Pullonpalautusrahat verolle
Purra ja Orpo keksivät viimein konstin, jolla saadaan maan talous kuntoon.
https://yle.fi/a/74-20205171
Kommentit (42)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytöpullot ja tölkit on veronalaista tuloa, mutta ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ilmoittaisi sellaisia tuloja? Itseostetut saa palauttaa, joten jos minun pullopanttituloja joku alkaa kyselemään, saa ihan vapaasti yrittää todistaa etten ole niitä itse ostanut ja se on mahdotonta.
Pitäis varmaan säilyttää kuitit, että voi todistaa ostaneensa ne pullot 😅
Ei tarvii. Kyllä se on se toinen puoli, jonka on todistettava että sä et ole niitä ostanut.
Voihan joku todella ilmoittaa 20 euron lahjan verottajalle, lahjalla saattaa olla merkitystä mikäli niitä on useampia mutta todennäköisempää on että ei ole ilmoittanut mitään tai sitten on tehnyt ilmoituksen kiusantekomielessä aiheuttaakseen kustannuksia verottajalle.
Satanen joka viikko pulloilla ja pankkitili kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytöpullot ja tölkit on veronalaista tuloa, mutta ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ilmoittaisi sellaisia tuloja? Itseostetut saa palauttaa, joten jos minun pullopanttituloja joku alkaa kyselemään, saa ihan vapaasti yrittää todistaa etten ole niitä itse ostanut ja se on mahdotonta.
Ei tarvii. Kyllä se on se toinen puoli, jonka on todistettava että sä et ole niitä ostanut.
Verottajalla ja Kelalla ei ole näyttövelvollisuutta. Se on aina kansalaisella.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vähentänyt verotettavasta tulostani juomien ostohinnat. Jos kerran palautus on verotettavaa tuloa, niin sen logiikan mukaan sitten osto täytyy olla vähennyskelpoista menoa.
Ei taida ihan niin mennä
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat tarvitsee köyhän viimeiset roposet.
Höpöhöpö
Ap. voisi vielä lisäksi ilmoittaa työkkäriin ja kelalle että on työllistynyt pullonkerääjänä yksityisyrittäjänä kaikkine siihen kuuluvine velvollisuuksineen. Muuten se hyvesignalointisi on jäänyt puolitiehen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä uusi asia ole nyt vaan taas otsikoissa ja radiobimbot saivartelee. Eli voi jatkaa nii kuin ennenkin
Vuosien takaista vouhkaamista, taas vain nostettu ykkösuutiseksi. Pääasiahan on asioiden " tärkeysjärjestys" että ihmisille riittää jakaa mielipiteitään. Puolesta tai vastaan. Riidankylväjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen juomat Tallinnasta, siten saan parhaan verovaikutuksen.
Tallinnasta ei enää saa halvalla.
Esimerkki :
Long Drink 5,5% 0,33 l 8,50 €/l Suomessa
Long Drink 5,5% 0,33l 3,80 €/litra Viro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen juomat Tallinnasta, siten saan parhaan verovaikutuksen.
Tallinnasta ei enää saa halvalla.
Esimerkki :
Long Drink 5,5% 0,33 l 8,50 €/l Suomessa
Long Drink 5,5% 0,33l 3,80 €/litra Viro
Nimenomaan lonkkuja ja siidereitä sieltä kannattaakin hakea. Oluessa hintaero on pienempi, mutta kannattaa hakea sitäkin, jos kuljetuskyky riittää.
Eilen vein yhden löytötölkin palautusautomaattiin. Suuret summat on valtiolle tulossa siitäkin vuodessa veroa.
Onkohan ne jo silloin 50-luvulla, kun pullonpalautussysteemi on otettu käyttöön, nillittäneet että pullonpalautuksista on tehtävä veroilmoitus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa virkamies ja verottaja ovat jumalasta seuraava ja voivat halutessaan todeta kansalaisesta mitä haluavat ja toimia sen mukaisesti.
Mitä tahansa että saa sotateollisuuteen rahat, köyhiltä kaikki mahdollinen pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Palautuspullot ovat olleet veronalaista tuloa ainakin kymmenen vuotta, mutta verottajaa ei kiinnosta pöyhiä kenenkään pullokuitteja, joten voit ottaa rauhallisesti
Yksi surkea turhaan laadittu kuollut pykälä, joka ideologisista syistä piti vaan saada aikaan silloin yli kymmenen vuotta sitten
Vasemmisto, jonka pääkipu on käsin kosketeltavaa yrtittää jälleen trollata tällä palautuspullojen veronalaisuudella, että heidän harjoittamansa rasismi unohtuisi
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa että saa sotateollisuuteen rahat, köyhiltä kaikki mahdollinen pois vaan.
Lopeta jo toi köyhyysrutina kun jokainen tajuaa kuinka liioiteltuja ne on, naurattaa lähinnä.
Eli Ap voi jatkossa tunkea ostamansa pullot ja tölkit perseeseen ja leikkiä palautusautomaattia. Niin välttyy ilmoittamatta verottajalle yhtään mitään. 🤪
Onneksi myyjät muistaa hyvin että olen itse ostanut palauttamani pullot.
???