Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku muu ns. luokkapudokas?

Vierailija
21.01.2026 |

Eli siis vaikka hyvästä perheestä, mutta itse huonossa työssä, ei opiskellut pitkälle jne. Ja nyt en kaipaa mitään luokkakiipijöitä ja nousijoita vaan pudokkaita. Ja ymmärrän, että täällä palstalla niitä ei ole, koska täällä viihtyy mt-tapaukset ja duunarit, mutta yritän nyt kuitenkin. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Akateemisen korkeakulttuuria harrastavan suvun jälkeläinen. Opiskelin kyllä itsekin kandin verran, mutta en ole saanut töitä, ja olen ollut jo pitkään työttömänä. Elämänlaatu ja valitettavasti myös yleissivistys on heikentynyt vuosi vuodelta. Siteet lapsuuden ja nuoruuden ystäviin ovat katkenneet, he ovat korkeassa asemassa olevia "pärjääjiä". 

Vierailija
2/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Akateemisen korkeakulttuuria harrastavan suvun jälkeläinen. Opiskelin kyllä itsekin kandin verran, mutta en ole saanut töitä, ja olen ollut jo pitkään työttömänä. Elämänlaatu ja valitettavasti myös yleissivistys on heikentynyt vuosi vuodelta. Siteet lapsuuden ja nuoruuden ystäviin ovat katkenneet, he ovat korkeassa asemassa olevia "pärjääjiä". 

Mutta olet kuitenkin opiskellut kandiksi. Tätä en nyt ihan tarkoittanut. Itse en ole opiskellut ammattikoulua pidemmälle. Minulla myös akateeminen suku, jo isovanhempani olivat kuuluisia akateemikkoja ja korkeakulttuuria harrastetaan monessa sukupolvessa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat nyt puhua omiasi, ap. Suomessa ei koskaan ole ollut akateemikkoa, jonka puolisokin olisi ollut akateemikko.

Vierailija
4/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskat!

Vierailija
5/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Molemmat vanhemmat akateemisissa ylimmän tulodesiilin ammateissa. Itsekin opiskelin kyllä maisteriksi, mutta en koskaan ole työllistynyt mihinkään koulutusta vastaavaan työhön. Koko "työura" on ollut kaikkea epämääräsitä silppuhommaa, määräaikaista, osa-aikaista, duunaritöitä ja työttömyyskausia. N43

Vierailija
6/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat nyt puhua omiasi, ap. Suomessa ei koskaan ole ollut akateemikkoa, jonka puolisokin olisi ollut akateemikko.

Pidä vaan huolta niistä omista siivoojasukulaisistasi. 

Vierailija
7/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomen akateemikot on listattu täällä. Jokainen voi itse tarkistaa, löytyyko listalta avioparia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akateemikko

Vierailija
8/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa tapella niin et ole oikein mitään. Sen takia armeijan käyneitä miehiä suositaan parhaimmissa työpaikoissa ihan akateemisillakin aloilla. Tappelutaidot periaatteessa sanelee sen missä tasolla olet nokkimajärjestyksessä.

Vierailija
9/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen akateemikot on listattu täällä. Jokainen voi itse tarkistaa, löytyyko listalta avioparia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akateemikko

Kai se tarkoitti vain akateemista. Tosin paljasti valheensa samalla. Jos on suvusta, jossa jo isovanhemmat ovat  akateemisia, tietää kyllä alateemikon käsitteen, vaikka olisi lähihoitaja itse. 

Vierailija
10/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa tapella niin et ole oikein mitään. Sen takia armeijan käyneitä miehiä suositaan parhaimmissa työpaikoissa ihan akateemisillakin aloilla. Tappelutaidot periaatteessa sanelee sen missä tasolla olet nokkimajärjestyksessä.

Yliopistolaitos on hyvin lähellä armeijaa ja ottanut vaiktuteita armeijasta.

Akateemisuus on aina liitetty sotilaallisuuteen.

Vierailija
11/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehkä virallisesti ole pudokas, mutta humanistimaisterina olen aina ollut hieman alemmuudentuntoinen, kun muu suku on opiskellut ns. kovia tieteitä ja suuri osa väitellytkin. Yritän kompensoida yleissivistyksellä ja kulttuurin tuntemuksella.

Vierailija
12/12 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet perhe- tai sukutaustaltasi "jotakin", niin tietysti määrittelet luokkasi itsellesi suopeasti etkä lähde mihinkään nettipalstojen pudokashömppään mukaan.  

On erilaisia elämänvaiheita. Opit virheistäsi ja petaat lapsillesi myönteistä asennetta ja valoisaa tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi