Etätyö pelasti terveyteni ja mahdollistaa työnteon ekäkeikään saakka
Etätyön ansiosta liikun PALJON enemmän kuin säännöllisesti toimistolla käydessä.
Ennen etätöitä olin aina väsynyt ja olo oli tukkoinen sekä saamaton. Nyt päiväni alkaa vähintään puolen tunnin ulkoilulla ja rauhallisella aamiaisella. Töiden jälkeen pääsen heti ulos eikä tarvitse käyttää aikaa autossa istumiseen
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Minutkin etätyö pelasti. Nimittäin väsyin aovotoimiston meteliin, kuppikuntiin, kyräilyyn, arvosteluun. 6 vuotta olen tehnyt kotona töitä ja elän parasta aikaa elämässäni. Hirvittää, jos tämä päättyy...
Teen 80 % työtä työnantajan "5 päivää viikossa konttorilla"-politiikan vuoksi. Avokonttorissa ei ole työrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Tuon vuoksi oon suositellut etää ja taukomaista itsenäistä työskentelyä. Kevennyksiä. Riippuu alastakin. Eikä flunssat tartu niin hyvin.
Flunssat nimenomaan omaan tarttuu, jos ei käy ihmisten ilmoilla. Sen kerran kun käy saa heti taudin.
Koronasulun aikaan flunssatartunnat romahtivat
Sama täällä. Käyn enne töitä juoksulenkillä. Kotona suihkuun ja terveellinen aamiainen. Lounaalla kävelylle, ja töiden jälkeen on aikaa harrastuksille ja kaikelle muulle puuhailulle. Stressi on poissa ja nukun todella hyvin. En edes oikeastaan käytä autoa enää, kun pyörällä pääsee lähikauppaan ja muille asioille.
etätyöläiset vaan sluibaa.. kiva kun ei saa puhelimella tai millään muuallakaan viestimellä kiinni ja työt pitäisi hoitaa. Joskus 4 tunnin päästä voivat sitten ehkä kommentoida jotain jos jaksavat
Vierailija kirjoitti:
etätyöläiset vaan sluibaa.. kiva kun ei saa puhelimella tai millään muuallakaan viestimellä kiinni ja työt pitäisi hoitaa. Joskus 4 tunnin päästä voivat sitten ehkä kommentoida jotain jos jaksavat
Lopeta turhien asioiden kysely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta turhien asioiden kysely.
Ilmoitan vaan näistä niin saavat kenkää. Nyt onneksi helpottui näistä eroon pääseminen, kun eivät hoida töitään tai ole tavoitettavissa mikä haittaa muiden työntekoa.
Päällikkömme lähetti korona-aikana, kun käytännössä koko toimisto oli etätöissä, "lohduttavia" viestejä, että "Kaikki vielä järjestyy". Ei olisi tarvinnut, en ole koskaan ollut niin onnellinen töissä kun korona-aikana, ja kaikille etätyö-haukkujille, niin tein ihan normaalisti työtä koko ajan.
Joko päälliköllä oli ihan virheelliset käsitykset alaisten preferensseistä tai hän esitteli jotain aivan ihmeellistä teatteria, koska korona-ajan jälkeen työnantaja teki todella ruman "takaisin-konttoriin"-manööverin. Ilmoitettiin, että on oltava 100 % konttorilla (avokonttori, jossa ei ole omia paikkoja, hirveä paikka).
Jos ei työtilanne olisi niin huono, varsinkin meidän alalla, ihmiset lähtisi varmaan kävelemään laumoittain. Todella surullista, en ymmärrä miksi eivät halua terveitä ja onnellisia työntekijöitä. Julkinen taho ulkomailla kyseessä.
Meitä on monta. Minulla on monenlaista pientä vaivaa niin, että töissä kulkeminen on aika vaivalloista, mutta etätöissä voi mennä työkoneen ääreen vaikka kontaten. Olisin jäänyt jo eläkkeelle, jos ei olisi etätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia sinun työkaverisi. Meillä on koko ajan joku viestin auki. Koko ajan ei voi vastata viesteihin eikä puhelimeen, kun on keskityttävä asiakkasasioihin.
Minutkin etätyö pelasti. Nimittäin väsyin aovotoimiston meteliin, kuppikuntiin, kyräilyyn, arvosteluun. 6 vuotta olen tehnyt kotona töitä ja elän parasta aikaa elämässäni. Hirvittää, jos tämä päättyy...