Alkoi melkein kaduttaa tämän lapsen saaminen.
Olen täysin kyllästynyt siihen, että ihmiset projisoivat omat pelkonsa minuun ja stressaavat jatkuvasti puolestani, vaikka minulla itselläni ei ole ongelmaa.
Jos olisin tiennyt, kuinka stressaavaksi kaikki muuttuu, en olisi kertonut kenellekään, että saan lapsen. Ei minun puolestani lapsenhoito on helppoa, eikä itseni kanssa ole ongelmia kun on tietoinen asioista ja on hyvin suunnitellut asiat.
Lapsen saanti antaa valtavasti rakkautta, energiaa ja motivaatiota elämään, kun olet tärkeä jollekulle.
Ongelma on neuvola ja lähipiirin ihmiset. Ihmiset ovat muuttuneet aivan hyeenoiksi, ja olen täysin uupunut siihen. Koko raskauden ajan minua on pommitettu kommenteilla kuten: sitten sä uuvut, muista tätä ja tuota, ei kannata hankkia tätä ja ei kannata tuota.
Minä itse olen kokenut kaikki nämä asiat helpoiksi, eivätkä ne kuormita minua.
Jopa siitä syntyy hirveä tappelu, että olen päättänyt ostaa tietyn väriset vaunut. Siitäkin ihmiset saavat hermoromahduksen, koska väri on heidän mielestään väärä.
Ei ole minun ongelmani, jos muut ovat uupuneet, asunnot sotkuisia eivätkä he ole pysyneet arjen langoissa kiinni. Se ei tarkoita, että minulla olisi sama tilanne.
Kommentit (43)
Ap:n ongelmat on niin helppoja ja häntä kuormittamattomia että tuli oikein vauvapalstalle tekemään julkisen tilityksen? :D
Itsekin ajattelin kohta aloittaa ketjun miten en ärsyyntynyt tänään kun kengät ei hiertänyt jalkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ongelmat on niin helppoja ja häntä kuormittamattomia että tuli oikein vauvapalstalle tekemään julkisen tilityksen? :D
Itsekin ajattelin kohta aloittaa ketjun miten en ärsyyntynyt tänään kun kengät ei hiertänyt jalkoja.
Nojaa ei se ole helppoa että muut sotkeutuvat asioihin mitkä ei heille kuulu. Jos itse eivät pärjää eikä kunto kestä ei sitä tarvitse muihin projisoida
Jep saisikin apua ? Itse maksan silti kaiken, kuskaan maksan lastenhoitajat siivoojat yms tarvittaessa. Silti arvostelijoita ja huolestuneita riittää mutta kun maksun/avun aika tulisi missä ovat saa minulle rahaa näihin antaa ..