Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (1412)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pelottaa mutta minkäs teet
Kannattaa pyrkiä noudattamaan Jumalan tahtoa (Jeesuksen opetukset).
Joko olet repinyt silmäsi/kätesi?
Jeesus on meidän ihmisten synnit sovittanut ja miksi pitäisi pelätä. Miksihän kaikki ei usko tämmöiseen asiaan.
No joo jos se matka kestää ikuisesti eikä pääsekään perille tapaamaan niitä kaikkia siistejä tyyppejä, jotka niin todellakaan eivät löytäneet jeesusta
Vierailija kirjoitti:
Onpa turhauttavaa keskustelua...
Väittäjä 1: "Mutta kun se raaamattu on ihmisten kirjoittamaa fiktiota. Mitä virkaa sillä on?
Väittäjä 2: "Raamattu kertoo, että...
Väittäjä 1: "Ei sillä ole merkitystä! Raamattu on kuin mikä tahansa fiktiokirja"
Väittäjä 2: "Sinä uskot niin, koska... Raamattuhan kertoo, että..."
Väittäjä 1: "Usko nyt saatara, että minua ei kiinnosta mitä se raamattusi sanoo... Se ei ole mikään auktoriteetti mihinkään!"
Tämä on kehäpäätelmien ketju.
Mitä muuta tämä ketju voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vastata asiallisiin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kysymys: mikä kahdessa lauseessa on Raamatun vastaista? ole asiallinen kysymys.
Raamatun mukaan ihmisen on onnistuttava Jumalan tahdon noudattamisessa päästäkseen taivasten valtakuntaan. Väite siitä, että Jumala tekisi kaiken ihmisen puolesta, on vastoin sitä.
Raamatusta:
20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Kerropa nyt, ihan omin sanoin, kuka kykenee noudattamaan Jumalan tahtoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kultaseni, niin. Sinä et pysty noudattamaan Jumalan tahtoa sen paremmin kuin kukaan mukaan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kysymys: mikä kahdessa lauseessa on Raamatun vastaista? ole asiallinen kysymys.
Raamatun mukaan ihmisen on onnistuttava Jumalan tahdon noudattamisessa päästäkseen taivasten valtakuntaan. Väite siitä, että Jumala tekisi kaiken ihmisen puolesta, on vastoin sitä.
Raamatusta:
20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Kerropa nyt, ihan omin sanoin, kuka kykenee noudattamaan Jumalan tahtoa!
Niin, kultaseni, niin. Sinä et pysty noudattamaan Jumalan tahtoa sen paremmin kuin kukaan mukaan ihminen.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
ja sinä et osaa puolustaa kantaasi, joka onkin arvoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tarvetta sellaiseen. Korjaan vain väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. Kuka siis pääsee taivasten valtakuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. Kuka siis pääsee taivasten valtakuntaan?
Ihminen ei voi sitä etukäteen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei voi sitä etukäteen tietää.
Kyllä voi tietää Markus16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.En tiedä mitä oppia edustat,et ole sitä identifioinnut , se ei ole kristinuskoa kuitenkaan.
Kyllä voi tietää Markus16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
En tiedä mitä oppia edustat,et ole sitä identifioinnut , se ei ole kristinuskoa kuitenkaan.
Usko ei tuossa kohdassa tarkoita sitä, että uskottelee itselleen jotain. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.
Raamatusta:
Miksi pelkäisin jotain minkä olemassa oloon en usko?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäisin jotain minkä olemassa oloon en usko?
Niin. Ymmärrän, että tätä voi olla vähän vaikea käsittää. Tilanne on kuitenkin se, että Jumala on olemassa. Sinun onnistumisesi Jumalan tahdon noudattamisessa teoissa, sanoissa ja ajatuksissa määrittää sen, miten sinulle käy kuoleman jälkeen. Onnea matkaan.
Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo .... Hän sanoo: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Uskotko hänen sanojaan vai et?
Vierailija kirjoitti:
Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo .... Hän sanoo: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Uskotko hänen sanojaan vai et?
Pelastava usko ei ole uskottelua, vaan Jeesuksen uskomista. Usko Jeesukseen on Jeesuksen uskomista. Siis sen uskomista, mitä Jeesus sanoo. Sitä on pelastava usko Jeesukseen. Minä tiedän, mistä puhun.
Niin Koraanissain on ohjeita mitä pitää tehdä että kelpaisi jumalalle, sittenkään ei voi tietää.
Armo perustuu kristinuskossa siihen että Jeesus on sovittanut kaiken ,niin että kelpaat Jumalalle kun omistat sen henkilökohtaisesti. Jeesuksen täydellisyydellä pääset taivaankotiin, et omilla yrityksillä.
Olen pahoillani, mutta olette käsittäneet tuon asian väärin siellä kristinuskossa. Jeesuksen sovitustyön merkitys on siinä, että pelastus on tullut mahdolliseksi uskomalla Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskomalla Jeesusta. Pelastava usko ei ole sitä, että uskottelee itselleen, ettei tarvitse tehdä mitään.