Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö tehdä ruokaa?

Vierailija
21.01.2026 |

Mulle se on vaan pakollinen paha ja voisin helposti elää pelkällä ravintola- ja valmisruoalla, jos mulla olis enemmän rahaa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa en. Mutta olen kekseliäs ja ennakkoluuloton tehdään-siitä-mitä-on - kokkailija. Välillä tulee aika outoa, mutta syömäkelvotonta ei ole ollut koskaan. Maustaminen on minun kompastuskivi, mutta hävikin estämisessä olen tehopakkaus!

Aivan ihanaa syödä jonkun toisen tekemää ruokaa. Mutta eineksiä emme käytä juuri ollenkaan.

Vierailija
22/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Näin työttömänä yksinasujana teen niin hienoja ruokia kuin rahat sallivat. Saatan piipertää ihan pinsettitasolla koristeita etenkin kesällä kun mansikat ja yrtit saa omasta puutarhasta. Näin talvella teen ruokaa puuhellalla 150 vuotta vanhoilla padoilla ja pannuilla. Kesällä teen viiniä, olutta ja säilön itse kaikkea jännää. Kaupasta haen punalapulla lihoja ja kalaa. Joskus rapuja ja parempia juustoja herkkuhetkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausittaista, välillä innostuu, välillä ei. Pidän enemmän leipomisesta.

Vierailija
24/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ruuanlaittoa. Osaan kyllä ja kokkailen kyllä usein, mutta mitään nautintoa siitä en saa. Rahat ei kuitenkaan riitä ravintoloihin ja omaan kokkiin ja eineksiä en halua koko ajan syödä.

Vierailija
25/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Mutta olen perheessä ainoa, joka ei syö lihaa, joten itse on tehtävä, jos haluaa kotiruokaa syödä. Teen ruokaa pari kertaa viikossa ja laitan aina pari annosta pakkaseen. Ulkona syön harvoin, eikä täällä maalla ole Woltia tai muutakaan kuljetuspalvelua. Salaattitarpeita on aina kotona ja pakkasessa hätävarana kasvispyöryköitä ym. niitä päiviä varten, kun en jaksa tai ehdi kokata.

Vierailija
26/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Välttämätön paha kun on perhettä. Jos asuisin yksin, eläisin leivällä ja eineksillä.

Vierailija
27/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti, mutta syön ennemmin itse tehtyä kuin eineksiä tai ravintolasafkaa jatkuvasti.

Vierailija
28/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, toki arkikokkailu on välillä puuduttavaa mutta onneksi mies hoitaa puolet kokkailuista ja teinikin on viime aikoina tehnyt ruokaa aina välillä.  Viikonloppuisin laitan mielelläni ruokaa pitkän kaavan mukaan

Meillä ei syodä juuri koskaan eineksiä ja woltataankin vain pari kertaa vuodessa. Ravintoloissa kyllä tykätään käydä yhdessä ja erikseen useamman kerran kuukaudessa.

Vierailija
29/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon menee aikaa hukkaan kyseisessä hommassa.En tykkää en !

Vierailija
30/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään jos on aikaa. Mutta yleensä on kiire eikä kukaan tiedä mitä syötäis niin en tykkää.

Vierailija
31/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit kokkailusta säästyneellä ajalla? 

Vierailija
32/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Inhoan, vihaan! Mutta en tykkää eineksistä joten pakko tehdä. Paistinpannua käytän muutaman kerran vuodessa, aivan kamalaa se käry ja siivous paistamisen jälkeen! En paista edes kananmunaa vaikka se hyvää olisikin, liian suuri vaiva. Teen ainoastaan ruokia jotka voin tunkea uuniin, ja yleensä yhdessä astiassa. Aika vaikea keksiä syömistä, ikuinen riesa. Leipää en voi syödä joten silläkään en voi elää. Tosin olen miettinytkin miksi edes pitää elää?

Vierailija
33/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Hyvä vastapaino vastuulliselle työlle. Saa tehdä käsillä ja ei tarvitse miettiä prosesseja jne, tuliko nyt tehtyä kaikki vai jäikö joku asia hoitamatta.

Vierailija
34/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luen kirjoja ja lehtiä sekä selaan nettiä. Tänäänkin näihin on mennyt noin 6 tuntia. Kohta otan jääkaapista valmiseineksen ja lämmitän mikrossa. Ei mennyt aikaa hukkaan ruoanlaittoon ja tiskaamiseen.

Vierailija
35/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta. Mies sai pilkillä melko suuren hauen niin tein siitä ison kasan kalapyöryköitä. Ei saa kaupan eineshyllystä mitään vastaavaa. Näitä syödään pari päivää ja viikonloppuna ajattelin tehdä kaalilaatikon.

Vierailija
36/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo testaan usein uusia reseptejä 

Kuinka suuri osa testeistä menee kompostiin?

Vierailija
37/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään, aivan ihanaa. Kun itse tekee saa mieleistään, eikä mitään suola/rasva-ravintolamössöä.

Kenellä on varaa syödä ravintolassa? Ja jos onkin, niin suolaa siellä taitavat ruoat huutaa seurakseen.

Vierailija
38/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luen kirjoja ja lehtiä sekä selaan nettiä. Tänäänkin näihin on mennyt noin 6 tuntia. Kohta otan jääkaapista valmiseineksen ja lämmitän mikrossa. Ei mennyt aikaa hukkaan ruoanlaittoon ja tiskaamiseen.

No sehän onkin älykästä toimintaa selailla nettiä:)

Lukeminen toki on hyvä harrastus mutta mulla on aina äänikirja päällä kun seison sen 15-30 min valmistelemassa ruokaa. En tiedä mitä tekisin ylimääräisellä vartilla?? Tuskin kukaan 6h seisoo vahtimassa kattilaa??

Vierailija
39/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kokkaaminen on typeristä hommista typerintä

Vierailija
40/65 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt ruoanlaitosta yhtään. Arjessa vain pakollinen, välttämätön paha johon en halua käyttää aikaa yhtään sen enempää kuin on pakko. Mahdollisimman helppoa, nopeaa ja yksinkertaista, riittää kunhan saa vatsan täyteen - syön vain elääkseni, en elä syödäkseni.