Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka julkisilla 2 tuntia yhteen suuntaan, karenssi te toimistosta?

Vierailija
21.01.2026 |

Kilometrejä vain 100 km. Olisin saanut 5 kk sijaisuuden toisesta kaupungista päiväkodista. Osan matkaa olisi pitänyt kuljea kaukojunalka ja osan busseilla. Esim jos työvuoro olisi alkanut klo 8 olisi minun pitänut lähteä jo 5.30 kotoa kun juna kulkee vain kerran tunnissa. Eli työpäivän pituudeksi voisi tulla n 14 tuntia matkoineen.

Olen yhden koululaisen yh. Hain työtä toisesta kaupungista jo 6 kk sltten kun ajattelin että voisimme muuttaa sinne. Haasratrelukutsu tulikin viikkoa ennen kuin tuyö olisi alkanut,en pysty järjestämään muuttoa lapsen kanssa niin pian. Pk johtajakon sanoi ettei halua haastatella nyt kun kuuli etten muuttanut ko kaupunkiin ( hain opiskelemaan syksyllä sinne en päässyt).

Nyt Te toimisto laittoi esteen maksulle Kelaan ja joudun odottamaan työmarkkinatukea selvitäksen ajan jonka keha keskus tekee. Eli nyt olemme 3 vkoa ilman rahaa. Ja pelkään karenssia. 

Onko teille tullut karenssia tälläisestä Eli työmatka olisi kohtuuton ( minulla min 4 tuntia päivässä). Minulla ei ole ajokorttia eikä autoa. 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 2 tuntia ole mitään, ei tuon takia saa kieltäytyä.

Vierailija
42/64 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä totuus- ja järkiseerumia te oikein vedätte?

Työkkäri, kela ja kaikki virastot ovat byrokratia ensin, järki viimeisenä - laitoksia. Niille tärkeintä on byrokratian kirjaimen täyttäminen, ei se, mikä on järkevää.

Työkkärillä ei ole mitään pääsyä saatika kapasiteettia käydä tarkistelemaan jengin työnhakuja. Omatoimiseen työnhakuun riittää, että käy syöttämässä randomien firmojen nimet sinne hakuhimmeliin kuukausittain. Jos sellainen ihme käy että työkkäri lähettää oikean työtarjouksen, siihenkin riittää, kun ilmoittaa, että on hakenut. Kouluun hakemista ei mistään voi tarkistaa.

Eli vastaisuudessa, jos teille tulee joku ihmeen valekeikkahomma 1h viikkoon 500km työmatkalla, käykää vaan klikkaamassa että haettu on. Älkää käykö vinkumaan mistään työmatkoista tai muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varma keino miten teille ei tarjota työpaikkaa mitä ette halua.Kysytte haastattelussa työterveydestä ja kerrotte että pitäisi päästä korjaamaan polven ym. vikoja ja olette siksi valmis ottamaan työn kuin työn 

Vierailija
44/64 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junia menee kerran tunnissa joo, mutta kun siinä on myös muita kulkuvälineitä molemmissa päissä, joilla omat aikataulut.

Ap sanoi hakeneensa opiskelemaan toiseen kaupunkiin. En usko hetkeäkään, että kyse oli jostain Tuppukylän ammattikoulun sivuhaaran toimipisteestä Takametsässä. Kuinka moneen suomalaiseen kaupunkiin menee parhaaseen työmatka-aikaan junia vain kerran tunnissa? 

Kukaan ei tunnista ap:ta vaikka hän mainitsisi tuon kaupungin nimen, koska hänhän ei ole sinne nyt edes muuttamassa. Minä ainakin voisin sanoa, että suunnittelin muuttoa Naantaliin, mutta muutin mieleni. Kuinka sinä tunnistat minut tuosta lauseesta?

Kulkee sinne myös tämä lähijuna jonka matka kestää 60 min n kerran tunnissa ( joskus esim 6.55, joskus 7.48, joskus 9.00 ei siis tasatunnein). Sitten Intercity myös mutta se maksaa ja pitää olla paikkaliput. Molemmat juna

Älä viitsi. Lähijunat eivät kulje noin epämääräisesti, eli joskus 7 min välein, ja seuraavaksi 12 min välein, mutta vaikka menisi, sinähän olisit silti ehtinyt. Eikä työvoimaviranomaisia kiinnosta, että sinä haluat kulkea kaikkein hitaimmalla maitojunalla. Et voi vedota siihen, että matkaan menee kaksi tuntia,  koska otat lähijunan etkä nopeampaa Intercityä. 

Huono provo alusta alkaen. 

Vierailija
45/64 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös matkustamisaika katsota ajassa? Eli 1.5h yhteen suuntaan. Mietin muuten, että kun olen nyt irtisanomisen myötä joutumassa työttömäksi niin laitanko ruksin "ei autoa" -kohtaan. On auto mutta voin vedota tehneeni viimeiset vuodet etätöitä eli luovuin siitä. Haen kyllä töitä.

Pystyykö ne tsekkaamaan mistään että sulla on auto? Trafi? 

Vierailija
46/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei työtä ole sulle tarjottu, etkä edes haastattelussa ollut, niin lepo vaan. 

Vierailija
47/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikeasti mennyt työmatkaan reilu 2,5h suuntaansa, eli reilu 5h päivässä. Julkisilla. 
Oli pieni lapsi päiväkodissa, aamulla eka lapsi siellä, illalla lähes viimimeinen. 

Niin on minullakin, mutta en odota saavani siitä mitalia. Pikemminkin olin idiootti kulkiessani tuota matkaa työpaikalle, jossa bruttopalkka ei kahdeksassa vuodessa koskaan noussut yli 1650 €/kk.

Mitali??

Työn sankarin mitali, tuttu jo Neuvostoliitosta.

Jaetaan nykyisin kipeänä töihin tuleville ja omaa aikaansa ilmaiseksi työnantajille uhraaville.

Vierailija
48/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmaa tietoa, mutta ethän ole kieltäytynyt työstä eikä työtä ole edes tarjottu jos kerran ei  haastatteluun pyydetty

Vierailija
49/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päädyit hakemaan ko. paikkaa? 

Vierailija
50/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaavat auton Trafista. 

Vierailija
51/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle karenssi tulisi? Eihän sinulle ole tarjottu töitä eikä kutsuttu edes haastatteluun.

Vierailija
52/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pudotti taas johonkin pelon kuiluun. Pelkään miten tulemme toimeen 3 vkoa ja miten sotkuun asiat menee. Juuri ajattelin että kiva saimme edullisen asunnon niin voin keskittyä vain työnhakuun. Olen todella ahdistunut  tilanteesta.  Olin tyhmä kun kerroin asiasta itse virkailijalle luulin että se olisi ok kun matka on niin pitkä. Hän on ollut tosi mukava tähän asti. Ei ol tullut mieleen edes valhdella mistään.

---

Virkailija käytti valtaansa. Näitä on paljon. Pieniä ihmisiä, jotka kiusaavat heikompiaan.

Vierailija
53/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaavat auton Trafista. 

Olisikohan auto syytä laittaa auto jonkun läheisen nimiin.

Vierailija
54/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on työpaikka, eli pystyt huolehtimaan itsestäsi. sinun tehtäväsi on järjestellä asumisesi ym asiat kohdalleen niin että työssäkäynti onnistuu. Ei se ole viranomaisen tehtävä. Jos irtisanoudut, joudut karenssiin, teen valituksen jos et joudu, koska ei yhteiskunnan tehtävä ole elättää sinua tai tuoda työpaikka nenäsi eteen.

Sinä muutat, vaikka vuokrakämppään niin lähelle työtä, että pystyt sen tekemään. Ihme kitisijöitä, tämä yhteiskunta tuhoaa tuollaisten vetelysten takia itse itsensä.

Vierailija
55/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autottomalle tuo 80 km on täysin järjetön matka, varsinkin julkisten lippujen hinnoilla. 

Matka on 98 km yhteen suuntaan mutta sinne menee meiltä vain juna ja asemalle menee jo 30 min ja sieltä toisessa päässä kävely 30 min ja junamatka min 48 min. Mutta tosiaan aamuvuoroon pitöisi lähteä 3 tuntua ennen vuoron alkua.

Ei hyvää päivää, miten noin hankalaan sijaintiin edes päädyit hakemaan?

Vierailija
56/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on työpaikka, eli pystyt huolehtimaan itsestäsi. sinun tehtäväsi on järjestellä asumisesi ym asiat kohdalleen niin että työssäkäynti onnistuu. Ei se ole viranomaisen tehtävä. Jos irtisanoudut, joudut karenssiin, teen valituksen jos et joudu, koska ei yhteiskunnan tehtävä ole elättää sinua tai tuoda työpaikka nenäsi eteen.

Sinä muutat, vaikka vuokrakämppään niin lähelle työtä, että pystyt sen tekemään. Ihme kitisijöitä, tämä yhteiskunta tuhoaa tuollaisten vetelysten takia itse itsensä.

Hyi h elvetti mitä tekstiä. Kunnon saappaannuolija p* ska

Vierailija
57/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vannonut valan. Jos kela, te tms tekee elämästäni vielä kurjempaa kuin se jo on, kiitos kelan ja te toimiston, tulen noudattamaan sotilasvalaani kirjaimellisesti ja puolustamaan laillista järjestystä aseellisesti.

Vierailija
58/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tulee karenssi sitten tulee. Täytyy ottaa pikavippiä tms sitten vasn. Omasta kaupungista en ole töitä saanut. Mutta en enää hae toisesta kaupungista en halua tälläistä enää. 

En usko tarinaasi. Työpaikka ,jota olit itse hakenut ja työpaikka itse ei ottanut sinua töihin,  miten virkailija muka siitä vaatii selvitykset tekemän ja lähettämään kehalle.

Vierailija
59/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä voi kieltäytyä jos matkat kestää yli 3 tuntia yhteensä päivässä eikä tule karenssia. 

Muutenki työmatka alkaa siitä kun lähdet kotoa eli kun kävelet vaikka pysäkille ja odotat ja määränpäässä pysäkiltä kävelet työpaikalle niin ne kaikki kuuluu työmatkaan.

Vierailija
60/64 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä totuus- ja järkiseerumia te oikein vedätte?

Työkkäri, kela ja kaikki virastot ovat byrokratia ensin, järki viimeisenä - laitoksia. Niille tärkeintä on byrokratian kirjaimen täyttäminen, ei se, mikä on järkevää.

Työkkärillä ei ole mitään pääsyä saatika kapasiteettia käydä tarkistelemaan jengin työnhakuja. Omatoimiseen työnhakuun riittää, että käy syöttämässä randomien firmojen nimet sinne hakuhimmeliin kuukausittain. Jos sellainen ihme käy että työkkäri lähettää oikean työtarjouksen, siihenkin riittää, kun ilmoittaa, että on hakenut. Kouluun hakemista ei mistään voi tarkistaa.

Eli vastaisuudessa, jos teille tulee joku ihmeen valekeikkahomma 1h viikkoon 500km työmatkalla, käykää vaan klikkaamassa että haettu on. Älkää käykö vinkumaan mistään työmatkoista tai muusta.

Tässä ei tuökläri ollut lähettänyt työkutsua vaan itse oli hakenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi