Missä kunnossa hampaasi ovat?
Minkä ikäinen olet? Tuli mieleen, kun varasin ajan hammaskiven poistoon. Oma kannasta katsoin edellisen hammaslääkärikäynnin tekstejä. On kulunutta purupintaa, eroosiota kiilteessä ja vähän ientulehdusta. Paikkoja on suussa todella paljon.
Ei omat vanhempani välittäneet ohjata hammashoitoon. Kiillehäiriötä on ihan syntymästä asti hampaissa. Olen 46v.
Kommentit (26)
Suhteellisen hyvässä, ei löytynyt reikiä tarkistuksessa vaikka käyntiväliä oli useampi vuosi. Hammaskiven ja ientaskujen puhdistus auttoi myös silloin tällöin vaivanneeseen ientulehdukseen. Olen yli 60v.
Mulla on kaikki takahampaat paikattu jo alle 20veenä. Etuhampaassa myös yksi paikka, ja näkyy rumasti eri värisenä. Hampaat ovat kellertävät ja vähän vinksin vonksin. 52v.
Äidilläni oli ns riparilahjatekarit. Ei koskaan huolehtinut hampaistani kun olin lapsi.
Hyvässä. Reikiä paikattu muutama, useampi vuosikymmen sitten. Ei ientulehdusta kun lankaan ja käytän hammasväliharjaa päivittäin.
N55
En tiedä, kun en ole käynyt hammaslääkärissä 30 vuoteen. Riittää mulle, ettei hampaita särje.
Hyvässä kunnossa. Olen aina ollut tarkka hampaiden hoidosta ja hymyäni on usein kehuttu kauniiksi. Hammaslääkärissä kävin viimeksi joulukuussa ja siellä jopa kehuttiin, kun ei ollut hammaskiveäkään lainkaan. Ja ikää mulla 61v.
Nykyisin suth hyvät, paljon työtä ja hammaslääkärikäyntejä vaatinut se. Perheessäni ei juuri suuhygieniasta huolehdittu kun olin lapsi ja jatkoin samalla mallilla kun muutin pois kotoota. Tulehduksia oli aika usein ja muutama hammas on ihan poistettukin kun uusi jatkuvasti ja ne oli niin huonossa kunnossa, siinä vaiheessa tuli se herätys että tee nyt hyvä ihmienn jotain suullesi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin suth hyvät, paljon työtä ja hammaslääkärikäyntejä vaatinut se. Perheessäni ei juuri suuhygieniasta huolehdittu kun olin lapsi ja jatkoin samalla mallilla kun muutin pois kotoota. Tulehduksia oli aika usein ja muutama hammas on ihan poistettukin kun uusi jatkuvasti ja ne oli niin huonossa kunnossa, siinä vaiheessa tuli se herätys että tee nyt hyvä ihmienn jotain suullesi.
Niin ja ikä siis 43v.
Melkein kaikki voisi repiä irti ja uusia koko kalusto. Yritän saada rahatilanteeni sellaiseksi että saisin homman kuntoon.
M47
Eikö päälle nelikymppinen osaa pestä hampaat ilman että äiti käskee?
Erittäin hyvässä kunnossa. Näin vähävaraisena ne voi nostaa naulaan tarpeettomina kun tulee nälkä.
53v. Ihan paskassa kunnossa on legot. Yöpurennalla kuluttanut hampaat ja helposti reikääntyvää sorttia ovat. Lapsuudenkodissa ei myöskään hampaiden hoitamista pidetty minään asiana ja se valitettavasti näkyy lopputuloksessa myös ----- vaikka olen aikuisikäni hoitanut hampaita, vahinko oli jo kerennyt tapahtua. Kiitti mutsi siitä.
Vielä riittää Tulijärvessä kiristeltävää.
Hyvässä kunnossa näyttää olevan, just äsken otin tiskikoneesta. Piti pestä kun eilen lensi baarin vessanpönttöön kun kävin heittämässä poskipaskat. Kyllä mä illalla survoin ne suuhun oli melko omituinen maku suussa, mutta kun on semmoset trivagomiehen hampaat niin pakkohan niitä on esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki voisi repiä irti ja uusia koko kalusto. Yritän saada rahatilanteeni sellaiseksi että saisin homman kuntoon.
M47
Kannattaa tarkistaa paljonko se uusiminen esim. Virossa tai jossain muualla maksaa
Tuollahan ne, hattuhyllyllä hymyilevät. Mopsi niille murisee...
Todella hyvät hampaat muutoin, paitsi sivulla oli kaksi imlanttia ( tai toinen oli kiinni imlantissa hiilikuidulla ). Ne olivat jotain 30 v, josta pitkäaikainen hammaslääkärinikin ihmetteli, miten ne voivat kestää niin kauan. Pari vuotta sitten räsähti. Söin perinteistä kuivalihaa ja silloin murtui molemmat hampaat. Uudet imlantit pitäisi porata leukaluuhun, joten siihen en suostu. Sitten olisi osaproteesi, mutta olen aina inhonnut teklaripirkkoja. Niinpä olen päättänyt hymyillä hieman vinosti oikealle kallelleen ja säästää kivussa ja rahassa. Ikä 73 v.
Muutama on paikattu. Ientulehdusta ei ole ollut. Olen kyllä tarkka pesemään ja lankaan joka ilta. Olen 48.