Alkoi melkein kaduttaa tämän lapsen saaminen.
Olen täysin kyllästynyt siihen, että ihmiset projisoivat omat pelkonsa minuun ja stressaavat jatkuvasti puolestani, vaikka minulla itselläni ei ole ongelmaa.
Jos olisin tiennyt, kuinka stressaavaksi kaikki muuttuu, en olisi kertonut kenellekään, että saan lapsen. Ei minun puolestani lapsenhoito on helppoa, eikä itseni kanssa ole ongelmia kun on tietoinen asioista ja on hyvin suunnitellut asiat.
Lapsen saanti antaa valtavasti rakkautta, energiaa ja motivaatiota elämään, kun olet tärkeä jollekulle.
Ongelma on neuvola ja lähipiirin ihmiset. Ihmiset ovat muuttuneet aivan hyeenoiksi, ja olen täysin uupunut siihen. Koko raskauden ajan minua on pommitettu kommenteilla kuten: sitten sä uuvut, muista tätä ja tuota, ei kannata hankkia tätä ja ei kannata tuota.
Minä itse olen kokenut kaikki nämä asiat helpoiksi, eivätkä ne kuormita minua.
Jopa siitä syntyy hirveä tappelu, että olen päättänyt ostaa tietyn väriset vaunut. Siitäkin ihmiset saavat hermoromahduksen, koska väri on heidän mielestään väärä.
Ei ole minun ongelmani, jos muut ovat uupuneet, asunnot sotkuisia eivätkä he ole pysyneet arjen langoissa kiinni. Se ei tarkoita, että minulla olisi sama tilanne.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi oudolta. Oon odottamassa esikoista eikä kukaan holhoa minua.
Voi ehkä olla että tuo kireytesi ja ärsyyntyneesi tuottaa muille vaikutuksen että olet stressaantunut, varsinkin jos koti myös mintissä: ihmiset kuvittelee että et lepää kunnolla. Voit sanoa myös suoraan että et jaksa kuunnella tuota kun se tuntuu holhoamiselta, koet pärjääväsi.
Tiesitkö muuten, että on narsistinen piirre kokea ärsyyntyneisyyttä jos sinua kohtaan osoitetaan empatiaa? Ehkä tätä voi myös reflektoida, onko ongelma oman pään sisällä jos kokee noin suurta negatiivista tunnetta ja tekeekö itse kärpäsestä härkäsen.
Empatian puute on narsistinen piirre. Viestisi oli empatiakyvyttömän ihmisen viesti. Se, että sinä et tunne empatiaa toista kohtaan, ei tarkoita sitä, että toisen tunne olisi väärä. Moni tietää, mitä ap tarkoittaa ja jakaa tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ehkä olla että tuo kireytesi ja ärsyyntyneesi tuottaa muille vaikutuksen että olet stressaantunut, varsinkin jos koti myös mintissä: ihmiset kuvittelee että et lepää kunnolla. Voit sanoa myös suoraan että et jaksa kuunnella tuota kun se tuntuu holhoamiselta, koet pärjääväsi.
Tiesitkö muuten, että on narsistinen piirre kokea ärsyyntyneisyyttä jos sinua kohtaan osoitetaan empatiaa? Ehkä tätä voi myös reflektoida, onko ongelma oman pään sisällä jos kokee noin suurta negatiivista tunnetta ja tekeekö itse kärpäsestä härkäsen.
Empatian puute on narsistinen piirre. Viestisi oli empatiakyvyttömän ihmisen viesti. Se, että sinä et tunne empatiaa toista kohtaan, ei tarkoita sitä, että toisen tunne olisi väärä. Moni tietää, mitä ap tarkoittaa ja jakaa tunteen.
Kun joku ihminen kertoo elämästään, hän kertoo yleensä omista lähtökohdistaan. Toisen osapuolen mielestä tilanne voi olla ihan toisenlainen. Kun joskus itse törmäät tilanteeseen, jossa eri osapuolet kertovat ihan eri tarinaa, saattaa sinullekin tulla jatkossa sellainen olo, ettei aina ole ihan varma, onko asia niin kuin joku kertoo sen olevan.
Että ihan hermoromahduksen vai ovat saaneet rattaitesi väristä? Oletko nyt ihan varma ettet ylireagoi muiden jutusteluyrityksiin, jos vain jakavat omia ajatuksiaan ei sun kai niistä tarvitse noin herkästi triggeröityä?
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole kaduttanut koskaan.
Ei vaikka jäin yyhooksi. Ei vaikka raskaudesta ja synnytyksestä jäi terveysongelmia. Ei vaikka jouduin tappelemaan kaikesta ex-miehen ja lasun kanssa. Ei vaikka lapsen laskuja makselinkin yksin. Ei koskaan.
Äitiydestä nainen saa voimaa ja rakkautta.
Äidiksi kasvetaan sen lapsen kasvamisen myötä. Ei kukaan synny valmiiksi äidiksi, vaikka joku niin luulee.
Luitko edes aloitusta tai ymmärsitkö viestin ideaa? Et maininnut mitään aloituksen aiheesta.
Ap älä kadu, lapsi on ihana, ihanin asiaKateellisia riittää, pitäisi aina mataa maassa ja ruikuttaa, jos yrittää ja vieläpä pärjää se herättää kateutta ja katkeruus puretaan ilkeilynä. Jätä ilkeilijät kylmästi sivuun, toki töissä on pakko tulla toimeen. Älä kerro töissä onnestasi, toki se näkyy mutta anna näkyä!
Vierailija kirjoitti:
Että ihan hermoromahduksen vai ovat saaneet rattaitesi väristä? Oletko nyt ihan varma ettet ylireagoi muiden jutusteluyrityksiin, jos vain jakavat omia ajatuksiaan ei sun kai niistä tarvitse noin herkästi triggeröityä?
Mistä itse tiedät, ettei ap:lla ole kavereita, jotka toimivat noin? Suomalaisilla on erityispiirteenä, että lauotaan epäkohteliaisuuksia hyvin suoraan.
Ongelma, joka ei ole oikeasti ongelma. Tasapainoinen ihminen pystyy käsittelemään esim. neuvolan huolehtimisen siten, ettei se ole henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
jos mulla on iloinen olo ja homma hallussa ja tiedän minkaväriset vaunut haluun ostaa, niin miksi muut ottaa ressiä siitä tai et onko tarpeeksi jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos mulla on iloinen olo ja homma hallussa ja tiedän minkaväriset vaunut haluun ostaa, niin miksi muut ottaa ressiä siitä tai et onko tarpeeksi jotain?
Onko ne ihmiset muutenkin neuroottisia vai onko tuo heidän luonteelle epätyypillistä?
Aloituksessa ap käyttää sanoja Jos olisin tiennyt, kuinka stressaavaksi kaikki muuttuu ja olen täysin uupunut siihen, eli jotain ärsyyntyneisyyttä ja kireyttä on ilmassa. Miksi ap ei voi ohittaa empatiaa ja huolenpitoa olankohautuksella?
Esimerkki käänteispsykologiasta:
Tilanne: Lapsi ei halua pukeutua aamulla.
Käänteispsykologia: "En usko, että pystyt laittamaan tuota paitaa itse. Se on varmaan liian vaikeaa."
Tavoite: Lapsi haluaa todistaa pystyvänsä ja pukee paidan itse.