"Sullon tosi voimakas tuo tuoksu"
Tulin kirjastoon koska oma koneeni on hajonnut ja tuskin ehdin istua aloilleni kun viereisen koneen käyttäjä huomautti että mulla on tosi voimakas tuoksu. Mitä pirua se sille kuuluu? Ei kai kirjastossa ole tuoksusääntöjä? Ja koska kävelin tänne niin olin aamusta laittanut sekä dödä että hajuvettä ettei hiki haise. Pyysin toki anteeksi mutta onko tosiaan ihmiset tollasia että huomauttelee vieraille ihmisille? Pitäiskö sen hien sitte haiste? Hyvää päivää vaan sillekin tiukkapipolle;)
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.
Olitpa älykäs, kuinka kommentoisit jos astmaatikko huomauttaisi asiasta? Laita ensi kerralla iso lappu selkääsi ja etupuolelle, että haiset kärpäsmyrkylle ja että en halua häiritä mutta kun ole vain tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.
Ei ole sitten tullut mieleen, että voisit supsutella vähän vähemmän sitä haisua itseesi?
Minä laitan tuoksua ihan niin paljon kuin itse haluan, ei se ole muiden asia.
sulla tulee olemaan vielä elämässä monin tavoin vaikeaa. kehitä aikuistuvaa luonnettasi. peseydy. ota muitakin huomioon, eikä vaan- minä ihte oo koko maaaailman napa- määäähän teen mitä määään haluun.
jos käytät hajuvettä- parfyymia, valitse mieto- ei mausteisia-
jos deo, tuoksu ja vielä hiuslakka ja sun ominaishajut vaikka pesty- saati kun ei pesty. eritteet allpäää-hui, muut osat, olet tosi coctail.
kohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan.
kaikki kolme ei voi olla eri paria tuoksuissa, hiukset voisi olla hajusteettomat- ei hiusparfyymiä,eikä hajulakkaa----jos käytät parfyymiä. hyvin pieniä määriä vain parfyymiä.
radio novallakin kerrottiin tuosta hiusparfyymibuumista hesoissa ja se häiritseeeee. tajuu jo.
kaikki eivät pidä juuri sinun valinnoistasi. sinun aistit ovat turtuneet tai tottuneet hajusteisiisi. bussit, työpaikat, yleensä julkiset tilat- likaiset takit haisee, eli aikamoista cocteilii. huomioi migreenihenkilöt. sulla on ressu vielä pitkä matka elämässä...
Vierailija kirjoitti:
Mädän pillun löyhkä.
kyllä, 99 prossaa akkoloista... siis karseeta kun toimistossakin tulee siihen lähelle, oksennus pääsee. pikkuhousunsuojilla peitetäänkin ja siitä noidankehä valmis, kotona ei tuuleteta ja unihyieniassa nukuta alasti.. pesut jotain vesi valuu vähän sinne päin, avaamatta tarkemmin osasia-pesunestettä, pesusieni poistais... mutta ku onkalot valuttaa het uutta mönjää. akkojen vitsaus.
Vierailija kirjoitti:
No älä "tule" kirjastoon! Ihmekään että paikka lemuaa kun porukka "tulee" sinne jatkuvasti
että ooot tyhmä, nolo, hössön tössö jonninjoutava länkky
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuyliherkät voisi mennä siedätyhoitoon vaikka Pariisin.
Lemumummon tuoksumaailmaa piristän vaikka kusemalla kengille.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vuorikristallikivi deo ei haise millekään ja on tosi tehokas
Ei muuten estä hienhajua jos ihmisellä voimakas haju kainalossa. Toisilla siinä on pistävä aromi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti? Peität hajuvedellä ja dödöllä hienhajun. Sulla ei sitten suihkua ole kotona?
Mikä sinun mielestä on dödön tarkoitus?
eri, niin pestään, sheivataan- pysyy raikkaampana ja laitetaan kevyt tuoksuista deoa tai hajusteeton estääää hirnhajun, siis ihan LV deo jossa ei tuoksua, kestää treenitkin. pese, deo on vaan lisätukena. sen tarkoitus ei ole peittää likaa.
noi rex deot on iisejä, sininen ainakin on iisi raikas kevyt, antipespiranteissakin on hajusteettomia. siis eri kuin perusdeo jos on karsee hikionelma. haiseeko sun alaspää värkkykin pahalle axua sinne- ja varpaat for mennenillä
Vierailija kirjoitti:
Deodorantilla on tarkoitus estää hienhajun syntymistä. Sitä ei ole tarkoitus peittää voimakkaammilla hajuilla. Se, että joku ihminen uskaltaa avata suunsa ja sanoa, että haiset voimakkaasti joltain, tarkoittaa, että todella haiset. Sisätiloissa se on ongelma.
kyllä, silloin on jo kynnys ylitetty. ihan helpolla ihmiset ei kehtaa sanoa, eli jos sanoo, silloin jo huh huh
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei kovin herkästi huomauttele tuntemattomille tuollaisesta asiasta, joten haju varmasti ihan oikeasti ollut liiallinen. Eihän nää hajupommit sitä itse enää huomaa. Aikamoinen vitsaus tänä päivänä ovat nuoret, jotka saastuttavat ympäristönsä liiallisella hajusteilla. Kunpa tuo muoti menisi pian ohi.
no astma tulloo vielä. eivät pidätä hengitystä kun laittavat, mutta se olisi vain pieni lisäapu. mennyt liiallisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti? Peität hajuvedellä ja dödöllä hienhajun. Sulla ei sitten suihkua ole kotona?
Jos huomauttaa tarkoitti, että hiki on voimakas - ei hajuste.
Vierailija kirjoitti:
oot tyhmä syvä mölli, mee pois vaan. korjaa tapas
Itse käytän hajuvettä ja kyllä noita urputtajia liikkuu silloin tällöin. En välitä. Pysykööt kotona, jos häiritsee. Sairaalat on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sitten tullut mieleen, että voisit supsutella vähän vähemmän sitä haisua itseesi?
Se nimenomaan on muiden asia. Sulla ei ole oikeutta tunkeutua mun nenään.
Tiedän että olen itse liiankin herkkä ajatukselle että häiritsen muita, mutta en ikinä opi ymmärtämään miten joillekuille tuntuu olevan ihan sama vaikka he aiheuttaisivat muille ihmisille häiriötä. Ai muut kirjaston käyttäjät saa migreenin? Ei kiinnosta. Ai työpaikan Markku sai astmakohtauksen? Nössö, minulla on oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sulla tulee olemaan vielä elämässä monin tavoin vaikeaa. kehitä aikuistuvaa luonnettasi. peseydy. ota muitakin huomioon, eikä vaan- minä ihte oo koko maaaailman napa- määäähän teen mitä määään haluun.
jos käytät hajuvettä- parfyymia, valitse mieto- ei mausteisia-
jos deo, tuoksu ja vielä hiuslakka ja sun omin
---
Komentelee, että 'ota muut huomioon' ja 'et ole maailman napa' ja sitten komentelee pitkän viestin verran, mitä toisen pitää ja mitä saa tehdä 😂 Mutku MÄÄ saan sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Deodorantilla on tarkoitus estää hienhajun syntymistä. Sitä ei ole tarkoitus peittää voimakkaammilla hajuilla. Se, että joku ihminen uskaltaa avata suunsa ja sanoa, että haiset voimakkaasti joltain, tarkoittaa, että todella haiset. Sisätiloissa se on ongelma.
Ei tarkoita välttämättä, vaan kyseessä voinut olla tuoksuherkkä. Ne on kovia huomauttelemaan muille, tosin tämä tuntuu olevan vain suomalaisten ongelma. Toki on oikeasti migreeniherkkiä, mutta monille tuo on siedätyskysymys. Mitä vähemmän itse käyttää, sen herkemmäksi muuttuu omien ja muiden tuoksujen suhteen. Huonoa käytöstä on huomautella toisille hygienia asioista, ne kun on jokaisen henkilökohtaisia. Ja ei minustakaan kenenkään tarvitse suihkia hajuvettä 10 suihkausta, mutta muilla on siihen oikeus vaikka se typerää onkin. Hajuvesiä ei kuulu lotrata vaan laittaa oikeaoppisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sitten tullut mieleen, että lihavuudesta on jo terveyshaittaa ja se rasittaa veronmaksajia? Siitä ei pääse eroon edes paikkaa vaihtamalla.
-eri
mulla iän myötä tullut jonkinasteinen tuoksuallergia, kaikki pesuaineet jne tulee olla hajusteettomia. Prisman hississä oli joku toisi voimakas hajuvesi niin mua alkoi oikeesti tehdä pahaa.
Aiemmin ei haitannut ja käytin itsekin hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisen käytösetiketin mukaan tuoksut pitäisi valita ajankohdan ja tilanteen mukaan. Joo, saa nauraa etiketeille, mutta järjellinen peruste siihen on vain se, että päivällä on kohtuullista tuoksua miedolle liikkuessaan eri tilanteissa eri ihmisten seassa ja juhliessaan voi haista mille vain muidenkin haistessa. Sellainen, joka ei kestä hajuja voi valita missä haluaa olla: hajuttomassa kirjastossa tai haisevissa juhlissa.
Jos päättää haista voimakkaalle kirjastossa se on sama kuin päättäisit häiritä adhd:n keskittymistä lukemaansa. Saat silloin palautetta monella tavalla. Omalla kohdallani olen päättänyt, että aivastelen haisevan ihmisen päälle. Minulla on samanlainen oikeus reagoida hajuihin kuin jonkun haista. Kumpikin tapa on yhtä epäkohteliasta.
Älä nyt viitsi oikeasti. Tuo omankädenoikeutesi on aika lapsellista.
Tuoksuyliherkät voisi mennä siedätyhoitoon vaikka Pariisin.