Pullonpalautusrahat verolle
Purra ja Orpo keksivät viimein konstin, jolla saadaan maan talous kuntoon.
https://yle.fi/a/74-20205171
Kommentit (42)
Löytöpullot ja tölkit on veronalaista tuloa, mutta ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ilmoittaisi sellaisia tuloja? Itseostetut saa palauttaa, joten jos minun pullopanttituloja joku alkaa kyselemään, saa ihan vapaasti yrittää todistaa etten ole niitä itse ostanut ja se on mahdotonta.
Lapseni sai jouluna 20€ sukulaiselta. Ilmotin sen verottajalle
Juujuu ja höpö höpö. Kuten jutussakin sanotaan, ei verottajaa tuollaiset pikkupennit kiinnosta.
Veron maksaminen tuloista ei ole tämän hallituksen keksintö eikä mikään ole muuttunut pullonpalautukseen liittyen tämän hallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Lahjaveron raja on 5000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Löytöpullot ja tölkit on veronalaista tuloa, mutta ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ilmoittaisi sellaisia tuloja? Itseostetut saa palauttaa, joten jos minun pullopanttituloja joku alkaa kyselemään, saa ihan vapaasti yrittää todistaa etten ole niitä itse ostanut ja se on mahdotonta.
Pitäis varmaan säilyttää kuitit, että voi todistaa ostaneensa ne pullot 😅
Vierailija kirjoitti:
Tuota nyt ei usko kukaan!
Itse olen vähentänyt verotettavasta tulostani juomien ostohinnat. Jos kerran palautus on verotettavaa tuloa, niin sen logiikan mukaan sitten osto täytyy olla vähennyskelpoista menoa.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä
Ei tämä uusi asia ole nyt vaan taas otsikoissa ja radiobimbot saivartelee. Eli voi jatkaa nii kuin ennenkin
Olenkin alkanut ennaltaehkäisevästi hankkimaan pantittomia tölkkejä ja pulloja. Ne voi palauttaa suoraan kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin alkanut ennaltaehkäisevästi hankkimaan pantittomia tölkkejä ja pulloja. Ne voi palauttaa suoraan kierrätykseen.
Mutku
Eihän niistä saa rahhaa
Et ilmeisesti ole lukenut uutisia aiemmin. Pullonkeräys veron poistoa on pohdittu monta kertaa ennen purraa ja orpoa.
Jos köyhä kerää 20 euroa. Ei siitä edes mene veroa, vaikka ilmoittaisi. Kun hyvätuloinen kerää. Siitä menee puolet.
Eiks apee ole oikeasti nähnyt niitä tuhansia keskusteluita. Jossa joku on jäätävän kateellinen. Kun työtön kerää 3 eurolla pulloja. Ja kuvittelee, et siitä 3 eurosta pitää maksaa isokin vero.
Haen juomat Tallinnasta, siten saan parhaan verovaikutuksen.
Jestas mikä älyttömyys tämäkin. Ei ihme, että kukaan ei kohta viitsi tehdä mitään.
Kumma kun sannuli ei laittanut pullomummoille pakollista tunnistautumista veikkauksen tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ilmoittanut.
Lahjaveroa maksetaan 7 500 euron arvoisesta tai sitä suuremmasta lahjasta. Lahjaveron maksaa lahjansaaja.
Vierailija kirjoitti:
Haen juomat Tallinnasta, siten saan parhaan verovaikutuksen.
Tallinnasta ei enää saa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä älyttömyys tämäkin. Ei ihme, että kukaan ei kohta viitsi tehdä mitään.
Älä nyt ihan kaikkia pilkkuja nus.... Niin ei vaikuta
Rikkaat tarvitsee köyhän viimeiset roposet.