Pullonpalautusrahat verolle
Purra ja Orpo keksivät viimein konstin, jolla saadaan maan talous kuntoon.
https://yle.fi/a/74-20205171
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Eli Ap voi jatkossa tunkea ostamansa pullot ja tölkit perseeseen ja leikkiä palautusautomaattia. Niin välttyy ilmoittamatta verottajalle yhtään mitään. 🤪
Onko tämä virallinen verottajan linja ja vastaus?
Vein just eilen 55.30 eurolla pullon palautuskuitteja kauppaan. Olen säästänyt niitä ja ostin ruokaa.
Joskus 20 vuotta sitten kun oli Raumanmeren juhannus festivaali niin keräsin siellä tyhjiä pulloja ja tölkkejä 1200 euron edestä 3 päivässä. Olin työtön ja oli aikaa keräillä. Siihen aikaan oli todella helppo kerätä tölkkejä ja pulloja koska festareilla oli 50000 ihmistä. Nykyään ei ihmiset juo festareilla ja pantista saa 2 euroa kun palauttaa tölkin. Ei kaduilla ole enää mitään kerättävää.
Miten hallitus aikoo todistaa mikä on oma ostama tölkki ja mikä kadulta löytynyt.
Pullon palatus ei ole verollista, vaan sen tuotto.
Pullon palautuksen hyvityksestä vähennetä maksettu panttihinta (jos itse maksanut) muovikassir, varastpintikustannukset, kuljetus pullonkeräyspisteelle jne. Ja erotus on verotettavaa tuloa.
Vain tuotto/voitto on verotettavaa tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 20 vuotta sitten kun oli Raumanmeren juhannus festivaali niin keräsin siellä tyhjiä pulloja ja tölkkejä 1200 euron edestä 3 päivässä. Olin työtön ja oli aikaa keräillä. Siihen aikaan oli todella helppo kerätä tölkkejä ja pulloja koska festareilla oli 50000 ihmistä. Nykyään ei ihmiset juo festareilla ja pantista saa 2 euroa kun palauttaa tölkin. Ei kaduilla ole enää mitään kerättävää.
Ja nykysin ei saa edes mennä festaripaikalle keräileen niitä tölkkejä, kuulemma turvallisuuskysymys. Mää kerään kans mut jos yks päivä löytää yhden ja seuraavana päivän toisen niin ainakin sillä saa "ilmasen" tikkarin. Niin ne ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni sai jouluna 20€ sukulaiselta. Ilmotin sen verottajalle
Miksi? Lahjaveron raja on 5000 euroa.
Viime vuonna 4999€ ja tänä vuonna 7499€ voi antaa verovapaasti joka kolmas vuosi.
Näin. Kaveri liimaa sitten kotonaan niihin tölkkeihin viivakoodin ja käy hakemassa vielä palautusrahat niistä. Näin saa oikein hyvän verovaikutuksen.