Ihmettelettekö muut sellasi ihmisiä, jotk elää vain rahalle? Esim pörssiä seuraavat sun muut miljardöörit, joille raha on jumala?
Minä en ymmärrä miten voi joku suhtautimua rahaan niin intohimoisesti, johonkin ruudulla näkyvään lukuun. Mikä tämmöisiä rahankerääjiä oikeasti vaivaa?
Itselleni raha on vain pakollinen paha, ja voisihan sitä enemmänkin olla, pienituloisena ei ole kovin ruusuista elää jos vaikka kodinkone hajoaa tai sänky romahtaa, mutta raha on kuitenkin minulle silti vain rahaa, eli sillä saan ruuan, asunnon ja muun tarpeellisen, mutta en näe siitä unta enkä ole rakastunut siihen, en voisi edes kuvitella että seuraisin jotain pörssikursseja ja huitoisin käsiäni pää punaisena jossain pörssissä.. Onko ne ihmiset ihan järjissään, hulluilta vaikuttavat, siis kun oon nähnut televisiossa miehiä hikisinä vellomassa jossain new yorkin pörssissäkin. Äly hoi älä jätä. Miten raha voi niin totaalisesti sekoittaa ihmisen pään, että sen palvontaan kulutetaan koko aikuiselämä.
En ymmärrä, en kertakaikkiaan ymmärrä. Voiko ankeampaa aihetta edes keksiä kuin raha.
Kommentit (55)
Suuri osa ihmisistä tekee joka arkipäivä 8 tuntia töitä saadakseen rahaa. Pörssin seuraaminen on aika kevyttä siihen nähtynä.
Ap tarkoitatko Trumppia? Rahalla on taivaallinen voima sanoo vanha kansa🙄
No aktiivisuutta ja tekemistä sekin työ elämään niinkuin mikä tahansa. Ihminen on tehty liikkumaan. Jos siitä tykkää niin miksi ei? Ja monelle se tuloksen tekemisessä onnistuminen tuntuu olevan itse rahaa tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa ihmisistä tekee joka arkipäivä 8 tuntia töitä saadakseen rahaa. Pörssin seuraaminen on aika kevyttä siihen nähtynä.
Ei ole. Pörssin seuraaminen on työtä 24 tuntia vuorokaudessa kovan paineen alaisena.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. En edes tiennyt, että pörsissä vielä joku viuhtoo, sen verran digitaaliseksi on kauppa mennyt. Ne nyt kuitenkin on töissä siellä, joten eiköhän meistä aika moni tee perusduunia rahan takia. Aika harvalla se sisältö on syy sille työlle.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Pörssin seuraaminen on työtä 24 tuntia vuorokaudessa kovan paineen alaisena.
Jaa, eipä ole itselleni ollut. Kummia ihmisiä jos eivät nuku ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. En edes tiennyt, että pörsissä vielä joku viuhtoo, sen verran digitaaliseksi on kauppa mennyt. Ne nyt kuitenkin on töissä siellä, joten eiköhän meistä aika moni tee perusduunia rahan takia. Aika harvalla se sisältö on syy sille työlle.
Meinaat, että ap:n kaltaiset on töissä? Eiköhän ne elä muiden rahoilla. Tämän takiahan ap puhuu pienituloisuudesta, ei esim. pienestä palkasta. Kun tuet on liian hyvät, ihmiset unohtavat, että jonkun on käytävä töissäkin.
Onhan se äärimmäisen noloa ja typerää palvoa rahaa. Käärinliinassa ei ole taskuja. Media ja markkinavoimat ovat aivopesseet ihmisistä rahan ja"menesyksen" palvojia
Sano Patrick Batemanille, ettei raha tuo onnea.
Itse näen pörssin seurailun jopa riippuvuutena, siis ei kaikilla mutta osalla kylläkin. Mikään voitto ei riitä, pitää saada lisää ja lisää. Ihan kuin pelikoneen pelaaja, mutta vähän next level. Ja pörssiin liittyy myös asioista selvillä oleminen, jolloin pääsee testaamaan omaa päättelykykyä ja oikeaa ajoitusta. Onnistumisesta tulee euforinen olo ja se luo riippuvuuden. Jotkut tekee sitä ihan harrastuksena, ja miksei! Harvassa harrastuksessa voi tienata rahaa. Tiedän montakin, jotka päivätyön ohessa sijoittavat ja välillä kilahtaa pikkupotteja, joilla ottavat pidempiä lomamatkoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se sun on sanoa, kun ei ole mahdollisuuksia saada rahaa. Kuitenkin olet pelannut lottoa joskus päästäksesi raha-ihmisten joukkoon.
En ole kyllä kertaakaan aikuisena lotonnut. Lapsena luettelin vanhemmille lottorivejä. Lottoaminen ei sitäpaitsi ole edes sellasta rahanpalvontaa mistö minä aloituksessa puhun, vaan halua saada iso summa jolla elämä helpottuisi kerralla, kun on rahantarvetta.
Rahanpalvojilla ei yleensä ole mitään järjellistä syytä hankkia rahaa, ne hankkivat rahaa vain rahan takia, koska palvovat sitä, puutetta, siitä ei ole, mutta pitää kasvattaa saldoa ja sijoittaa ja sijoittaa ja seurata pörssikursseja. Käsittämätöntä örvellystä. 🤑
Ap
Samalla tavalla me muut käydään kakalla kuin sinäkin.
Ehkä se ylimääräisen rahan kerääminen on joillekin vähän kuin keräisi pisteitä/tasoja pelissä. Ei pisteillä mitään tee, mutta niiden kerryttäminen tuottaa mielihyvää ja on mittari tavoitteissa onnistumisesta. Onnistuminen tuntuu palkitsevalta. Ehkä tuntee itsensä fiksummaksi, osaavammaksi?
Ei monikaan ihmisen tekeminen ole lopulta järkevää, vaan sitä tehdään mielihyvän takia. Eri ihmiset vaan saavat mielihyvää eri asioista.
Koska haluamme nostaa itseämme ja laskea muita, tulkitsemme muut pinnalliseksi ja itsemme syvälliseksi. Suojelemme itseämme torjumalla sen, mitä emme voi saavuttaa. Meillä on kaksinaismoralistinen suhde rahaan.
No sanoisin, että ainakin suurimalla osalla taitaa kateus vähän nousta pintaan. Itselleni raha on menettänyt merkityksensä jo ajat sitten. Varsin konservatiivisella sijoitusstrategialla pääomatuloja tulee sen verran, että voin maksaa pakolliset kuluni, kuluttaa melko vapaasti ja elää varsin huoletonta elämää.
Myönnän auliisti, etten itse ole varallisuuttani tienannut, vaan ne on aikaisempien sukupolvien tienaamaan rahaa ja omaisuutta, jota on jo lapsesta asti siirretty pikkuhiljaa nimiini. Samoin olen jo alkanut tehdä omille lapsilleni. Olen siitä onnellisessa asemassa, että esivanhempani 4 - 5 sukupolven takaa ovat tehneet kukoistavaa liiketoimintaa ja viisaita ratkaisuja, joita myöhemmät sukupolvet ovat jatkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se sun on sanoa, kun ei ole mahdollisuuksia saada rahaa. Kuitenkin olet pelannut lottoa joskus päästäksesi raha-ihmisten joukkoon.
En ole kyllä kertaakaan aikuisena lotonnut. Lapsena luettelin vanhemmille lottorivejä. Lottoaminen ei sitäpaitsi ole edes sellasta rahanpalvontaa mistö minä aloituksessa puhun, vaan halua saada iso summa jolla elämä helpottuisi kerralla, kun on rahantarvetta.
Rahanpalvojilla ei yleensä ole mitään järjellistä syytä hankkia rahaa, ne hankkivat rahaa vain rahan takia, koska palvovat sitä, puutetta, siitä ei ole, mutta pitää kasvattaa saldoa ja sijoittaa ja sijoittaa ja seurata pörssikursseja. Käsittämätöntä örvellystä. 🤑
Ap
Kuplautumiselle on syynsä. Ihminen elää suljetussa ajatusmaailmassa, jossa hänen omat mielipiteensä ja uskomuksensa vahvistuvat, eikä hän ymmärrä tai ota huomioon erilaisia näkökulmia tai asioita oman piirinsä ulkopuolelta. Kupla estää uuden oppimisen ja henkilökohtaisen kasvun.#ennakkoluulo#yksinkertaistettumaailmankuva
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Mustaa ja valkoista laitetaan minun käteni maalaa maisemaa.