Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pullonpalautusrahat verolle

Vierailija
20.01.2026 |

Purra ja Orpo keksivät viimein konstin, jolla saadaan maan talous kuntoon. 

https://yle.fi/a/74-20205171

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun sannuli ei laittanut pullomummoille pakollista tunnistautumista veikkauksen tapaan.

???

Vierailija
22/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytöpullot ja tölkit on veronalaista tuloa, mutta ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ilmoittaisi sellaisia tuloja? Itseostetut saa palauttaa, joten jos minun pullopanttituloja joku alkaa kyselemään, saa ihan vapaasti yrittää todistaa etten ole niitä itse ostanut ja se on mahdotonta.

Pitäis varmaan säilyttää kuitit, että voi todistaa ostaneensa ne pullot 😅

Ei tarvii. Kyllä se on se toinen puoli, jonka on todistettava että sä et ole niitä ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan joku todella ilmoittaa 20 euron lahjan verottajalle, lahjalla saattaa olla merkitystä mikäli niitä on useampia mutta todennäköisempää on että ei ole ilmoittanut mitään tai sitten on tehnyt ilmoituksen kiusantekomielessä aiheuttaakseen kustannuksia verottajalle.

Vierailija
24/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen joka viikko pulloilla ja pankkitili kiittää.

Vierailija
25/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytöpullot ja tölkit on veronalaista tuloa, mutta ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ilmoittaisi sellaisia tuloja? Itseostetut saa palauttaa, joten jos minun pullopanttituloja joku alkaa kyselemään, saa ihan vapaasti yrittää todistaa etten ole niitä itse ostanut ja se on mahdotonta.

Ei tarvii. Kyllä se on se toinen puoli, jonka on todistettava että sä et ole niitä ostanut.

Verottajalla ja Kelalla ei ole näyttövelvollisuutta. Se on aina kansalaisella.

Vierailija
26/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähentänyt verotettavasta tulostani juomien ostohinnat. Jos kerran palautus on verotettavaa tuloa, niin sen logiikan mukaan sitten osto täytyy olla vähennyskelpoista menoa.

Ei taida ihan niin mennä

Vierailija
27/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat tarvitsee köyhän viimeiset roposet.

Höpöhöpö

Vierailija
28/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. voisi vielä lisäksi ilmoittaa työkkäriin ja kelalle että on työllistynyt pullonkerääjänä yksityisyrittäjänä kaikkine siihen kuuluvine velvollisuuksineen. Muuten se hyvesignalointisi on jäänyt puolitiehen.

Vierailija
29/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä uusi asia ole nyt vaan taas otsikoissa ja radiobimbot saivartelee. Eli voi jatkaa nii kuin ennenkin

Vuosien takaista vouhkaamista, taas vain nostettu ykkösuutiseksi. Pääasiahan on asioiden " tärkeysjärjestys" että ihmisille riittää jakaa mielipiteitään. Puolesta tai vastaan. Riidankylväjiä. 

Vierailija
30/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen juomat Tallinnasta, siten saan parhaan verovaikutuksen.

Tallinnasta ei enää saa halvalla.

Esimerkki : 

Long Drink 5,5% 0,33 l  8,50 €/l Suomessa

Long Drink 5,5% 0,33l   3,80 €/litra Viro

Vierailija
31/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen juomat Tallinnasta, siten saan parhaan verovaikutuksen.

Tallinnasta ei enää saa halvalla.

Esimerkki : 

Long Drink 5,5% 0,33 l  8,50 €/l Suomessa

Long Drink 5,5% 0,33l   3,80 €/litra Viro

Nimenomaan lonkkuja ja siidereitä sieltä kannattaakin hakea. Oluessa hintaero on pienempi, mutta kannattaa hakea sitäkin, jos kuljetuskyky riittää.

Vierailija
32/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vein yhden löytötölkin palautusautomaattiin. Suuret summat on valtiolle tulossa siitäkin vuodessa veroa. 

Vierailija
33/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne jo silloin 50-luvulla, kun pullonpalautussysteemi on otettu käyttöön, nillittäneet että pullonpalautuksista on tehtävä veroilmoitus...

Vierailija
34/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa virkamies ja verottaja ovat jumalasta seuraava ja voivat halutessaan todeta kansalaisesta mitä haluavat ja toimia sen mukaisesti.

Vierailija
35/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa että saa sotateollisuuteen rahat, köyhiltä kaikki mahdollinen pois vaan. 

Vierailija
36/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Palautuspullot ovat olleet veronalaista tuloa ainakin kymmenen vuotta, mutta verottajaa ei kiinnosta pöyhiä kenenkään pullokuitteja, joten voit ottaa rauhallisesti 

Yksi surkea turhaan laadittu kuollut pykälä, joka ideologisista syistä piti vaan saada aikaan silloin yli kymmenen vuotta sitten 

Vierailija
37/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto, jonka pääkipu on käsin kosketeltavaa yrtittää jälleen trollata tällä palautuspullojen veronalaisuudella, että heidän harjoittamansa rasismi unohtuisi 

Vierailija
38/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tahansa että saa sotateollisuuteen rahat, köyhiltä kaikki mahdollinen pois vaan. 

Lopeta jo toi köyhyysrutina kun jokainen tajuaa kuinka liioiteltuja ne on, naurattaa lähinnä.

Vierailija
39/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Ap voi jatkossa tunkea ostamansa pullot ja tölkit perseeseen ja leikkiä palautusautomaattia. Niin välttyy ilmoittamatta verottajalle yhtään mitään. 🤪

Vierailija
40/42 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi myyjät muistaa hyvin että olen itse ostanut palauttamani pullot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan