hajuvanan, voisitko hieman hillitä suhuuttelua.

On se saa**na että ulkonakin haisee hajuvesi nykyään, kun rouvat suhuuttelee eikä niiden nokka toimi.

Ja nimenomaan tämä ongelma koskee 80% naisia, harvempi mies on niin turhamainen.

Valitettavasti nuoret miehet on myös hurahtaneet, ja laittavat ihan överisti tosi tuhteja parfyymejä. Jopa ihan sellaiset duunarivaatteissa kulkevat nuoret miehet. 

Vierailija
137/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun. Mulle ei ole koskaan huomautettu, ei liene tarvetta.

Vierailija
138/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmassa on kuiva yskä, eikä mitään yletöntä limaa. onko sulla edes oikea diagnoosi? 

Ei sulla ainakaan ole vielä paljoa lääketieteen opintoja vyön alla, jos tietämyksesi astmasta ja sen alalajeista ja oireista on tuolla tasolla. 

Vierailija
139/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole pois. Heikot joutaa kuolla. 

Oletpa vitsikäs. Kaikki me kuollaan joskus, sinäkin. Ihan luonnollinen asia, toisin kuin hajuvesi.

Vierailija
140/176 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne määrät. Siis hajuveden oikeaoppinen ja tyylikäs käyttö, sitten kun sitä sinne juhlatilaisuuteen laitetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi